سیلاب نوروزی و حضور مهرآفرین در کرمان/ توزیع اقلام ضروری میان ۳۱۷ خانواده سیل‌زده

سیلاب نوروزی و حضور مهرآفرین در کرمان/ توزیع اقلام ضروری میان ۳۱۷ خانواده سیل‌زده | 0 دیدگاه | دوشنبه ۱۸,فروردین,۱۳۹۹ | 678 نفر
سیلاب نوروزی و حضور مهرآفرین در کرمان/ توزیع اقلام ضروری میان ۳۱۷ خانواده سیل‌زده
نوروز امسال نیز مثل سال پیش، شاهد بارندگی‌های شدید و جاری شدن سیلاب در جنوب کشور بودیم. این بار جنوب استان کرمان-منطقه بلوچ نشین زهکلوت- از سیلاب آسیب دید و صدها خانواده بی‌خانمان شدند. مهرآفرین در این بحران نیز وارد میدان شد و با وجود مشکلاتی که ویروس کرونا در کل کشور به وجود آورده، با بهره‌گیری از کمک‌های خیرین خود کمک‌هایی را به مناطق سیل‌زده ارسال کرد.
تیم داوطلبان مهرآفرین در هفته دوم فروردین به منطقه زهکلوت و حاشیه جیرفت رفتند و بین ۳۱۷ خانواده سیل‌زده جنوب کرمان بسته‌های غذایی و بهداشتی توزیع کردند. بسته‌های غذایی شامل چهل کیلوگرم آرد گندم(به علت عادت به پخت نان خانگی توسط زنان)، ده کیلوگرم برنج، روغن، رب گوجه فرنگی و انواع کنسرو بود و همچنین اقلام ضروری دیگری از جمله پتو، شیرخشک و پوشک بر اساس نیاز خانواده‌ها توزیع شد.
خانه‌های این ۳۱۷ خانواده در اثر سیل به کلی تخریب شده و این خانواده‌ها که اکثرا پرجمعیت و دارای چندین فرزند کوچک هستند، اکنون در چادرهای مسافرتی زندگی می‌کنند. زمین‌های کشاورزی آنها نیز تا حدودی دچار آسیب دیده و به محصولات کشاورزی‌شان که اغلب گوجه‌فرنگی، هندوانه و خیار است خساراتی وارد شده است. مهرآفرین با ادامه بررسی‌های مددکاری در صورت لزوم به حمایت از سیل‌زدگان این منطقه ادامه خواهد داد.

گزارش تصویری

منبع:

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟