با حمایت یاوران مهرآفرین/ ستایش اولین کلماتش را بر زبان آورد

با حمایت یاوران مهرآفرین/ ستایش اولین کلماتش را بر زبان آورد | 0 دیدگاه | شنبه ۱۱,دی,۱۴۰۰ | 581 نفر
با حمایت یاوران مهرآفرین/ ستایش اولین کلماتش را بر زبان آورد
درمان ستایش کودک ۳ ساله مبتلا به معلولیت جسمی-حرکتی، به کمک‌ یاوران مهرآفرین آغاز شد. ستایش که علت معلولیت او همچنان نامشخص است، زمانی که تحت پوشش مهرآفرین قرار گرفت کودک ناآرام و بی‌قراری بود. 
او به علت ناتوانی در حرف زدن و برقراری ارتباط، مدام جیغ می‌زد و این رفتار مادرش را پریشان و مستأصل کرده بود. ستایش در آستانه سه سالگی هنوز شیر خشک می‌خورد، پوشک می‌شد و توانایی راه رفتن نداشت. به توصیه پزشک کاردرمانی و گفتاردرمانی می‌توانست از شدت معلولیت ستایش بکاهد اما این کار هزینه زیادی داشت.
مادر ستایش با سه فرزند از همسر معتادش طلاق گرفته و به سختی روزگار می‌گذراند. خانه آنها واقع در حاشیه شهر کرج از نظر امکانات رفاهی وضعیت مناسبی نداشت و فاقد آبگرمکن و کولر بود. مادر که توانایی مالی پرداخت هزینه‌های درمانی ستایش را نداشت و از نگهداری یک کودک معلول هم به تنگ آمده بود، قصد داشت ستایش را به بهزیستی بسپرد.
در چنین شرایطی مددکار مهرآفرین با مداخله به موقع مانع از این اقدام مادر شد. وضعیت ستایش در بخش نمی‌گذاریم خاموش شوند سایت مهرآفرین اطلاع‌رسانی شد و با مبلغ جمع‌آوری شده از سوی یاوران، گفتاردرمانی و کاردرمانی ستایش آغاز شد.
حالا بعد از یک دوره گفتاردرمانی و کاردرمانی منظم، ستایش می‌تواند روی پاهایش بایستد و چند قدم راه برود. همچنین طی جلسات  گفتاردرمانی دختر کوچک موفق شده بعضی کلمات مثل مامان و بابا را به صورت قابل فهم ادا کند. 
هرچند کاردرمانی و گفتاردرمانی ستایش همچنان ادامه دارد اما پزشکان باید دوباره آزمایشهای متابولیسم از او بگیرند تا با تشخیص تخصصی به ادامه درمان کمک شود. همچنین با بخشی از کمک‌های یاوران برای منزل این خانواده یک دستگاه آبگرمکن تهیه شد تا شستشوی ستایش و رسیدگی به فرزندان برای مادر آسان شود. .

منبع:

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟