پدر و مادر جوان با ترک شیشه به زندگی بازگشتند

پدر و مادر جوان با ترک شیشه به زندگی بازگشتند | 0 دیدگاه | سه شنبه ۰۷,بهمن,۱۳۹۹ | 728 نفر
پدر و مادر جوان با ترک شیشه به زندگی بازگشتند
معصومه ۳ سال پیش با مشکل اعتیاد به شیشه و مواد محرک در موسسه مهرآفرین پذیرش شد.
او سال‌ها همراه همسرش مسعود مصرف کننده انواع محرک بود و معصومه حتی سابقه کارتن خوابی نیز داشته است. این زن جوان در حالی که از وابستگی شدید به مواد رنج می‌برد، به خاطر علاقه زیاد به دو فرزندش دانیال و هستی، با تشویق و هدایت مددکار تصمیم به ترک اعتیاد گرفت.
معصومه با هزینه مهرآفرین به کمپ رفت و اعتیاد خود را ترک کرد اما مسعود حاضر به دل کندن از مواد نشد. معصومه با وجود زندگی با همسر معتادش در یک خانه توانست پاکی‌اش را با هیچ لغزشی حفظ کند اما اعتیاد همسر، دوباره به زندگی آنها لطمه زد.

مهرآفرین برای حل مشکل مسکن معصومه و کودکانش که پس از مرخص شدن از کمپ، در معرض بی‌خانمانی بودند، مبلغ 5 میلیون تومان بابت ودیعه مسکن به این خانواده کمک کرد. اما اعتیاد مسعود و شیوع کرونا باعث بیکاری او شد تا جایی که ودیعه مسکن را بابت اجاره‌های به تعویق افتاده از دست دادند و دوباره در معرض بی‌خانمانی قرار گرفتند.
معصومه با دو فرزندش، دانیال ۱۰ ساله و هستی ۵ ساله، مجبور به اقامت در اتاقی در محله هرندی تهران شدند که به خاطر شرایط نامساعد و پرخطر، ممکن بود باعث آسیب رساندن به بچه‌ها شود.
در نتیجه دوباره مددکاری مهرآفرین وارد عمل شد و این بار با خانواده مسعود ارتباط گرفت و با کمک خانواده، همسر معصومه را به کمپ ترک اعتیاد منتقل کردند. 
مسعود بعد از درمان اعتیاد، مشغول به کار شد و با کمک موسسه منزلی در محله مناسب‌تر با مبلغ ودیعه 10میلیون تومان برای خانواده اجاره شد. کسری لوازم منزل هم توسط موسسه تامین شد تا محیط امن و راحتی برای پرورش بچه‌ها ایجاد شود.
حالا معصومه و همسرش به طور مستمر از نظر وضعیت پاکی و بهبودی رصد می‌شوند. دانیال پسر ۱۰ ساله آنها، از نظر تحصیلی تحت حمایت قرار دارد و از خدمات آموزشی موسسه استفاده می‌کند. همچنین تمام اعضای خانواده از نظر روانشناسی و روانپزشکی نیز مورد ارزیابی و درمان قرار دارند تا آسیب‌های روانی دوران اعتیاد و بی‌خانمانی در آنها کاهش یابد.

منبع:

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟