درمان تشنج و بی‌اختیاری ادرار کودک ۴ ساله با حمایت یاوران

درمان تشنج و بی‌اختیاری ادرار کودک ۴ ساله با حمایت یاوران | 0 دیدگاه | یکشنبه ۰۹,مرداد,۱۴۰۱ | 744 نفر
درمان تشنج و بی‌اختیاری ادرار کودک ۴ ساله با حمایت یاوران
امیرعلی کودک 4 ساله گلستانی که به علت کمبود اکسیژن در هنگام تولد دچار آسیب مغزی شده بود، با حمایت یاوران مهرآفرین تحت درمان قرار گرفت.
امیرعلی به علت دوقلوزایی مادر هنگام تولد دچار مشکلاتی مغزی شده که عوارضی همچون اختلال در تکلم، کم حسی سمت چپ بدن و عدم کنترل ادرار را برای این کودک به دنبال داشت.
شرایط امیرعلی با بزرگ‌تر شدن سخت‌تر می‌شد. کودک از این که نمی‌توانست درست حرف بزند و همچنین از پوشک شدن در سن 4 سالگی رنج می‌کشید. کم حسی سمت چپ بدن امیرعلی باعث عدم تعادل او موقع راه رفتن و در نتیجه کم تحرکی‌اش شده بود..
مادر امیر علی به علت ابتلا به بیماری اعصاب تحت پوشش سازمان بهزیستی است و پدرش کارگر بنایی است و درآمد اندکی دارد.
خانواده در پارکینگ منزل یکی از اقوام و در شرایطی بسیار نامناسب زندگی می‌کردند و این اوضاع برای کودک بیمار و مادر او بسیار سخت و عذاب‌آور بود.
پزشکان تهرانی بعد از آزمایشات متعدد تشخیص داده بودند که بیماری امیرعلی با مصرف دارو،  کاردرمانی و گفتاردرمانی قابل درمان است اما نیاز به تداوم وصرف زمان دارد. وضعیت امیرعلی در بخش نمی‌گذاریم خاموش شوند سایت مهرآفرین به یاوران اطلاع‌رسانی شد و با کمک‌های جمع‌آوری شده کاردرمانی و دارودرمانی کودک آغاز شد.


در این مدت امیرعلی هفته‌ای 3 جلسه کاردرمانی داشته است که روی تعادل او تأثیر قابل توجهی داشته و می‌تواند چند قدم راه برود. اگرچه همچنان نیاز به کاردرمانی دارد و اگر جلسات را متوقف کند، دوباره دچار مشکل عدم تعادل خواهد شد. 
همچنین تشنج و کنترل ادرار کودک نسبت به گذشته بسیار بهبود داشته و جلسات گفتاردرمانی او نیز به زودی آغاز خواهد شد.

منبع:

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟