نجات دو خواهر از چنگ پدر آزارگر/ مداخله مددکاری در پرونده آزار جنسی

نجات دو خواهر از چنگ پدر آزارگر/ مداخله مددکاری در پرونده آزار جنسی | 0 دیدگاه | چهارشنبه ۳۰,مهر,۱۳۹۹ | 940 نفر
نجات دو خواهر از چنگ پدر آزارگر/ مداخله مددکاری در پرونده آزار جنسی
فهیمه کارمند یک شرکت خصوصی بود که به علت مشکلات اخلاقی شوهرش و دردسرهایی که مرتب برای او ایجاد می‌کرد، از محل کار اخراج شد. دو دختر فهیمه از خشونت و آزارهای پدر دچار آسیب‌های زیادی شده بودند. 
پدر بارها در حضور مینای ۱۵ ساله، مادر را آزار جنسی داده و چندین بار هم برای این دختر نوجوان عکس و فیلم مستهجن ارسال کرده بود تا جایی که تحمل این شرایط برای مینا سخت شد و در اثر فشار عصبی، دست به خودکشی زد. 
مینا از مرگ در اثر مسمومیت با قرص جان سالم به در برد اما از آنجا که نمی‌توانست علاوه بر فقر و مشکلات اقتصادی خانواده، رفتارهای خشونت‌آمیز و غیراخلاقی پدر را نیز تحمل کند، مدتی بعد همراه دوست خود اقدام به فرار از منزل کرد. اما این بار هم موفق نشد و نیروی انتظامی بعد از چند روز او را پیدا کرد و تحویل خانواده داد.
مهسای ۹ ساله هم به دلیل اضطراب ناشی از رفتارهای خشونت‌آمیز پدر، دچار افت تحصیلی و عادت جویدن ناخن شده بود. 
سرانجام فهیمه که از ضرب و شتم و ناسزاهای همسرش به تنگ آمده بود، با دخترانش به خانه پدری پناه برد. آنها یک سال و نیم در منزل پدربزرگ به سختی روزگار گذراندند تا با موسسه مهرآفرین آشنا شدند. 
در بررسی‌های اولیه مددکاری مشخص شد مادر و فرزندانش در اثر آزارهای روانی و فیزیکی، دچار مشکلات متعدد روحی روانی شده‌اند. پس درمان روانشناختی در اولویت قرار گرفت و برای فهیمه و دو دخترش جلسات منظم روانشناسی بالینی برگزار شد که تٲثیر مثبتی در بهبود وضعیت روانی و کاهش اضطراب آنها داشت.
در مرحله بعد وضعیت تحصیلی بچه‌ها مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد مینا به علت آسیب روانی یک سال از تحصیل بازمانده است. اقدامات مربوط به ثبت نام او در مدرسه انجام شد و برای جبران افت تحصیلی دو خواهر، علاوه بر کلاس‌های آموزشی موسسه برایشان معلم خصوصی گرفته شد تا ضعف تحصیلی‌شان جبران شود.
از آنجا که فهیمه دیگر نمی‌توانست در منزل پدرش بماند، و از طرفی به دلیل حضور همسرش نمی‌توانست به خانه بازگردد، برای این مادر و دو فرزندش خانه‌ای در نزدیکی منزل پدربزرگ ، با ودیعه ۴۰ میلیون تومان و اجاره یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اجاره شد که این مبلغ تا یک سال توسط موسسه پرداخت خواهد شد.
در این یک سال تلاش برای توانمندسازی مددجو و فرزندانش ادامه دارد تا پس از مساعد شدن وضعیت روحی آنها، با توجه به سابقه کار فهیمه و آشنایی او با کامپیوتر و حسابداری، برایش کار مناسبی پیدا شود و بتواند مسئولیت معیشت فرزندان خود را بر عهده بگیرد.
منبع:

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟