خانه پسران مهرآفرین، جایی امن برای پسران در معرض آسیب

خانه پسران مهرآفرین، جایی امن برای پسران در معرض آسیب | 0 دیدگاه | سه شنبه ۱۹,مهر,۱۴۰۱ | 470 نفر
خانه پسران مهرآفرین، جایی امن برای پسران در معرض آسیب
خانه پسران کرج مهرآفرین با ظرفیت 20 نفر فعالیت خود را آغاز کرد. خانه پسران مختص کودکان بدسرپرست گروه سنی 7 تا 12 سال است که به صورت شبانه روزی در این مرکز نگهداری می شوند. ورودی های این مرکز اغلب پسرانی هستند که تا سن 7 سالی در مهدکودک های مهرآفرین نگهداری شده‌اند یا به طور مستقیم از میان کودکانی پذیرش می شوند که تحت حمایت مهرآفرین هستند اما سرپرست موثری ندارند و در محیط‌های پرخطر و آسیب‌زا زندگی می‌کنند. 
به گفته زهرا دانشور، مدیر مراکز اقماری مهرآفرین ، این مرکز نیز مانند تمام مراکز نگهداری موسسه دارای رویکردی همه جانبه و 360 درجه است به این ترتیب که تمام جوانب نیازهای فردی کودکان و نوجوانان به صورت ویژه و متناسب با رشدشان در نظر گرفته شده و نگهداری و مراقبت از سلامت عمومی شامل سلامت جسم و روان، بهداشت، آموزش و پرورش و حمایت های مالی از قبیل تامین پوشاک و لوازم التحریر و سایر لوازم ضروری کودکان بر عهده مرکز است. 
زهرا دانشور اضافه کرد: «ثبت نام مدارس بچه ها همگی در همان حوالی فردیس کرج نزدیک خانه پسران انجام شده و بچه ها در روزهای آخر هفته برای ملاقات با اعضای خانواده و سرپرستان خود از مرکز خارج می‌شوند. این سرپرستان ممکن است لزوما پدر و مادر کودکان نباشند بلکه خواهر یا برادر بزرگتر یا اقوام درجه یک آنها را شامل می شوند.» 
خانه پسران مهرآفرین مدتی پیش از محل مبالغ جمع آوری شده در یکی از پنجشنبه‌های مهرورزی بازسازی و تجهیز شد. زمین این مرکز 411 متر و بنای آن 260 مترمربع است و لوازم و تجهیزات آن از محل فروش تقویم‌های رومیزی مهرآفرین و همچنین وسایل اهدایی یاوران تأمین شده است.  
به گفته مدیر مراکز اقماری مهرآفرین ، قرار است کودکان این مرکز بعد از پایان سن 12 سالگی به مرکز پسران شهریار منتقل شوند که  مختص فرزندان 12 تا 18 سال و جزو برنامه‌های در حال بهره برداری مهرآفرین در آینده است.

گزارش تصویری

منبع:

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟