گشایش نخستین مرکز نگهداری از کودکان کار و خیابان توسط مهرآفرین

گشایش نخستین مرکز نگهداری از کودکان کار و خیابان توسط مهرآفرین | 0 دیدگاه | شنبه ۰۹,شهریور,۱۳۹۲ | 2524 نفر
گشایش نخستین مرکز نگهداری از کودکان کار و خیابان توسط مهرآفرین
 گشایش نخستین مرکز نگهداری از کودکان کار و خیابان توسط مهرآفرین

آیین گشایش نخستین سرپناه موسسه نیکوکاری مهرآفرین برای نگهداری از کودکان کار و خیابان، روز پنجشنبه 12 اردیبهشت 92 با حضور برخی از هنرمندان سینما و تلویزیون در جنوب غرب تهران برگزار شد.

فاطمه دانشور موسس و مدیر عامل موسسه نیکوکاری مهر آفرین به تشریح اقدامات این موسسه خیریه که از 7 سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده است، پرداخت و گفت: موسسه نیکوکاری مهرآفرین با هدف حمایت و سرپرستی از کودکان بدسرپرست و بازیابی عزت نفس افراد بی بضاعت، فعالیت خودش را در استانهای مختلف کشور آغاز کرده است.

وی با اشاره به سرپرستی و حمایت بیش از 4700 کودک و نوجوان در تهران، کرمان، هرمزگان، خراسان، آذربایجان شرقی، استان مرکزی، سیستان و بلوچستان و...، اظهارداشت: اعطای کمک هزینه تحصیلی، تامین پوشاک و مراقبتهای روانی و درمانی و... از جمله فعالیتهایی است که این موسسه انجام می دهد.

دانشور ادامه داد: بازیابی عزت نفس افراد بی بضاعت، ایجاد اشتغال و دستگیری و حمایت همه جانبه از نیازمندان تحت پوشش موسسه، برخی دیگر از فعالیتهای موسسه نیکوکاری مهرآفرین را تشکیل می دهد.

وی در ادامه به افتتاح نخستین مرکز نگهداری از کودکان کار و خیابان در منطقه رباط کریم در جنوب غرب استان تهران اشاره کرد و افزود: مرکز جمال الحق  در زمینی به مساحت 400 مترمربع و بنای 1400 متر مربع در سه طبقه احداث شده که شامل بخش های اداری، مددکاری، روانشناسی، پزشکی، حقوقی، خوابگاه، اتاق تلویزیون، اتاق بازی بچه ها، آشپزخانه، غذاخوری، سرویسهای بهداشتی و خدماتی است. زمین این مرکز توسط آقای بهمن عسگری اهدا شده و بازسازی آن را آقای حمیدرضا جوانمرد بر عهده داشته است.

مدیرعامل موسسه نیکوکاری مهرآفرین با اشاره به واگذاری زمین این مرکز توسط یک فرد خیر، اظهارداشت: ما تا قبل از راه اندازی این مرکز، مشکل اسکان و آموزش کودکان خیابانی و کار را داشتیم که با راه اندازی این مرکز، این مشکل تا حدودی حل شد.

مدیر عامل موسسه نیکوکاری مهرآفرین اظهارداشت: این مرکز ظرفیت پذیرش و نگهداری از 100 کودک را در دوره های 3 ماهه دارد.

وی افزود: تمامی این کودکان توسط موسسه شناسایی و در این مرکز نگهداری می شوند.

به گفته دانشور، تمامی هزینه های نگهداری و حمایت از این کودکان توسط افراد نیکوکار که در ارتباط با موسسه هستند، پرداخت می شود.

وی در عین حال از سازمان بهزیستی به عنوان یکی از ارگانهای دولتی نام برد که از برنامه ها و اهداف موسسه حمایت کرده است.

 در این مراسم  هفت نفر از عوامل سریال زمانه هنرمندانی همچون حسن فتحی، اسماعیل عفیفه، حسین محجوب، حمید گودرزی، شهرام قائدی،حسین مهری،رویا میرعلمی، و همچنین اعضای شورای شهر و شهردار شهر جدید پرند و جمعی از صاحبان صنایع  رباط کریم حضور داشتند.

حسین محجوب بازیگر سینما و تئاتر نیز درصحبتهایی با تقدیر از راه اندازی این مرکز گفت: راه اندازی چنین مراکزی و افتتاح آن ها بسیار خوب است اما بهتر آن است که ما به سمتی حرکت کنیم که به جای پرداختن به معلول به علت ها توجه کنیم. وی با اشاره به مدرن شدن جامعه امروز گفت: همه ما باید تلاش کنیم تا ضایعات و عوارض منفی مدرنیزم کمتر گریبان جامعه را بگیرد و جامعه دچار مشکل نشود. حسن فتحی کارگردان سینما و تلویزیون نیز با اشاره به تلاش های هفت ساله موسسه مهرآفرین گفت: بسیار خوشحالم که این موسسه همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد و در کنار فعالیت‌هایی که می‌کند توانسته است در برابر مشکلات و سختی‌ها دوام بیاورد.

فتحی یادآور شد: در این تشکل ها گاهی چشم ها گریان و گاهی خندان است. خندان از جهت تلاش خیرین بدون چشمداشت مالی است و گریان از این نظر که بعضی مسئولان و مدیران حوزه ها نسبت به مسئولیت خودشان کوتاهی می کنند. فتحی با اشاره به یک پارچه بودن جامعه گفت: جامعه یک کلیت است و سرنوشت جامعه در سرنوشت همه اعضاء تاثیر دارد. هر اتفاق زیبایی در جامعه قطعا برای همه اتفاق می افتد و هر اتفاق زشتی دامن همه را می گیرد.

فتحی ادامه داد: یکی از شاخصه های جامعه سالم این است که شهروندان برای بهسازی آن تلاش می کنند و یکی از این تلاش ها، تلاش برای زندگی مطلوب کودکان است. فتحی با اشاره به تاسف آور بودن کار بعضی کودکان در پشت چراغ های قرمز گفت: اگر کمیت کار چنین کودکانی در جامعه زیاد شود ، جامعه را دچار مخاطراتی می کند که دود آن ها در چشم تک تک شهروندان می رود بنابراین همه ما موظفیم تا به مشکلات جامعه با دید مسئولانه نگاه کنیم.

در مراسم افتتاحیه این ساختمان حمیدرضا جوانمرد یکی از خیرین اظهار داشت: آمادگی دارد در هر جای کشور که امکانات کافی مانند بنا و زمین وجود داشته باشد با هزینه شخصی یک مرکز نگهداری زنان و کودکان کار و خیابانی ساخته و تحویل مؤسسه بدهد.

بازتاب این خبر در رسانه ها

خبرگزاری ایسنا

خبرگزاری ایلنا 

خبرگزاری مهر

خبرگزاری فارس

روزنامه شرق

شبکه خبری سینمای ایران

بانی فیلم

بی باک نیوز

خبرگزاری ایرنا

همشهری

شبکه ایران

  • کودکان کار و خیابان
  • مرکز رباط کریم

    دیدگاه ها

    بیشتر بخوانید

    نظر شما چیست؟