اعتراف عامل قتل دختربچه پارس‌آبادی بعد از ٢ هفته

اعتراف عامل قتل دختربچه پارس‌آبادی بعد از ٢ هفته | 0 دیدگاه | شنبه ۲۴,تیر,۱۳۹۶ | 1315 نفر
اعتراف عامل قتل دختربچه پارس‌آبادی بعد از ٢ هفته
سرنوشت دختربچه اردبیلی که ٢٠ روز پیش مفقود شده‌ بود، بالاخره روشن شد و پلیس دریافت این دختربچه به قتل رسیده‌ است. 
به گزارش خبرنگار ما، ٢٠ روز قبل اعضای خانواده دختربچه‌ای به نام آتنا در پارس‌آباد اردبیل به مأموران پلیس مراجعه کردند و مدعی شدند دخترشان گم شده است. آنها گفتند: آتنا از خانه خارج شد تا نزد پدرش برود و این کاری بود که بارها انجام داده بود اما در زمان تقریبی که فکر می‌کردیم، به محل کار پدرش نرسید و دیگر خبری از او نداریم.پدر آتنا در گزارشی که به مأموران داد، گفت: دخترم بارها مسیر خانه تا محل کار من را آمده بود و مشکلی هم وجود نداشت؛ روز حادثه هم به سمت محل کار من آمده است. وقتی از خانه با من تماس گرفتند و پرسیدند آتنا رسیده است یا نه، تازه متوجه شدم چه اتفاقی افتاده است. هرجایی را که به ذهنم می‌رسید دخترم رفته باشد، جست‌وجو کردم، اما او پیدا نشد تا اینکه تصمیم گرفتم موضوع را به مأموران گزارش بدهم. به دستور بازپرس همه بیمارستان‌ها، مراکز پزشکی قانونی و محله‌ای که آتنا در آن زندگی می‌کرد، مورد جست‌وجو قرار گرفت اما بعد از چند روز تحقیق مأموران متوجه شدند هیچ ردی از این دختر وجود ندارد. بنابراین ربایش این دختر با انگیزه انتقام‌گیری فرضیه‌ای بود که مأموران آن را پیگیری کردند. بعد از نزدیک به ١٥ روز تحقیق و بازجویی از مظنونان دستگیرشده درنهایت کارآگاهان متوجه شدند فردی که پلیس و خانواده آتنا به او مظنون شده بودند، او را در راه رفتن به محل كار پدرش ربوده و سپس به قتل رسانده است. این فرد بعد از اعتراف به قتل توضیح داد که جسد آتنا را در حیاط خانه‌اش دفن کرده است. پلیس بعد از بررسی حیاط خانه موفق شد جسد این دختربچه را کشف کند. با انتقال جسد به پزشکی قانونی متخصصان در اظهارنظر اولیه درباره زمان مرگ گفتند آتنا همان روزی که گم شده، به قتل رسیده است. گم‌شدن آتنا در پارس‌آباد، این شهر را تحت‌تأثیر قرار داده و مردم منطقه به این مسئله واکنش‌های زیادی نشان دادند و در این ٢٠ روز در التهاب به سر می‌بردند تا اینکه وقتی اعلام شد جسد آتنا در خانه مظنون کشف شده است، مردم به مغازه متهم حمله کرده و شیشه‌های آن را شکستند. 
دادستان مرکز استان اردبیل با تشریح جزئیات جدید از پرونده مفقود‌شدن و قتل دختر هفت‌ساله پارس‌آبادی گفت: مظنونی که در پنجمین روز مفقود شدن آتنا اصلانی بازداشت شده بود، در بازجویی‌ها به قتل اقرار کرد. 
ناصر عتباتی جزئیات پرونده قتل آتنا اصلانی دختر هفت‌ساله پارس‌آبادی را تشریح کرد و گفت: حدود ۲۰ روز پیش با اعلام مفقودشدن آتنا اصلانی پرونده کیفری تشکیل شد و مأموران و کارشناسان زبده مرکز استان و شهرستان پارس‌آباد تحقیقات فنی را زیر نظر بازپرس مرکز استان و پارس‌آباد آغاز کردند. وی افزود: در پنجمین روز پس از مفقود‌شدن نتیجه تحقیقات به شناسایی یک فرد مظنون ختم شد و با صدور دستور قضائی این فرد دستگیر و با قرار بازداشت موقت راهی زندان شد. دادستان اردبیل با بیان اینکه به دستور دادستان مرکز استان این پرونده به صورت فوق‌العاده مورد رسیدگی قرار گرفت، تصریح کرد: تحقیقات مفصل و مبسوطی از این مظنون انجام شد و نهایتا در تحقیقات به این نتیجه رسیدیم که آتنا اصلانی به قتل رسیده است و جسد وی در محیطی که متعلق به این مظنون بوده، کشف شد. 
وی افزود: طبق نظریه اولیه پزشکی قانونی استان، زمان فوت آتنا اصلانی به روز مفقود‌شدن وی برمی‌گردد. 
عتباتی با بیان اینکه متهم در بازجویی‌ها به قتل اقرار کرده است، یادآور شد: دستگاه قضائی استان عزم جدی برای رسیدگی سریع و فوق‌العاده به این پرونده و صدور حکم و اجرای آن خواهد داشت و در کنار سرعت حتما دقت نیز در روند تحقیقات مدنظر خواهد بود. همچنین دادستان پارس‌آباد درباره این پرونده گفت: شهروندان پارس‌آباد مغان مطمئن باشند به پرونده قتل آتنا اصلانی دختر خردسال پارس‌آبادی با فوریت و دقت رسیدگی مي‌شود و حکم الهی صادر و با قاطعیت اجرا خواهد شد. سیدعبدالله طباطبایی عصر دوشنبه در جمع مردم پارس‌آباد در مصلای امام‌خمینی (ره) این شهر حاضر شد و با ابراز تأسف از قتل آتنا و تسلیت به خانواده این دختر معصوم افزود: این پرونده در همان لحظات اولیه به صورت ویژه تشکیل و به صورت ویژه درباره آن تحقیق و رسیدگی شد. به گزارش رکنا، وی با بیان اینکه کار قضائی یک کار فنی، تخصصی و طاقت‌فرساست، افزود: گذشت فقط حق اولیای دم است و حتما و قطعا درباره این پرونده حکم هرچه باشد صادر و با قاطعیت اجرا خواهد شد. وی ادامه داد: مطمئن باشید از روز تشکیل پرونده تاکنون، از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌ایم و از همان لحظات ابتدایی بازپرسان و کارآگاهان پلیس آگاهی کار را برای جمع‌آوری ادله و دلایل و مدارک متقن شروع کرده‌اند و حدود ٦٠ ساعت فیلم دوربین‌های مداربسته را به صورت فنی و دقیق بررسی و مطالعه کرده‌ایم. طباطبایی با بیان اینکه مظنونان پرونده به‌موقع دستگیر و بازداشت و بازجویی شده‌اند، گفت: اگر بگویم بیش از اندازه برای این پرونده وقت و توان گذاشته‌ایم و به سرعت و شدت و حدت هرچه‌تمام‌تر پرونده را به جلو برده‌ایم، گزاف نگفته‌ام. وی با قدردانی از اطلاع‌رسانی به‌موقع رسانه‌ها، از خبرنگاران و مدیران کانال‌ها و شبکه‌های مجازی خواست به حفظ آرامش کمک کنند. دادستان پارس‌آباد با قدردانی از اتحاد و وحدت مردم، اظهار کرد: این اتحاد و همدلی نباید منجر به سلب آرامش و آسایش دیگران شود. آتنا اصلانی دختر خردسال پارس‌آبادی از حدود ٢٠ روز پیش به قصد دیدار با پدر خود از خانه خارج شده بود و از آن زمان تاکنون خبری از وی نبود. جسد این دختر خردسال در پارکینگ خانه متهم دستگیرشده پیدا شد. 
منبع: شرق

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟