۲ کامیون اقلام ضروری و ۳۶ میلیون تومان برای سیل‌زدگان/ رنگ لبخند به همت رضا سادقی و خیریه مهرآفرین برگزار شد

۲ کامیون اقلام ضروری و ۳۶ میلیون تومان برای سیل‌زدگان/ رنگ لبخند به همت رضا سادقی و خیریه مهرآفرین برگزار شد | 0 دیدگاه | چهارشنبه ۰۲,بهمن,۱۳۹۸ | 780 نفر
۲ کامیون اقلام ضروری و ۳۶ میلیون تومان برای سیل‌زدگان/ رنگ لبخند به همت رضا سادقی و خیریه مهرآفرین برگزار شد

طرح رنگ لبخند با همکاری رضا صادقی، خواننده سرشناس و موسسه مهرآفرین برای کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان و جاسک برگزار شد.

رضا صادقی که طراح و میزبان این طرح بود چند روز پس از شروع سیلاب در شرق کشور، طی فراخوان عمومی از مردم و دوستانش در عرصه هنر دعوت کرد در طرح رنگ لبخند با هدف جمع‌آوری کمک برای مردم سیل‌زده شرکت کنند. رضا صادقی همچنین از مهرآفرین درخواست کرد به عنوان تنها خیریه‌ا‌ی که از صفر تا صد مورد اعتماد اوست، در اجرای این طرح همراهی‌اش کند. این هنرمند به این دلیل نسبت به پدیده سیل حساسیت قابل توجهی دارد که در دوره کودکی‌ در بندرعباس تجربه مواجهه با سیل و غم و اندوه ناشی از آن را داشته است. این تجربه دردناک به علاوه رسالتی که هر فرد نسبت به مشکلات همنوعانش احساس می‌کند، سبب شد این خواننده مردمی با دیدن تصاویر و اخبار ارسالی از مناطق سیل‌زده آستین همت بالا بزند و با همکاری مهرآفرین به کمک مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان بشتابد.

در پاسخ به فراخوان عمومی صادقی، هنرمندان و تعداد قابل توجهی از مردم مشتاقانه در مراسمی که روز 26 دی ماه در یکی از سالن‌های تهران برگزار شد شرکت کردند. این مراسم از ساعت 2 بعدازظهر تا 12 شب به طول انجامید. هنرمندانی همچون پرستو صالحی، برزو ارجمند، امیرعباس گلاب، حسین سلمانی، سارا عبدالمالکی، دکتر سید بشیر حسینی، شراره رخام، زهرا خاتمی راد، بابک صحرایی، شهربانو منصوریان، معین راهبر، آروین افشار، سینا شعبانخانی، آرون افشار، مجید یاسر، دکتر یوسف صابری، نازنین کریمی و داریوش فرضیایی به دعوت رضا صادقی پاسخ دادند و در مراسم حضور پیدا کردند.طرفداران رضا صادقی و علاقمندان به دیگر هنرمندان شرکت‌کننده در مراسم نیز از ساعت‌های اولیه در محل برگزاری حضور داشتند و هر ساعت به جمعیت افزوده می‌شد به طوری که عوامل اجرایی بعد از نیمه شب به زحمت توانستند مردم را متقاعد کنند که برنامه تمام شده و باید سالن را ترک کنند.

در نتیجه به همت هنرمندان و مردم، کمک‌های قابل توجهی از طریق این مراسم جمع‌آوری شد. 2 دستگاه خاور حاوی کمک‌های غیرنقدی شامل لباس گرم، پتو، تشک، بالش، زیرانداز، موکت به علاوه مواد غذایی، کنسرو، نان، آب معدنی، لوازم بهداشتی کودکان و بزرگسالان، لوازم شوینده، شیرخشک و دارو به مناطق سیل‌زده ارسال و با نظارت مهرآفرین توزیع شد. حدود یک نیسان لباس دست‌دوم نیز اهدا شده بود که با تأکید رضا صادقی به مناطق سیل‌زده فرستاده نشد چرا که او اعتقاد داشت حتی اگر یک جنس دست دوم میان اجناس اهدایی باشد، مابقی اهدایی‌ها نیز زیر سوال می‌رود. به عقیده این هنرمند ما موظفیم شأن و کرامت انسانی را در کمک‌هایمان رعایت کنیم در نتیجه اقلام اهدایی همگی نو بودند.

همچنین حدود 36 میلیون تومان کمک نقدی حاصل از این مراسم به مهرآفرین سپرده شد تا برای حمایت‌های فوری و درازمدت(بر طبق اولویت‌های تشخیص داده شده توسط مددکاران مستقر در منطقه) هزینه شود.

گزارش تصویری

منبع:

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟