کانکس های گرم به لطف مهرآفرینان، هر روز خانواده های جدیدی را در خود پناه می دهند.

کانکس های گرم به لطف مهرآفرینان، هر روز خانواده های جدیدی را در خود پناه می دهند. | 0 دیدگاه | سه شنبه ۰۷,آذر,۱۳۹۶ | 1328 نفر
کانکس های گرم به لطف مهرآفرینان، هر روز خانواده های جدیدی را در خود پناه می دهند.
روند نصب کانکس در مناطق زلزله زده ادامه دارد و با حل چالش کانکس به زودی سرعت خواهد گرفت . همانطور که پیش تر نیز گفته شد به امانت سپردن کانکس نزد هموطنانمان براساس گزارش مددکاران مستقر در منطقه انجام می شود و اولویت با کودکان خردسال به ویژه شیرخواران و مادرانشان ، زنان باردار ، سالمندان ، معلولین و مصدومین و نیز افرادی است که عزیزی از دست داده اند. دلیل این تصمیم، محدودیت منابع و گستردگی آسیب است.
 تجربه بم نشان داده است که بعد از این مرحله، ضروری است که مشاوره های مددکاری و روانشناسی برای عزیز از دست دادگان به سرعت شروع شود. از آنجا که این افراد معمولا تلاشی هم برای دریافت خدمات نمی کنند، خصوصا با شیوه فعلی توزیع خدمات در منطقه که افراد خودشان باید مراجعه کننده باشند، لذا حضور مددکاران کنار این افراد ضروری است و باید ادامه دار باشد تا دوره بحران روحی فرد آسیب دیده به خوبی طی شود . بر روی همه کانکس های مهرآفرین، آرم موسسه نصب شده و طی تفاهم نامه ای جامع که به امضای معتمدین محلی رسیده در اختیار آسیب دیدگان زلزله، گذاشته می شود.
این کانکس ها پس از دوره رفع نیاز، به موسسه  برگردانده می شود تا برای کاربری های ذیل مورد استفاده قرار گیرد :
۱- به عنوان مدرسه در روستاهای دورافتاده سیستان و بلوچستان و دیگر استان‌های محروم که مدرسه ندارند یا دارای مدارس کپری هستند.
۲- استفاده در سکونتگاههای غیررسمی و برای فقرای حاشیه نشین و کودکان کار زباله گرد؛ یا حوالی کوره های آجرپزی شهرها که معمولا فاقد فضاهای آموزشی ، بهداشتی و ... است.
۳- استفاده برای اسکان افراد بی خانمان.
بخشی از جمعیت تحت پوشش موسسه در این سه سطح جای دارند و کانکس ها در آینده، پس از بهبود وضعیت مناطق زلزله زده، به ساماندهی این افراد اختصاص خواهد یافت.

گزارش تصویری

منبع:

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟