نخستين نشست مطبوعاتي همراه با سفیر موسسه مهرآفرين

نخستين نشست مطبوعاتي همراه با سفیر موسسه مهرآفرين | 0 دیدگاه | سه شنبه ۱۲,مرداد,۱۳۸۹ | 1345 نفر
نخستين نشست مطبوعاتي همراه با سفیر موسسه مهرآفرين
نخستين نشست مطبوعاتي همراه با سفیر موسسه مهرآفرين

یازدهم مرداد 1389
اولین نشست خبری مديران ارشد موسسه مهرآفرین  با حضور «فاطمه دانشور» (مدیرعامل موسسه)،«فاطمه معتمد آریا»(سفیر نیکوکاری)  و «رضا درستکار»(مدیر فرهنگی) و همچنین نمایندگان رسانه‌ها  در سالن اجتماعات موسسه مهرآفرین برگزار شد.
«رضا درستکار» نشست را با يادي از «محمد نوري» اغاز كرد و ضمن خوشامدگویی به نمایندگان رسانه‌ها اظهار داشت:موسسه مهرآفرین در تلاش است که روز به روز قوی تر از گذشته در جهت انجام ماموریت خود به پیش برود. اما شاید اولین سوالی که در ذهن همه مطرح شود این است که چه ضرورتی وجود دارد در کشوری که نیکوکاری و امور خیریه معمولا به صورت پنهانی انجام می‌‌شود ، موسسه مهرآفرین این موضوع را به این شکل در رسانه ها مطرح می کند؟
وي ادامه داد:موسسه مهرآفرین در 3سال گذشته سعی بر آن داشته که به امور خیریه صرف نپردازد و رویکردهای دیگری را در کنار کار خیریه پیگیری کند. یکی از مسائل مهمی که مهرآفرین بر آن تاکید دارد بحث فرهنگ سازی و ورود به حوزه های فرهنگی ، به خصوص معطوف کردن نظر مسئولان و مدیران کشور به مقوله فرهنگ و گسترده نمودن مفهوم مهرورزی است، تا از این طریق حرکتی را که آغاز کرده به سرانجام برساند.
«فاطمه دانشور» در ادامه در باره چگونگی و دلیل تاسیس مهرآفرین توضيح داد:مهمترین مسئله براي ما ساختن بنای فکری انسان‌های نیازمند است  و مسئله دیگر اینکه در کشور ما در مورد کودکان و زنان بدسرپرست که در معرض آسیب‌های جدی قرار دارند، کمتر کاری صورت گرفته است. به همین دلیل ماموریت موسسه توانمند سازی زنان و کودکان بد سرپرست به ویژه کودکان کار و خیابان تعریف شد و جهت فرهنگسازی در این زمینه ، از ابتدای فعالیت موسسه واحد فرهنگی هنری تشکیل شد.با توجه به گستردگی دامنه مشکلات کودکان بد والدین و پیچیدگی‌های آن ، نیاز به همکاری و مشارکت گسترده مردم وجود داشت و به همین دلیل بحث انتخاب سفیر مهرآفرین مطرح شد و در واقع مهرآفرین نخستین نهاد مردمی بود که اقدام به معرفی سفیر كرد.
مدير عامل موسسه نيكوكاري مهرآفرين افزود:پس از جستجو و بررسی بسیار، خانم فاطمه معتمد آریا انتخاب شد. زیرا ایشان سابقه فعالیت های نیکوکارانه داشتند و پیش از این با خیریه هایی همچون محک و دهش پور نیز همکاری داشتند.
«فاطمه معتمد آریا» نيز در اين نشست گفت: من از حرفه خودم در جهت انجام وظایف امور نیکوکارانه استفاده می کنم و خط مشترک تمامی موسساتی که با آنان همکاری دارم ، زنان و کودکان هستند. زیرا به کار بنیادی و فرهنگی معتقدم و کار فرهنگی از کودکان آغاز می شود و زنان نیز حامی و مربی اصلی کودکان هستند. من به آنچه در توان دارم می اندیشم و فکر می‌کنم این فعالیت‌ها به نوعی سوبسیدی است که بابت شهرتم می‌پردازم. هرچه ارتباط من با مردم بیشتر شود دامنه این قبیل فعالیت‌هایی که انجام می دهم گسترده‌تر خواهد شد.
وي اظهار امیدواری کرد:با ورود هنرمندان و چهره های شناخته شده و نهادینه شدن فرهنگ نیکوکاری به این عرصه موجب شود تا بخشی از حقوق از دست رفته زنان و کودکان این سرزمین از ثروت های سر ریز شده و به هدر رفته تامین شود .
فاطمه دانشور در ادامه ضمن اشاره به آمار مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص وجود 5 میلیون دانش آموز بازمانده از تحصیل، در مورد مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها گفت:اينگونه اقدام‌ها در واقع حس مسئولیت افراد تحصیلکرده و موفق نسبت به جامعه ای‌ست که  در آن زندگی می کنند و چنین فعالیت هایی در سازمان‌های کشورهای پیشرفته بسیار رواج دارد.
وی یکی از دلایل انتخاب سفیر را رساندن پیام مسئولیت اجتماعی به آحاد مردم به خصوص قشر روشنفکر جامعه دانست و درباره اخذ مجوز ملی مهرآفرین گفت:اين مجوز درواقع اجازه حضور و فعالیت بیشتر موسسه  در مناطق محروم را صادر می کند که در کنار گواهینامه NGOBENCHMARKING که تاییدکننده شفافیت عملکرد موسسه به خصوص عملکرد مالی است و همچنین مجوزهای بهزیستی و نیروی انتظامی مسیر را جهت فعالیت بهتر موسسه هموار مي‌كند.
وی در مورد تفاوت معتمدآریا با سفیران سازمان‌هاي جهاني كه در ايران نيز فعاليت دارند،گفت: کار آن‌ها نیز بسیار ارزشمند است، اما کمك‌های سازمان ملل فقط در موارد بحرانی مانند بلایای طبیعی و غیره شامل ایرانیان می‌شود، در صورتی که سفیر منتخب مهرآفرین برای کودکاني كه در ايران زندگي مي‌كنند خدمات می‌گیرد.
مديرعامل موسسه نيكوكاري مهرآفرين تصريح كرد:مهرآفرین تعداد زیادی کودکان افغانی تحت پوشش داشته که با کمک بخش مشاوره حقوقی مهرآفرین موفق به گرفتن شناسنامه شده اند.
سپس رضا درستکار در مورد فعالیت‌های مهرآفرین مانند انتخاب سفیر و سفیر یاران ، برگزاری کنسرت ها و جشن ها ، نمایشگاه های نقاشی ، تجلیل از بزرگان و نیکوکاران و همچنین انتشار دو نشریه رایگان به نام‌های همراز برای مددجویان و مهرآفرین برای یاوران سخن گفت و از حمایت هنرمندان از مهرآفرین قدردانی کرد.
معتمد آریا نیز از نمایندگان رسانه ها خواست تا با توجه به اینکه مهرآفرین نیز دو نشریه را منتشر می‌کند ، رسانه ها نیز یاور مهرآفرین شوند و به عضویت افتخاری مجموعه درآیند. چرا که رسانه‌ها بسیار بر مردم تاثیر گذارند و با انجام این قبیل فعالیت‌ها رسانه‌ها  می‌توانند مسئولیت ایجاد صلح در جامعه را برعهده داشته باشند.
پس از پایان صحبت های معتمد آریا تعدای از نمایندگان رسانه ها سوالات خود را بیان کردند.
یکی از سوالات در خصوص دلیل عدم اختصاص بخشی از فروش فیلم‌ها به مسائل نيكوكاري و خيزيه بود که معتمد آریا در این خصوص پاسخ داد:البته این گونه نیست که اصلا انجام نشود؛ برخی تهیه کنندگان مثل «حسين فرحبخش» این کار را انجام می‌دهند، اما اين اقدام‌ها جمعی نیست و اعلام هم نمی‌شود. سینما یک کار جمعی است و این گونه نیست که مثل نمایشگاه نقاشی بر عهده فرد باشد و سینمای امروز ایران انسجام منظمی ندارد.
درستکار نیز اشاره کرد که مهرآفرین قصد دارد در آینده نزدیک یک نمایشگاه عکس و نقاشی از کارهای هنرمندانی مثل «لاله اسکندری» که از ابتدا یاور مهرآفرین بوده و «رضا کیانیان» و .... برگزار نماید.
همچنین امیدواریم با پشتیبانی مالی موسسه «سپهر آسيا»(به مديريت مهندس اكبريان) که هزينه 44پرسنل موسسه و تامين فضاهاي اداري را بر عهده دارند و همواره اصلی‌ترین حامی فعالیت‌های فرهنگی مهرآفرین بوده‌اند، با همکاری «مجید مجیدی» و «حسن فتحی» مذاكراتي صورت گرفته تا به زودی فیلم سینمایی مهرآفرین نيز ساخته شود.
همچنين  در خصوص نحوه شناسایی نیازمندان مناطق محروم نيز مديرعامل موسسه نيكوكاري مهرآفرين توضيح داد:ما در مناطق محروم دیده‌بان داریم؛ که عمدتا معلمان و مربیان آموزش و پرورش همان مناطق هستند.آنها ، نیازمندان را شناسایی کرده، پرونده تشکیل می‌دهند و ما برای آن‌ها یاور جذب می‌کنیم.
در خاتمه «فاطمه معتمد آریا» نيز افزود: روزی یک حلقه به حلقه انتشار مهرآفرين اضافه مي‌شود.ما انتخاب می‌کنیم و چه بهتر که زنجیر را در حلقه‌ای پر از انرژی مثبت بیاندازیم.ما با اضافه کردن حلقه به مهرآفرین یا دیگر موسسات خیریه می‌توانیم آن را گسترش دهیم.

گزارش خبرگزاری مهر از نخستین نشست مطبوعاتی مهرآفرین

گزارش خبرگزاری آریا از نخستین نشست مطبوعاتی مهرآفرین

 

  • سفیر
  • سینما
  • فاطمه معتمد آریا
  • نمایشگاه نقاشی
  • رضا کیانیان
  • لاله اسکندری
  • رسانه
  • نشست خبری
  • مجید مجیدی
  • حسن فتحی
  • کودکان بد سرپرست

    دیدگاه ها

    بیشتر بخوانید

    نظر شما چیست؟