معتمدآريا براي دومين سال سفير مهرآفرين شد

معتمدآريا براي دومين سال سفير مهرآفرين شد | 0 دیدگاه | دوشنبه ۱۲,بهمن,۱۳۸۸ | 1390 نفر
معتمدآريا براي دومين سال سفير مهرآفرين شد
معتمدآريا براي دومين سال سفير مهرآفرين شد

پرچم مهرآفرین همچنان بر دوش اولین سفیر باقی ماند
احساس می رقصد. میان همهمه های مردم در پیاده روهای بی هویت امروز کنار معرفت های رنگ و رو رفته عشق را همچنان می گردم . میان احساس های جامانده طلوعی گرم امیدی سبز عشق را همین جا می گردم. اطراف مهر  ، سفیر ماه ، اینجا هنوز میتوان عاشق بود. هشتم خرداد ماه همه آمده بودند به استقبال مسافری که از جهاد باز می گشت  از جهاد عاطفی همه آمده بودند شخصیت های سیاسی ،هنری ،فرهنگی، و ورزشی و تمام مهر آفرینانی که زمین از حضورشان گرم است. هشتم خرداد روز تجلیل از سفیر مهر و ماه بود این بار سالن کانون پرورش فکری میزبان صدها نفری بود که برای پاسداشت این بانوی بزرگوار دور هم جمع شده بودند تا مهر آفرین بار دیگر همایش مهر و عاطفه اش را غرور آفرین برگزار کند. پس از اجرای موسیقی صدای آشنای مجریان توانمند صدا و سیما داریوش کاردان به همراه ژاله صادقیان یک اجرای خوب و با نشاط را نوید می داد که به انصاف تا پایان مراسم نیز چنین بود. ایشان پس از خوشامد گویی به حضار و میهمانان از خانم دانشور دعوت کردند تا به عنوان مدیر عامل موسسه مهر آفرین برای حضار صحبت کنند. ایشان ضمن تشکر از میهمانانی که دعوت مهر آفرین را پذیرفتند مثل همیشه پروردگار مهر آفرین را سپاس گفت که این فرصت را برای نفس کشیدن به ما بخشید. فاطمه دانشور در بخشی از صحبتهای خود گفت : سفیر مهر آفرین قلب کودکان محروم را به تپش دیگر گونه امیدوار میکند . مدیر عامل موسسه مهر آفرین قسمتی از رسالت خطیر مهر آفرین را چنین عنوان کرد: ایجاد حس ارزشمند بودن در کودکان محروم ، جذب انواع همیاری ها و کمکهای مردمی و شکستن تسلسل شوم فقر و … پس از خانم دانشور نوبت بانوی آرام و مهربان سینمای ایران ژاله علو بود که با صدای خاطره انگیزش حضور خد را در جمع دلهایی که با مهر آکنده اند به فال نیک گرفت و این همایش را مجمعی برای کمک و رسیدگی به دل های نازکی دانست که نیازمند کمک هستند.  ژاله علو در ادامه خاطر نشان کرد که ما در سرزمینی زندگی می کنیم که خدای بزرگ عشق و دین داریم و امید در راهی که بانویی در کشاکش آن دست همت به کمر زده ما هم بتوانیم گوشه ای را  بگیریم و کمکی بکنیم.   
مجید مجیدی هنرمند نام آشنای کشورمان که با فیلم آواز گنجشکها ی خود سرو صدای زیادی را در جشنواره های خارجی و داخلی به راه انداخته مهمان بعدی بود. البته بهتر است بگویم میزبان مهر آفرین چرا که مجید مجیدی همواره و طی یک سال گذشته حمایت خودش را از مهر آفرین دریغ نکرده است.
ابتدا قسمت های کوتاهی از فیلم آواز گنجشکها در سالن همایش پخش شد و سپس در میان تشویق حضار مجید مجیدی چنین آغاز کرد. احساس شادی می کنم وقتی می بینم این جمعیت پر شور برای چنین امر خیری جمع شدند و دوباره احساس غرور می کنم از این که در کشو ی زندگی می کنم در آن جایی است که مردمانش چنین مهربان دلسوز و با انگیزه هستند.
برنده 6 سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر عقیده داشت که مسایل زیادی وجود دارد که باید در کشور نهادینه شود ولی نیکو کاری از مسایلی است که به صورت نهادینه در فرهنگ ما ریشه دارد ، اگر چه طی گذر زمان شکلهای نامناسبی مانند تکدی گری نیز به خود گرفته است . کارگردان برجسته سینمایی ایران د ر پایان خوشحالی خود را از حضور در این جمع صمیمی ابراز کرد و از خانم معتمد آریا که سفیر شایسته در سال گذشته بود و همچنین آقای چینی فروشان که این مجموعه را در اختیار مهر آفرین قرار داده تقدیر و تشکر کرد. پس از صحبتهای مجیدی قسمتهایی از فیلم بچه های آسمان نیز پخش شد که توسط حضار مورد تشویق قرار گرفت.
علیرضا خمسه میهمان بعدی همایش پس از خواندن چند بیت شعر از نظامی در بیان غایت عشق و ایثار حضور این جمعیت مهر ورز را به دلیل همین عشق و ایثار دانست و به عقیده ی او این کافی نیست چرا که باید تلاش کنیم تا جامعه ای بسازیم تا به این شکل از نیکی نیازی احساس نشود. بازیگر توانای سینمای ایران در پایان مطلبی هم در باره سفیر نیکو کاری عنوان کرد. به عقیده ی او ستاره های سسینما دو دسته هستند که ویژگی هر دو دسته درخشش است. اما یک دسته از این ستاره ها نور خود را از منبع بیکران خورشید  می گیرند و گرمای بی انتها دارند و یک دسته دیگر تنها مانند فانوس هایی هستند که ما در کودکی به انتهای بادکنکهایمان می بستیم فانوسهایی که با نسیم کوچک خاموش می شوند. اما سفیر مهر آفرین جز آن دسته ای است که درخشش واقعی و گرمایی ابدی دارد.
رخشان بنی اعتماد نیز به عنوان یکی از بانوان موفق کشور در عرصه ی فرهنگ و هنر سخنران بعدی بود. این کارگردان زن توانای کشور ما با نگاه دقیق و تیز بین خود از بر خوردی جدی تر با مسئله فقر گفت و در ادامه صحبتهایش از سفیرمهر آفرین چنین گفت : خانم فاطمه معتمد آریا  انتخاب بسیار مناسب و شایسته ای برای مهر آفرین بود چرا که من دغدغه ها و حساسیت های اورا به خوبی می شناسم .
در ادامه مراسم حسام  نواب صفوی در میان تعجب و تحسین حضار قطعه ای  زیبا را به وسیله پیانو اجرا کرد بعد از آن مراسم با پخش فیلم شهری در دل شهر ما که از تولیدات موسسه مهر آفرین و در مورد حاشیه نشینی و فقر شهری بود به همراه اجرای ترانه ای زیبا با صدای مجتبی کبیری به استقبال میهمان بعدی خود یعنی محمد رضا شریفی نیا رفت. شریفی نیا صحبتهای خود را با ذکر این روایت آغاز کرد : اگر کسی شب را به صبح برساند و از امور همسایگان و کسانی که در نزدیکی او به سر میبرند بی خبر باشد مسلمان نیست. شریفی نیا ادامه داد تمام تلاشمان در شبانه روز صرف کسب کردن و گرفتن می شود. اما باید بدانیم که این اکتساب زمانی برای ما لذت بخش است که بخشی از این کسب و کار و روزی را صرف افرادی کنیم که نیازمند هستند ….
در ادامه نوبت رسید به معرفی سفیر مهر آفرین در سال 1387 . داریوش کاردان با دعوت از علیرضا رئیسیان به عنوان نماینده خانه سینما دکتر محمد سریر به عنوان نماینده خانه موسیقی مهندس مهرداد اکبریان رئیس هئیت  مدیره مهر آفرین و بزرگترین یاور مهر آفرین و همچنین علی دهکردی به نمایندگی از انجمن بازیگرا سینمای ایران مراسم معرفی دومین سفیر نیکو کاری را آغاز کرد. ابتدا علی دهکردی بیانیه انجمن بازیگران سینمای ایران را به قلم استاد داوود رشیدی را قرائت کرد در قسمتی از این بیانیه آمده بود :
در جهان امروز که در حال دور شدن آدمیان از گوهر آسمانی مهر ورزیدن است  ،هنوز در گوشه و کنار این سیاره آبی کودکانی از گرسنگی جان می سپارند در جهانی که جهان ترانه های غم انگیز فقر و جنگ است هنوز قلبهای کوچک وجود دارند که در سرزمین آریایی ما برای مهری بزرگ می تپند. بازیگران سینمای ایران همراه با او و همدل با این کودکان دستهای گرم شما را می فشارند و به خود می بالند که عضوی از این جامعه یعنی خانم معتمد آریا دوباره پرچمدار مهر آفرینی در روزگار امروز ما شدند.
و چنین بود که خانم فاطمه معتمد آریا برای دومین بار به عنوان سفیر نیکو کاری مهر آفرین معرفی شد. وی در میان تشویق پر شور حضار لوح سفیرمهرآفرین را از دستان بانوی هنرمند ایران زمین ژاله علو دریافت کرد. سپس در حالی که تشویق حضار ادامه داشت ، لوح های تقدیر و تشکر را به همراه دسته گلی از آقای رئیسیان و دکتر سریر به عنوان نمایندگان خانه سینما و موسیقی دریافت کرد .دومین سفیر مهر آفرین در میان تشویق حضار و در حالی که نمی توانست احساسات خود را در مواجهه با این همه شور و احساس پنهان کند صحبتهای خود را چنین آغاز کرد با تمام وجود از این همه لطف و رحمت که به واسطه مهر آفرین به من رسیده ، سجده شکر به جا می آورم و دست تمام کسانی را که در این بخشندگی شرکت کرده اند می بوسم.
فاطمه معتمد آریا با همان هیجان همیشگی صحبتهایش را چنین ادامه داد من هر وقت که از نیکو کاری و مهر ورزی صحبت میکنم دچار هیجان و احساسات می شوم و البته این عنوان یعنی سفیر مهر آفرین محبتی که به من شده تا فرصت این مهر ورزی و نیکو کاری را داشته باشم .
زمانی که از من برای اولین بار تقاضا شد سفیر مهر آفرین باشم ، قرار بود هر سال یکی از بازیگران شخصیتهای عرصه فرهنگ و هنر به عنوان سفیر انتخاب شود تا مهر آفرین به اندازه سن فعالیتهایش صاحب سفیر باشد ولی بر حسب ضرورت امسال هم از من درخواست شد و با افتخار پذیرفتم. اما عقیده دارم که در میان همکاران من مسلما کسانی که شایسته تر و موثرتر از من با گامهایی محکم بتوانند این مسئولیت را به انجام برسانند. امیدوارم عمر مهر آفرین بلند باشد و همین طور تعداد سفیرنش.
پخش سرود مهر آفرین با صدای حمید حامی و شعر یغما گلرویی نیزبه پایان بخش این مراسم بود از جمله میهمانان این مراسم می توان به حمید فرخ نژاد، ماه چهره خلیلی ،امیر آقایی ، حبیب رضایی ، محمد مهدی عسگرپور،سعید تهرانی ،قاسم قلی پور، محمد علی نجفی ،وحید موسی یان ، حسن فتحی ، کوروش تهامی، امین الله رشیدی ، مسعود کیمیایی، جواد طوسی، علیرضا رئیسیان، محمد رضا عرب، احمد حامد ، احمد حلت، سوسن شریعتی ،امین شوکت، ذبیح الله رحمانی، ژیوار شیخ الاسلامی، حسن کاخی ،مجید توکلی و……اشاره کرد

  • سفیر
  • معتمد آریا

    دیدگاه ها

    بیشتر بخوانید

    نظر شما چیست؟