دومین سفر زیارتی مشهد مقدس ویژه مددجویان (استان مرکزی - روستای هندودر)

دومین سفر زیارتی مشهد مقدس ویژه مددجویان (استان مرکزی - روستای هندودر) | 0 دیدگاه | شنبه ۰۴,دی,۱۳۸۹ | 1082 نفر

در این برنامه که با همکاری موسسه راهیان رضوی و آقای علیرضا ذاکری ( از یاوران عزیز مهرآفرین) برگزار گردید ، تعداد 48 نفر از مددجویان تحت حمایت مهرآفرین ساکن استان مرکزی روستای هندودر،که تا کنون به زیارت امام رضا (ع) نرفته بودند و یا مدت زمان زیادی از آخرین سفرشان می گذشت از تاریخ 5 آذر ماه لغایت 9 آذر، میهمان زائر سرای راهیان رضوی در مشهد مقدس بودند. .
روز جمعه،  5 آذر ماه ، ساعت حرکت 8 صبح بود، اما خیلی از افراد از شوق سفر ناگهانی اشان از ساعت ها قبل در محل جمع شده بودند و تا آخرین دقایق نگران آن بودند که مبادا این میهمانی شیرین به هر دلیل لغو شود ، این ها افرادی بودند که تا کنون به مشهد مقدس مشرف نشده بودند و هردم یکی اشان گمان می برد که این سفر، رویای بیش نیست ، خلاصه آن که با همه ی نگرانی ها اتوبوس ساعت30 :8 حرکت نمود و هر چه از شهر و دیارمان دور تر می شدیم مطمئن تر می شدیم که میهمان بزگواری هستیم که انتظار دعوت شدن به منزلش را نداشتیم  . . .
در بین راه شور و حال وصف ناپذیری میان مسافران بر پا بود و ازهمه بیشتر حال غ- ز بود که با داشتن 68 سال سن هنوز به زیارت نرفته بود ، در تمام طول مسیر چشمانش پر از اشک شوق بود و زبانش شاکر و قدر دان خداوند و دعا گوی مهرآفرین و مهرآفرینان . . .
شاید رفتن به این سفربرای خیلی از ما به راحتی امکان پذیر باشد اما همین سفر سال ها برای پیرمردان کشاورز و زنان روستائی که همراه ما بودند رویایی بود که حالا تحقق پیدا کرده بود ، آن قدر که خیلی هاشان دوست داشتند جای دوست و همسایه ای که مردم او را " مشهدی " صدا می کردند ، باشد.
حدود ساعت 1 بامداد بود که به مشهد رسیدیم ، غسل زیارت کردیم ، خستگی راه را فراموش کردیم و به طرف حرم حرکت کردیم و دل به خانه ایی سپردیم که مهمانش بودیم .
مراسم زیارت عاشورا و خواندن نمازهای جماعت در حرم ، زیارت امام زادگان یاسر و ناصر ، برگزاری مراسم دعا ، بازدید از بازراهای مشهد و برگزاری مسابقه از جمله برنامه هایی بود که برای مددجویان تدارک دیده شده بود تا 4 روز به یاد ماندنی و شاد در ذهن همگی شان به یادگار بماند و این سفر ، زیباترین سفر زندگی اشان شود.
حقیقتی است این جمله که " عمر سفر کوتاه است " بر چشم برهم زدنی زمان بازگشت فرارسید ، 9 آذر ماه از مشهد به سمت هندودر حرکت کردیم و در طول مسیر به این می اندیشیدیم که چه از خود برجا گذاشتیم و چه با خود آوردیم . . ..

  • مددجویان
  • سفر مشهد
  • هندودر

    دیدگاه ها

    بیشتر بخوانید

    نظر شما چیست؟