کتایون ریاحی» سفیر مهرآفرین شد

کتایون ریاحی» سفیر مهرآفرین شد | 0 دیدگاه | سه شنبه ۱۱,بهمن,۱۳۹۰ | 2190 نفر
کتایون ریاحی» سفیر مهرآفرین شد
کتایون ریاحی» سفیر مهرآفرین شد

 

مراسم معرفی سفیر جدید مهرآفرین دهم بهمن ماه 90 با حضور اهالی سینما و موسیقی کشور در سالن همایش‌های میلاد محل برگزاری نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که اجرای آن را «فرزاد حسنی» بر عهده داشت، گروه ارکستر موسیقی سازهای بادی تهران به سرپرستی «سینا ذکایی» قطعاتی را اجرا کرد

فرزاد حسنی نیز با اشاره به اینکه فاطمه معتمدآریا از مدعوین این برنامه بود، ادامه داد: اولین بانوی سفیر مهرآفرین به دلیل عدم حضورشان در ایران نتوانستند در این برنامه شرکت کنند اما باید بگویم او هنوز هم در مهرآفرین حضور فعال دارد و همه سفرای بعد از خود را پشتیبانی می‌کند. .

برپایه این گزارش، در ادامه مراسم «محمد سریر» به روی سن آمد و گفت: 22 نفری که در این گروه موسیقی حضور داشتند همه از استعدادهای این کشور هستند.

قطعاتی که ما از این عزیزان شنیدیم نشان‌گر این باور بود که پشت این نوع موسیقی فکر درست، حرکت و اندیشه‌ای سازنده نهفته است.  پس سعی کنیم این نوع موسیقی را بین مردم رواج دهیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های موسسه مهر آفرین افزود: من خوشحالم با برپایی چنین مراسمی این افراد شناسایی می شوند و امیدوارم امکان برگزاری اینگونه برنامه‌ها بیشتر باشد.

بعد از پخش فیلم کوتاه چهار دقیقه‌ای، «محمد سریر»، «لوریس چکناواریان»، «حسن همایون فال»،  و «رزیتا حفیظ» روی صحنه آمدند و به همراه رهبر گروه (جاوید مجلسی) مدال و لوح سپاس را به اعضای جدید سفیریاران مهرآفرین اهدا کردند.

ارکستر سازهای بادی تهران رسما به عنوان سفیریاران  جدید مهر آفرین معرفی شدند.

بنابراین گزارش، در ادامه این مراسم «فاطمه دانشور» در یک فیلم ویدئویی به ایراد سخنانی درباره 6سالگی مهرآفرین پرداخت.

دانشور طی سخنانی گفت: هدف ما حمایت از کودکان بد سرپرست و زنان سرپرست خانوار است. امروز مهر آفرین 6 ساله شده است و هم اکنون 12 هزار نفر یاور و حمایتگر داریم.

وی با اشاره به  معرفی «فاطمه معتمد آریا» ‏، «مریلا زارعی»‏‏، «رضا صادقی» و «هادی ساعی» به عنوان سفیر و سفیر یاران مهر آفرین در سال‌های گذشته گفت: سفیر مشکلات را می‌بیند و نه تنها خود به یاری آن‌ها می‌رود بلکه آن را به جامعه و مسولان منتقل می‌کند.

وی ادامه داد: سفیر با هدف بیدار کردن وجدان‌ها قدم برمی‌دارد و می‌خواهد بگوید که ما در برابر نعمت‌های خدا بدهکاریم و باید برای این بدهی به دیگران کمک کنیم.

همچنین «سیمین حقی» شاهنامه شناس معاصر کشور روی صحنه آمد و با یادآوری اینکه ده بهمن روز جشن سده ایرانیان است در معرفی دومین سفیر این دوره مهرافرین گفت: امشب میزبان دومین سفیر مهرآفرین هستیم. سپاس از همسرش

«آقای بهبهانی» که همیشه حامی انسان‌های فرهنگ دوست بوده‌اند. این بانو به حق شایسته حضور در این موسسه است و امیدوارم بتواند در این راه به تعالی برسد.

«علی معلم» هم سفیر دوم مهرآفرین را این گونه معرفی کرد:  در میان 70 میلیون جمعیت کشورمان کمتر از هزار نفر بازیگر سینما هستند. از میان این هزار نفر حدود ده درصد بین مردم شناخته شده‌اند و از این عده کمتر از سی نفر هستند که حیطه شخصی زندگی حرفه‌ای‌شان دستخوش مسایل حاشیه‌ای نشده است.  این افراد از بدست آوردن شهرت خوشحالند چون شهرتشان را از لطف مردم می‌دانند نه از خودباری. اگر «عزت الله انتظامی» را امروز همه می‌شناسند نه فقط به خاطر بازی خوبش بلکه بیشتر برای خلق و خوی و اخلاق انسانی‌اش است.

معلم ادامه داد: محبوبیت فردین تنها به خاطر بازیگری‌اش نبود بلکه محبتش و نحوه سلوکش با مردم او را بین همه عزیز کرد.

وی افزود: صاحبان مقام کشور باید قدر این هنرمندان را بدانند و واقف باشند اگر قرار است حضور این افراد نادیده گرفته شود چیزی از مردم هم باقی نمی‌ماند چراکه اینها ضامن فرهنگ یک ملت هستند.

علی معلم با ذکر نام «کتایون ریاحی» به عنوان سفیر دوم مهرآفرین این دوره اظهار کرد: «کتایون ریاحی» با شایستگی و گزیده کاری حرفه هنری خود را آغاز کرد و به اختیار خودش به حرفه اش پایان داد. او سال گذشته بعد از دریافت جایزه‌اش برای بازی در سریال «یوسف پیامبر» پایان کار خود را اعلام کرد اما به نظر من برای اهل فکر پایان وجود ندارد. برای ما که این روزها شاهد سقوط اخلاقی عجیب و خطرناکی را در جامعه شاهد هستیم حضور چنین افرادی موثر است. مدت‌هاست در حوزه‌های مختلف فرهنگ و هنر و اقتصاد و سیاست و ... فتار خوبی از خود نشان نمی‌دهیم امیدوارم محافلی از این دست با حضور چنین افرادی کمک کند با هم مهربان‌تر باشیم و بیشتر بیندیشیم.

«آزیتا موگویی» نیز در معرفی سفیرجدید مهرآفرین توضیح داد: کشور ما نیازمند مادرانی است که بتوانند بچه‌های خوب تربیت کنند بچه‌هایی که به درستی میراث گذشتگان‌شان را حفظ کنند. تقدیر و جبر مسیر بعضی آدم‌ها را تغییر می‌دهد و به جایی می‌کشد که در تصورشان نیست. صحبت از «کتایون ریاحی» هم سخت است هم آسان. آسان است چون روزهای غم و شادی زیادی را با او سپری کردم و سخت است چون اگر بخواهم از او بگویم تنها بخش کمی از خوبی‌هایش به زبان می‌آید. امیدوارم این تشکیلات کاری کند تا او وسیله‌ای باشد که آرزومندان به آرزوهایشان برسند.

در ادامه این مراسم بعد از پخش فیلم کوتاهی از «کتایون ریاحی»، «لوریس چکناواریان»، «لاله اسکندری»، «علی معلم» و «مهرداد اکبریان» برای اهدای مدال و لوح سپاس روی صحنه آمدند و ستاره اسکندری در سخنانی برای این بازیگر آرزوی موفقیت کرد و افزود: امیدوارم «کتایون ریاحی» بتواند این راه را با قدم‌های محکم طی کند.

وی افزود: بزرگترین نیکوکاران ثروتمندترین افرادی بودند که به این باور رسیده بودند که با بخشش‌شان داشته‌هایشان را دوبرابر می‌کنند

کتایون ریاحی در آغاز سخنان خود گفت: با نگاه پرمهرتان که تلالو نورش جشن‌تان را نورانی کرده، من با افتخار پرچم را از دست پرچمدار قبلی که شیرزنی مانند سیمین بانوی معتمدآریا بود گرفتم تا ادامه راهش را فراهم کنیم.

وی افزود: بزرگترین نیکوکاران ثروتمندترین افرادي بودند كه به این باور رسیده بودند که با بخشش‌شان داشته‌هایشان را دوبرابر می‌کنند.

کتایون ریاحی در پایان صحبت‌هایش اشاره کرد: ما ملتی هستیم که به فرهنگ و تاریخ و شاعران و بزرگان مان افتخار می‌کنیم و ادعایمان این است که تمدن ما و تمام کسانی که فرهنگ مارا اینگونه غنی کرده‌اند بزرگترین ثروت زندگی امروزمان است.اگر واقعا ما چنین ثروتی در دست داریم پس حتی یک فقیر هم نباید داشته باشیم. چگونه ممکن است اینهمه اندوخته را جلوی چشم بیاوریم و بعداز فقر حرف بزنیم؟ به نظر من؛ باید اول از خودمان شروع کنیم و منتظر کسی نباشیم وقتی من برای کمک به سفر سومالی رفتم متوجه شدم خودم بیشتر از همه آنها به کمک احتیاج دارم و این یاری را از آنها گرفتم.

 

این مراسم با اجرای پنج قطعه توسط رضا یزدانی به همراه گروه همیشگی‌اش به پایان رسید.

ترانه ی بی همگان به سر شود با دف نوازی فوق العاده و در پایان ترانه خلیج فارس بسیار زیبا و حماسی اجرا شد به شدت مورد توجه علاقمندان قرار گرفت به طوری که همه سالن ایستاده به تشویق پرداختند

 

خبرگزاری پانا

پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران

روزنامه شرق

مردمسالاری

بانی فیلم

خبرگزاری سینمای ایران

عصر ایران

خبرگزاری آفتاب

خبرگزاری زنان (وفا)

خبرگزاری فارس

خانواده سبز

خبرگزاری ایلنا

خبرگزاری ایلنا گزارش تصویری

سینما فارس

خبرگزاری افق

خبرگزاری ایسنا

خبرآنلاین

بازتاب امروز

جهان نیوز

سینما روز

تحریر آنلاین

گروه مجلات همشهری

موسیقی روز

فرهنگ آشتی

press tv

IRIB

  • سفیر
  • مراسم
  • سفیر یار
  • لاله اسکندری
  • فرزاد حسنی
  • سالن میلاد نمایشگاه
  • کتایون ریاحی
  • سفیر مهرآفرین
  • لوریس چگناواریان
  • محمد سریر

    دیدگاه ها

    بیشتر بخوانید

    نظر شما چیست؟