زندگی پر فراز و نشیب میترا: از پاتوق مصرف مواد تا خانه مهر مهرآفرین

زندگی پر فراز و نشیب میترا: از پاتوق مصرف مواد تا خانه مهر مهرآفرین | 0 دیدگاه | یکشنبه ۳۰,آذر,۱۳۹۹ | 784 نفر
زندگی پر فراز و نشیب میترا: از پاتوق مصرف مواد تا خانه مهر مهرآفرین
میترا در شرایطی به موسسه مهرآفرین معرفی شد که باردار بود و دختری چهار ساله داشت.
او به همراه همسر و دختر کوچکش آتنا در یکی از محلات جنوب شهر تهران، در پاتوق مصرف مواد زندگی می‌کردند. 
میترا و همسرش علی، هر دو اعتیاد به مواد مخدر داشتند و آتنا در محیط آلوده‌ای که محل رفت و آمد معتادان بود، در خطر جدی آسیب‌های جسمی و روانی قرار داشت.
بعد از پذیرش میترا در مهرآفرین و انجام مشاوره‌های تخصصی، او به همراه دختر خردسالش برای ترک اعتیاد به مرکز نگهداری مادر و کودک فرستاده شدند . 
از آنجا که مددجو باردار بود مشاوره‌های تخصصی با پزشک زنان به طور مرتب انجام می‌شد تا مادر بتواند در موعد مقرر به سلامت زایمان کند.
واحد مددکاری مهرآفرین در تلاش بود که علاوه بر درمان اعتیاد میترا، از آلوده شدن و آسیب دیدن آتنا و همچنین کودکی که در راه بود، جلوگیری کند.

در آن زمان علی، همسر میترا که با دور شدن از زن و فرزند بسیار پرخاشگر شده بود، مدام با موسسه تماس می‌گرفت و با تهدید و فحاشی عدم رضایت خود را از رفتن میترا به کمپ اعلام می‌کرد. با تلاش مددکار اجتماعی بالاخره بعد از یک ماه، علی هم رضایت داد که اعتیادش را کنار بگذارد و به کمپ ترک اعتیاد فرستاده شد.

وقتی میترا و همسرش از کمپ ترخیص شدند، سرپناهی برای زندگی نداشتند. 
چند ماهی از ترک اعتیادشان می‌گذشت و میترا در آستانه زایمان بود. به همین دلیل این خانواده در یکی از خانه های مهر موسسه، اسکان داده شدند و لوازم ضروری منزل برایشان تهیه شد.

امروز چهار سال از ترک اعتیاد میترا و همسرش می‌گذرد. علی توانسته در کارگاهی برای خودش کار دست و پا کند و درآمد کوچکی دارد. پسر کوچک میترا سالم و شاداب است و آتنا هم در کلاس اول دبستان مشغول به درس خواندن است. آنها حدود دو سال است که از خانه مهر، به آپارتمانی که ودیعه آن با کمک مهرآفرین فراهم شده نقل مکان کرده‌اند.
منبع:

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟