از فوتبال و یوگا تا بازیگری و موسیقی/ کلاس‌های آموزشی مهرآفرین، جایی برای شکوفایی استعدادها

از فوتبال و یوگا تا بازیگری و موسیقی/ کلاس‌های آموزشی مهرآفرین، جایی برای شکوفایی استعدادها | 0 دیدگاه | شنبه ۳۰,مهر,۱۴۰۱ | 531 نفر
از فوتبال و یوگا تا بازیگری و موسیقی/  کلاس‌های آموزشی مهرآفرین، جایی برای شکوفایی استعدادها
در تابستانی که گذشت بیش از 200 نفر از کودکان و مادران تحت حمایت مهرآفرین ( شعبه تهران ) در کلاس‌های آموزشی و برنامه‌های تفریحی که موسسه برایشان تدارک دیده بود، شرکت کردند.  
این کلاس‌ها که بر اساس نیازسنجی انجام شده در خرداد ماه و با هدف غنی شدن تعطیلات تابستانی بچه‌ها برنامه‌ریزی شده بود، با استقبال فرزندان مهرآفرین برگزار شد و در تمام طول تابستان ادامه داشت.  
علاوه بر کلاس‌های تقویتی درسی برای دانش‌آموزانی که در شهریور ماه امتحان تجدیدی داشتند، در زمینه ورزشی کلاس فوتبال برای پسران، والیبال برای دختران، و یوگا برای مادران و دختران برگزار شد. 
همچنین کلاس‌های هنری مثل بازیگری، سفالگری، نقاشی، طراحی و نوازندگی ویولون برای دختران پسرانِ علاقمند به این هنرها برگزار شد. 
آموزش مهارت‌های زندگی به مادران، دختران و پسران به صورت جداگانه و بر اساس تفکیک سنی صورت گرفت و همچنین مادران حوزه اعتیاد و خانواده، دو دوره مهارت‌های زندگی را با توجه به شرایط خاص زندگی خود گذراندند. 
برگزاری دوره بازی و خلاقیت برای بچه‌ها و کلاس‌های سواد آموزی برای مادران و فرزندانی که از تحصیل به موقع جا مانده بودند، از دیگر برنامه‌های این تابستان مهرآفرین برای مددجویانش بود. 
این کلاس‌ها برای 250 نفر از مددجویان برنامه‌ریزی شده بود که به صورت هفتگی حدود 200نفر در این برنامه‌ها مشارکت داشتند.  
علاوه بر کلاس‌های آموزشی، جشن‌ها و اردوهای تفریحی نیز برای تعدادی از فرزندان برگزار شد که از از جمله آنها بازدید از باغ ملی گیاهشناسی بود. کودکان 9 تا 12 سال به تفکیک سنی از باغ گیاهشناسی بازدید کردند و با مراحل کاشت و رشد گل و گیاه آشنا شدند. سپس در موسسه به هرکدام از بچه‌ها یک گلدان و یک گیاه داده شد تا پس از کاشت گیاه، گلدان را به خانه برده و از گیاه خود مراقبت کنند.  
برگزاری جشن تولد برای تعدادی از کودکان متولد تابستان، اردوی باغ نگارستان، بازدید از باغ علم کودک، اردوی تفریحی به باغ ویلای یکی از یاوران در دماوند، اردوی شهربازی( سرزمین عجایب) و جشن سوادآموزی در روز جهانی سوادآموزی با شرکت تعدادی از مادران و کودکانی که در یک سال گذشته در کلاس‌های سوادآموزی موسسه شرکت داشتند، از دیگر برنامه‌های شاد و مفرحی بود که در طول تابستان خاطرات به یادماندنی را برای فرزندان مهرآفرین رقم زد. 
اکنون و با شروع سال تحصیلی جدید، مهرآفرین با همراهی معلمان و دبیرانی که با موسسه همکاری دارند، در حال برنامه‌ریزی کلاس‌های آموزشی جدید است که از ابتدای آبان ماه برای حدود 200 نفر از بچه‌ها آغاز می‌شود. این کلاس‌ها عمدتا شامل کلاس‌های تقویتی درسی می‌شود و برای کودکانی که در بعضی دروس ضعیف هستند، برنامه‌ریزی شده است. 
علاوه بر مددجویان ساکن تهران، قرار است این کلاس‌های کمک آموزشی برای کودکان تحت حمایت موسسه در باقرشهر، بومهن، رودهن و گیلاوند نیز با همکاری مدارس در سراهای محله نزدیک محل سکونت بچه‌ها دایر شود. 
 همچنین کلاس‌های فوتبال و والیبال موسسه برای کودکانی کهبه این ورزش‌ها علاقه‌مند هستند، در طول سال تحصیلی ادامه خواهد داشت.

گزارش تصویری

منبع:

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟