نجات چهارصد دانش‌آموز از ترک تحصیل اجباری/ کمپین بزرگ مهرآفرین

نجات چهارصد دانش‌آموز از ترک تحصیل اجباری/ کمپین بزرگ مهرآفرین | 0 دیدگاه | پنجشنبه ۱۱,دی,۱۳۹۹ | 559 نفر
نجات چهارصد دانش‌آموز از ترک تحصیل اجباری/ کمپین بزرگ مهرآفرین
از سال گذشته با ادامه بحران کرونا و تداوم تعطیلی مدارس، آموزش آنلاین به ضرورتی اجتناب ناپذیر تبدیل شد. فرزندان مهرآفرین هم تحت تاثیر این شرایط، مجبور شدند آموزش و تحصیل را به صورت آنلاین ادامه دهند
که احتیاج به ابزار این کار یعنی تبلت را به دنبال داشت.
در نتیجه تبلت که پیشتر از این به عنوان یک ابزار بازی یا ابزاری تشریفاتی برای بچه‌ها محسوب می‌شد، بعد از بحران کرونا تبدیل شد به یک ابزار ضروری برای تحصیل.
در این شرایط مهرآفرین با تعداد قابل توجهی از دانش‌آموز در جمعیت مورد حمایت خود مواجه شد که به علت نداشتن تبلت و گوشی هوشمند، و طبعا عدم امکان شرکت در کلاس‌های درسی، در معرض بازماندگی تحصیل قرار می‌گرفتند.
پس از بررسی‌ها مشخص شد که حدود ۴۰۰ نفر از بچه‌های تحت حمایت مهرآفرین، وضعیت زندگیشان به گونه‌ایست که امکان تهیه تبلت از طرف خانواده برای آنها وجود ندارد. این بچه‌ها همگی محصل بودند و نداشتن گوشی یا تبلت آنها را در خطر بازماندگی از تحصیل قرار می‌داد.
در نتیجه فاطمه دانشور، مدیر عامل مهرآفرین از مهر ماه در صفحه اینستاگرام خود کمپینی را برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی، جهت تهیه تبلت برای این دانش‌آموزان طراحی کرد. رضا صادقی، خواننده پاپ، سفیر مهرآفرین در این کمپین بود و شاهین صمدپور نیز گزارشی تصویری از بچه‌هایی که تبلت نداشتند تهیه کرد که در فضای مجازی منتشر شد.
در انتهای کمپین رقمی بالغ بر ۹۰۰ میلیون تومان جمع‌آوری شد که جهت تهیه تبلت برای دانش‌آموزان تحت پوشش موسسه مورد استفاده قرار گرفت.
با این اقدام، ۴۰۰ دانش‌آموز در سراسر کشور موفق به ادامه تحصیل شدند و موسسه مهرآفرین نیز به خاطر تلاش‌های مربوط به تغییر موفق سبک زندگی، متناسب با شرایط بحران کرونا با تمرکز بر حق تحصیل کودکان نیازمند، برنده دومین جایزه سالانه به مهربانی، در روز جهانی کودک شد.

گزارش تصویری

منبع:

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟