مهرآفرینان کرمانی در ضیافت افطار خانواده‌‌های نیازمند

مهرآفرینان کرمانی در ضیافت افطار خانواده‌‌های نیازمند | 0 دیدگاه | دوشنبه ۳۰,تیر,۱۳۹۳ | 1054 نفر
مهرآفرینان کرمانی در ضیافت افطار خانواده‌‌های نیازمند
مهرآفرینان کرمانی در ضیافت افطار خانواده‌‌های نیازمند

مهرورزی در ماه مهمانی خدا

ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای انجام کار خیر است و چه کار خیری بالاتر از اینکه دست نیازمندی را در این ماه پر از خیر و برکت بگیری و دل انسانی را شاد کنی.

جمعی از مهرآفرینان کرمانی به ضیافت افطار موسسه مهرآفرین در محل مجتمع تفریحی رفاهی پالیز کرمان آمدند و روزه خود را در کنار زنان بدسرپرست و کودکان یتیم باز کردند و از نزدیک با اوضاع و احوال این افراد آشنا شدند.

بچه‌های نیازمند را فرزندان خودم می‌دانم

یکی از یاوران موسسه مهرآفرین استان کرمان که از ابتدای فعالیت این موسسه با خانواده‌های نیازمند همراه بوده است در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: سعی کردیم گوشه‌ای از مشکلات و درد و رنج بچه‌هایی که مشکلات سرپرست دارند را برطرف کنیم.

محمدرضا انتظاری بیان داشت: امیدوارم دوستانی که توان مالی دارند به مجموعه مهرآفرین بپیوندند و نیازمندان را یاری کنند.

وی در پاسخ به این سئوال که در لحظه‌ای که به نیازمندان کمک می‌کنید چه حس و حالی دارید، ادامه داد: نمی‌توانم، احساسم را بیان کنم، اما در آن لحظه احساس می‌کنم، فرزندان خودم در گوشه‌ای از این شهر در تنگنا قرار دارند و انگار دست بچه‌ها و خانواده خودم را می‌گیرم.

این خیر عنوان کرد: امیدوارم بتوانم در این راه خیر بمانم و تا آخر ادامه دهم.

انتظاری که مدیرعامل کارخانه فرش الماس کویر است، تصریح کرد: شغل من با توجه به حساسیت بالایی که در حوزه اقتصادی وجود دارد دارای فراز و نشیب و سرسختی‌هایی است و با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنیم، اما همیشه مسیر به خوبی برایم باز می‌شود و می‌دانم که همه این گره‌گشایی‌ها به علت حرکت‌های خیری است که زمینه آن توسط دوستانی مانند دوستان مهرآفرین برایم فراهم می‌شود.

وی افزود: رسانه‌ها و صدا و سیما بخشی از برنامه‌های خود را به فرهنگسازی در زمینه فعالیت‌های خیریه اختصاص دهند.

انتظاری با اشاره به اینکه زیباترین و لطیف‌ترین لحظات زندگی خود را در کنار موسسه مهرآفرین بوده‌ام، اضافه کرد: از طریق خانواده‌ام که به یک موسسه قرآنی رفت و آمد داشتند با موسسه مهرآفرین آشنا شدم و دوستان خود را هم به سمت این موسسه هدایت کرده‌ام.

حمایت از نیازمندان باید منطقی باشد

عباس صادق‌زاده یکی دیگر از یاوران و حامیان موسسه مهرآفرین کرمان است، وی که مدیر کلی بهزیستی استان کرمان و مدیریت اوقاف شهرستان کرمان را در کارنامه کاری خود دارد.

صادق‌زاده به خبرنگار فارس گفت: از همان سال‌هایی که به مجموعه بهزیستی کرمان وارد شدم، بحث حمایت و مسائل مددجویی را دنبال کردم.

وی ادامه داد: همیشه دیدگاهم در مجموعه کاری خود که دیدگاه علمی و مشخصی بود که در تمام دنیا استفاده می‌شود این بود که بحث حمایت را واقعی و منطقی دنبال کنیم که فعالیت‌های خیریه به دست مردم بیفتد و دولت ناظر و حامی باشد، اما مردم مجری این برنامه‌ها باشند.

این خیر عنوان کرد: خیریه‌ای می‌تواند، تاثیر منطقی و اثر فنی و تخصصی بر خانواده‌های در معرض آسیب و در معرض حمایت داشته باشد که از نظر مدیریت در سطح علمی و با ایده علمی و جامع کار را دنبال کند.

صادق‌زاده اضافه کرد: خیریه‌ای موفق است که نگاه علمی و به‌روز داشته باشد، زیرا نگاه سنتی همیشه نگاه احساسی است و ما دل می‌سوزانیم، اما خدمت ماندگاری انجام نمی‌دهیم زیرا در نگاه احساسی ما به یک خانواده نیازمند به صورت مقطعی کمک مالی می‌کنیم که گاهی این کمک یک آسیب است و خدمت نیست.

وی با اشاره به اینکه با موسسه مهرآفرین در تهران آشنایی کاملی دارم، گفت: این موسسه با عقل و تدبیر و برنامه توانمندسازی به مددجویان خدمت‌رسانی می‌کند و در تلاش است، خدمتی را به مددجو ارائه دهد که مبتنی بر توانمند کردن آن خانواده باشد.

صادق‌زاده تصریح کرد: با توجه به روندی که برای توانمندسازی، استقلال و خوکفایی افراد در موسسه خیریه مهرآفرین وجود دارد زمانی که برای این موسسه گام برمی‌دارم احساس می‌کنم یک خانواده را زنده کرده‌ام.

 

گره‌گشایی از مشکلات در دقیقه 90

محمدحسین نژادمحمودی هم که یکی از خیران نام آشنای کرمانی است و به عنوان مدیرمجموعه تفریحی رفاهی پالیز یکی از میزبانان اصلی ضیافت افطار خانواده‌های زیرپوشش موسسه مهرآفرین است به خبرنگار فارس گفت: از روز نخست که مجموعه پالیز را راه‌اندازی کردم، نیتم این بود که سهمی از خدمات این مجموعه را برای خدمت‌رسانی به نیازمندان اختصاص دهم و تاکنون هم اینگونه بوده است.

وی خاطر نشان کرد: بارها برایم پیش آمده در آخرین لحظاتی که مشکل داشته‌ام، آن مشکل رفع شده و این گره‌گشایی را تاثیر کارهایی می‌دانم که برای نیازمندان انجام می‌دهم.

مدیر موسسه خیریه مهرآفرین استان کرمان هم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: این موسسه از خانواده‌های بی‌سرپرست، خود‌سرپرست و بدسرپرست حمایت می‌کند.

نیره ولندیاری عنوان کرد: موسسه مهرآفرین تلاش خود را بر مبنای مشارکت مردمی در امور نیکوکاری و کارآفرینی اجتماعی بنا کرده است و توانمندسازی زنان نیازمند و کودکان بازمانده از تحصیل را دنبال می‌کند.
-

  • مهرآفرینان
  • کرمان
  • افطار
  • گره‌گشایی

    دیدگاه ها

    بیشتر بخوانید

    نظر شما چیست؟