تجاوز به کو دکان شوشتری و آزار روح و رو ان ایر انیان

تجاوز به کو دکان شوشتری و آزار روح و رو ان ایر انیان | 0 دیدگاه | یکشنبه ۲۷,آبان,۱۳۹۷ | 1546 نفر
 تجاوز به کو دکان شوشتری و آزار روح و رو ان ایر انیان
شرور سابقه‌داری که همه اهالی شوشتر او را به اوباشگری و تجاوزگری می‌شناسند. این مرد سابقه‌دار پسران 13-12ساله را در دام می‌انداخت و آن‌ها را مورد آزار و اذیت قرار می‌داد. او از این کودکان عکس و فیلم می‌گرفت و تهدیدشان می‌کرد اگر به کسی چیزی بگویند آبروی‌شان را خواهد برد.

اهالی شوشتر می‌گویند این شرور همراه با دو همدستش هر از گاهی به مناطق فقیرنشین شوشتر می‌رفت و به پسران کم سن و سال تجاوز می‌کرد. حالا او به خاطر تعرض به پسربچه 12 ساله‌ای که عکس آن هم در شبکه‌های مجازیدست به دست می‌شود، بازداشت شده‌ است.

یک روز بعد از افشای تعرض این مرد به کودک شوشتری و بالاگرفتن اعتراضات مردم به چنین عمل زشت و ناپسندی، ماموران پلیس این شهر با دستور دادستان شوشتر این شرور را همراه با دو همدست دیگرش بازداشت کردند. بررسی‌ها نشان می‌دهد تا رسیدگی به پرونده‌ این سه شرور، آن‌ها روانه زندان شده‌اند. تلاش ما برای صحبت با خانواده آخرین قربانی بی‌نتیجه ماند. پدر این خانواده اصلا حاضر به مصاحبه نشد و از ما خواست تا هیچ اسمی از او و پسرش در این گزارش برده نشود. وی تنها به این جمله اکتفا کرد که پای شکایتش از این مرد شرور ایستاده است.

محمدرضا یکی از اهالی شوشتر که خواهان رسیدگی سریع به این ماجرای هولناک است در مصاحبه تلفنی با ما می‌گوید:«احمد یکی از اراذل و اوباش بنام شهرمان است که بارها و بارها دستگیر شده ولی معلوم نیست چطور به این راحتی آزاد می‌شود. او در شوشتر به اینکه به پسران کم سن و سال تعرض می‌کند، مشهور است. کسی هم نمی‌تواند جلوی آن‌ها بایستد چراکه یا تهدید می‌کند یا اینکه با چاقو حسابش را می‌رسد.

چند روز پیش که عکس تجاوز احمد به پسربچه‌ای که همه ما او را می‌شناسیم در شبکه‌های مجازی منتشر شد صدای اعتراض مردم بالا رفت و خون‌مان به جوش آمد که این فرد به چه مرحله‌ای رسیده که به جان و مال و کودکان‌مان تجاوز می‌کند و کسی جلودارش نیست. امیدوارم دستگاه قضایی به پرونده او رسیدگی کند و او را به سزای عملش برساند».

عیسی یکی از کبسه این شهر هم در این باره چنین می‌گوید:« این مرد بی‌دین و ایمان چندین سال است دست به چنین کثافت‌کاری‌هایی می‌زند ولی کسی جلودارش نیست. او بچه‌‌ها یا حتی خانواده‌های‌شان را تهدید می‌کند که اگر به کسی بگویند فیلم و عکس‌ها را در فضای مجازی منتشر می‌کند و به همین خاطر است کسی از او شکایت نمی‌کند. سوال من این است آیا پلیس یا دادگستری از کارهای او خبر ندارد؟ چرا این فرد را که مخل امنیت شهرمان است سال‌ها دست به چنین کارهای می‌زد. من از قوه قضاییه می‌خواهم این مرد و دو همدستش را برای عبرت سایرین اعدام کند.»

اما نکته قابل تامل در چنین پرونده‌ها، خودداری از شکایت از سوی خانواده‌هاست. اگر خانواده‌هایی که کودکان‌شان قربانی چنین اتفاقاتی شده‌اند موضوع را به پلیس یا دادگستری گزارش می‌دادند مطمئنا از بروز حوادث دیگر پیشگیری می‌‌شد ولی گفت و گو با این خانواده‌ها نشان می‌دهد آن‌ها تمایلی ندارند حتی اطلاعات کوچکی در اختیار پلیس بگذارند.عیسی ملکوتی، جامعه‌شناس در این باره می‌گوید:«خانواده‌های قربانیان به دلیل اینکه می‌ترسند آبروی‌شان مقابل همسایه و دوست و آشنا برود معمولا شکایت نمی‌کنند و به قول معروف می‌خواهندغائله خاتمه پیدا کند ولی این رفتار، گذشته از اینکه بر احتمال ارتکاب تعرضات بعدی می‌افزاید باعث تخریب روحیه کودک خود می‌شود. این کودک سرخورده می‌شود و همیشه با صحنه تعرضی که به او شده در افکار خود دست و پنجه نرم می‌کند. خانواده با شکایت و مراجعه به روان‌شناس می‌تواند در بروز اتفاقات بعدی پیشگیری کند».

وی در ادامه می‌افزاید:«ما باید به کودکان خود آموزش دهیم که از خود مراقبت کنند و در صورتی که مورد آزار و اذیت یا تعرض قرار گرفتند چگونه موضوع را به بزرگ‌تر خود اعلام کنند و در مرحله بعدی خانواده هم باید پس از حمایت همه‌جانبه از کودک خود مراتب را به پلیس و دادگستری اطلاع دهد. باید تابوی این تصور که آبروی خانواده‌ای می‌رود در جامعه شکسته شود».

محمدرضا عباسی، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان خوزستان در رابطه با وضعیت این کودک به ما می‌گوید:«تحقیقات همکاران من در شوشتر نشان می‌دهد که وضعیت جسمانی این کودک مساعد است ولی نمی‌دانیم از نظر روحی چه وضعیتی دارد چون خانواده این کودک هیچ درخواست و حتی علاقه‌ای ندارد. همکاران من برای بررسی مشکلات روحی و روانی به خانه‌شان بروند. ما برای معاینه و مشاوره تخصصی نیاز به همکاری خانواده قربانیداريم که این اجازه از سوی آن‌ها داده نشده است. زمانی بهزیستی می‌تواند وارد عمل شود که یا دستور قضایی در کار باشد یا اینکه خانواده رضایت کاملی داشته باشد».

تهدید خانواده‌های قربانیان تجاوز

حسین پنبه دانه پور، فرماندار شوشتر درباره انتشار تصاویر تجاوز و آزار و اذیت جنسی چند پسر کودک و نوجوان توسط یکی از مجرمان سابقه‌دار این شهر می‌گوید:« پرونده این فرد و همدستانش در انتظار صدور رای است و دادستان از خانواده‌ها خواسته شکایت خود، در این باره را تکمیل کنند. زمانی که این فیلم منتشر شد، توزیع کننده،فیلمبردار و این فرد بازداشت شدند. وی در واکنش به اینکه برخی رسانه‌های خارجی مدعی شده‌اند، این خانواده ها تهدید شده‌اند در صورت انتشار اخبار ماجرا با آن‌ها برخورد خواهد شد، می‌گوید:«چنین چیزی اصلا صحت ندارد و دادستان خانواده های این کودکان را خواسته است؛ برخی شکایت خود را تحویل داده‌اند و برخی هم در حال تکمیل و تحویلند تا به اعمال قانون از سوی قوه قضايیه کمک کند.

ان شاءا... قوه قضاييه با اشد مجازات با آن‌ها برخورد خواهد کرد. ما با جدیت در شورای تامین پیگیر این ماجرا هستیم، چراکه آبروی شهرستان و استان را به مخاطره انداخته‌اند». پنبه دانه پور در پاسخ به اینکه چرا این فرد با وجود سابقه و حکم سنگینی که گفته می‌شود دریافت کرده، از زندان آزاد و به حال خود رها شده ، عنوان می‌کند:« البته این موضوع را دوستان قوه قضايیه با توجه به قانون باید پاسخ دهند اما بر اساس پیگیری‌هایی که بنده انجام دادم، گفتند این فرد بیماری روانی دارد و طبعا به دلیل تایید این موضوع آزاد شده است. باید این را در نظر بگیریم که ما درکشور قانون داریم و چیزی فراتر از قانون وجود ندارد و حتما دوستان ما در قوه قضايیه بر اساس قانون عمل کرده‌اند». بنابراین گزارش، گفت و گوی ما با تعدادی از اهالی شوشتر نشان می‌دهد آن‌ها خواهان رسیدگی بی‌اغماض به این پرونده هستند و از قوه قضاییه می‌خواهند تا این مجرمان را به اشد مجازات برساند.قاسم اموری
منبع: تابناک

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟