بازدید نماينده موسسه خیریه مهر آفرین در استان کرمان به نمايندگي از سوی خانواده بزرگ مهرآفرين از مناطق زلزله زده شهرستان کوهبنان..

بازدید نماينده موسسه خیریه مهر آفرین در استان کرمان به نمايندگي از سوی خانواده بزرگ مهرآفرين از مناطق زلزله زده شهرستان کوهبنان.. | 0 دیدگاه | شنبه ۳۰,دی,۱۳۹۶ | 2420 نفر
بازدید نماينده  موسسه خیریه مهر آفرین  در استان کرمان  به نمايندگي از سوی خانواده بزرگ  مهرآفرين از مناطق زلزله زده شهرستان کوهبنان..
زلزله 5/2ریشتری شب یلدای شهرستان در حالی که خسارت جانی نداشت اما خسارت مالی فراوانی برای مردم شهرستان داشت و در حقیقت باعث تخریب و خسارت جدی به بیش از دو هزار واحد مسکونی گردید و به گفته کارشناسان بیش از 80 درصد مسکونی در دهستان جور و شهر کوهبنان دچار خسارت جدی شدند که باید بازسازی شوند .
از طرفی مردم بدلیل ترس و وحشت از پس لرزها و عدم استقامت منازل مجبور شدند بصورت موقت در چادرها اسکان پیدا کنند البته کوهستانی بودن منطقه و سرمای شدید مشکلاتی را برای مردم زلزله زده شهرستان رقم زده است.
پس از زلزله کمک های دولتی بیشتر در قالب توزیع چادر ،وسایل گرمایشی و کانکس نمود داشت و توزیع کانکس همچنان توسط بنیاد مسکن و سپاه پاسداران ادامه دارد  اما جوابگوی نیاز زلزله زدگان کوهبنانی نیست که حضور پر رنگ خیریه ها و مراکز مردمی در منطقه و توزیع برخی اقلام تسکینی بر آلام زلزله زدگان منطقه خواهدبود .
پس از زلزله مهیب کوهبنان مراکز خیریه و انجیوها در تهیه و توزیع البسه ،وسایل گرمایشی ،توزیع غذای گرم ،سبد کالا و...گام های بزرگی برداشتند اما همچنان شاهد مشکلات مردم در مناطق زلزله زده هستیم .
مدير خیریه مهر آفرین استان  کرمان هم همچون سایر موسسات خیریه احساس مسوولیت کرد و با حضور در کوهبنان و دیدار با فرماندار در مناطق زلزله زده و برخی خانوادهای آسیب دیده و سرکشی به چادر نشینان درصدد رفع برخی از مشکلات برآمد .
......
نيره ولندیاری در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده کوهبنان کرمان گفت تا قبل از بازدید از مناطق زلزله زده کوهبنان باور نداشتم که زلزله شب یلدا این همه خسارت مالی به منازل وارد کرده و آوارگی مردم کوهبنان آن هم در سخت ترین شرایط را در چادرها رقم زده است .
وی ابراز داشت با چشم خودم فقر و مشکلات مردم منطقه را لمس کردم مردمی که باید در اعماق درونی زمین برای کسب لقمه ای حلال با جان خود بازی کنند و رفتن آنان به تونل های ذغال با خودشان ولی برگشت آنان را فقط خدا رقم می زند لذا استرس دائمی کارگران و خانوادهای آنان را شاهدیم .
ولندیاری در ادامه گفت : دستهای لرزان و پینه بسته کشاورزان کوهبنانی را در حالی شاهد بودم که خود گواهی از فقر و ناداری این قشر زحمت کش و آبرومند داشت که امروز تمام سرمایه یک عمر تلاش خود که یک خانه است را با زلزله از دست داده اند و با نگاهی حسرت آور در انتظار سرنوشت نامعلوم روزهای آینده خود و خانواده هستند .
وی خاطر نشان کرد در روزهای آینده تلاش خواهد شد تا ضمن هماهنگی با مدير عامل خیریه فاطمه دانشور  به اتفاق جمعی از خیرین از مناطق زلزله زده کوهبنان بازدید کنند تا برنامه ریزی در جهت تهیه اسکان موقت و راه اندازی پایگاه امدادرسانی در دستور کار قرار گیرد .
وی از تمامی خیرین و خیریه ها درخواست نمود با حضور در مناطق زلزله زده کوهبنان باری از مشکلات مردم بردارند و در کنار مردم تنها و رنج دیده زلزله زده کوهبنان باشند . 
لازم به ذکر است با حضور مدیر عامل خیریه مهر آفرین در مناطق زلزله زده کوهبنان و راه اندازی پایگاه امداد رسانی در مناطق زلزله زده زمینه برای شناسایی مادران و کودکان آسیب دیده و نیازمند و دیگر اقشار ضعیف فراهم خواهد شد . 
جا دارد که  خیرین در راستای تأمین اسکان موقت ، ساخت منازل مسکونی اقشار کم درآمد ،احداث مدارس ،ساخت مراکز بهداشتی و کلینیک های تخصصی مورد نیاز شهرستان و...اقدام کنند تا شاهد حل و فصل گوشه ای از مشکلات مردم زلزله زده کوهبنان باشیم . 
گزارشگر مهرآفرین - بیستم دی ماه نود و شش کوهبنان کرمان

گزارش تصویری

منبع:

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟