کانون جوانان مهرآفرین(حامی کودکان کار و خیابان)از تعدادی از مددجویان خود آزمایش اچ آی وی گرفت.

کانون جوانان مهرآفرین(حامی کودکان کار و خیابان)از تعدادی از مددجویان خود آزمایش اچ آی وی گرفت. | 0 دیدگاه | جمعه ۲۱,مهر,۱۳۹۶ | 1457 نفر
کانون جوانان مهرآفرین(حامی کودکان کار و خیابان)از تعدادی از مددجویان خود آزمایش اچ آی وی گرفت.
20 نفر از مادران کودکان کار در کانون جوانان مهرآفرین حاضر شدند و پس از شرکت در کارگاه آموزشی ایدز، تحت آزمایش اچ آی وی و معاینات زنان قرار گرفتند. 
این زنان به علت اعتیاد همسران خود، ناچار در معرض رفتارهای پرخطر قرار دارند و طبق تشخیص مددکاری، احتمال آلودگی شان به ویروس ایدز وجود داشت. در حالی که  این خانم ها چندساعتی را در کانون جوانان به معاینات و آموزش های پزشکی گذراندند، فرزندانشان نیز در فضایی دیگر مشغول بازی شدند. 
ابتدا کلاس آموزشی درباره ویروس اچ آی وی و بیماری هپاتیت برای مددجویان برگزار شد. در این کارگاه راههای انتقال ویروس ایدز و هپاتیت، و نیز ارتباطشان با اعتیاد به همراه روش های پیشگیری به طور کامل و دقیق توضیح داده شد.
پس از اتمام کلاس، تمام مادران توسط متخصصان مرکز تحقیقات ایدز بیمارستان امام خمینی مورد آزمایش قرار گرفتند.
در این مرحله از تک تک مادران، با کیت فوری تست اچ آی وی گرفته شد. جواب تست پانزده دقیقه بعد حاضر شد و هیچ یک از مددجویان، آلوده به ویروس اچ آی وی نبودند.
در مرحله بعد تک تک مددجویان، تحت معاینه زنان و پاپ اسمیر قرار گرفتند که جواب این تست ها نیز متعاقبا از طرف بیمارستان امام خمینی به کانون جوانان اعلام می شود. طبق تشخیص متخصص زنان، مشکل عفونت بین این خانم ها شایع بود که همانجا دارو بینشان توزیع شد. پس از مشخص شدن نتایج پاپ اسمیر نیز درمان احتمالی لازم برای این مددجویان، پیگیری خواهد شد.
جا دارد از مرکز تحقیقات ایدز بیماستان امام خمینی به ریاست سرکار خانم بیات و همچنین متخصصان این مرکز، جهت همکاری پرمهرشان در ارائه رایگان این خدمات، تشکر و قدردانی کنیم.

گزارش تصویری

منبع:

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟