گزارش عملکرد سال 1391 واحد مددکاری- شعبه تهران

گزارش عملکرد سال 1391 واحد مددکاری- شعبه تهران | 0 دیدگاه | شنبه ۱۵,مهر,۱۳۹۱ | 1129 نفر
گزارش عملکرد سال 1391 واحد مددکاری- شعبه تهران
گزارش عملکرد سال 1391 واحد مددکاری- شعبه تهران

مراجعه به موسسه

تعداد مراجعین به مددکاری تهران 3 ماهه اول در سال 91 ، 58 زن بدسرپرست یا بی سرپرست بوده که 9 نفر از ایشان به خیریه های ذی ربط ارجاع داده شده ، 14 خانوار جز گروه هدف مهرآفرین نبوده و 35 خانواده ی باقیمانده پس از بررسی و انجام تحقیقات لازمه با شرط همکاری جهت ارتقاء سطح آموزشی، بهداشتی و فرهنگی تحت حمایت قرار گرفته اند .
خانواده های پذیرش شده پس از تائید خواربار دریافت نموده و در لیست دریافت مستمری ماهیانه با توجه به نوع و مقدار نیازشان قرار گرفته اند .
از بین خانواده های پذیرش شده در بهار،9 خانواده با مشکل مسکن روبرو بوده که با پرداخت 60،000،000ريال به 8 خانواده مشکل مذکور حل گردید و مشکل یک خانواده همچنان باقی است که امیدوارم با کمک یاوران هر چه سریعتر مرتفع شود.

معرفی بکار و اشتغال زائی
از بین مددجویان تحت حمایت 110 خانم معرفی بکار شده اند و اکنون در وضعیت بسیار مساعدتری ازلحاظ اقتصادی و روحی بسر می برند .

مشاوره ی حقوقی
پس از بررسی مشکلات مددجویان واحد مددکاری تعداد یازده خانواده را جهت مشاوره حقوقی و در صورت لزوم دریافت خدمات لازمه به قسمت مربوطه ارجاع داد که در ذیل بطور نمونه به شرح مختصری از وضعیت دو خانواده مذکور می پردازیم.

م .ر
خانمی جوان که همسرش حین انجام کار دچار سانحه و فوت شده بود و بدلیل عدم آگاهی از قانون کار و بیمه ، کارفرما حقوقش را پرداخت نمی کرد پس از دریافت مشاوره و خدمات حقوقی ، کلیه ی حقوق قانونی خود را مطالبه کرد.

ا . ب
خانمی 36 ساله دارای دو کودک محصل ، همسرش بعد از سرقت چکهای امضا شده وی ، از چکها استفاده کرده و خانم را به شدت با مشکل روبرو کرده بود . مهرآفرین وی را به واحد حقوقی ارجاع داد و با کمک وکلا مشکلات ایشان مرتفع شده و همسر مددجو روانه ی زندان گردید.

معرفی به خیریه ها به همراه نتیجه ی مطلوب :

 



حمایت درمانی ومعرفی به بیمارستانها از طریق واحد مددکاری:

معرفی به بیمارستان بهمن و ارجاع به پزشکان مختلف 9 نفر
معرفی به بیمارستان لقمان و ارجاع به پزشکان مختلف 10 نفر
معرفی به چشم پزشک 68 نفر و دریافت frame 18 نفر
ازجمله اقدامات انجام شده در این دو بیمارستان جراحی، فیزیو تراپی ، اسکن ، انجام آزمایشات ، ام آر آی ،شارژ باطری قلب و سایر کارهای پزشکی بوده که رایگان انجام شده است .
با توجه به این مسئله که هزینه های عمده درمان مددجویان از طریق کارگروه پزشکان می گردد اما پرداختی های واحد مددکاری 90،565،000ريال بوده است .


ذکر نمونه هایی از بهبودیافتگان در مهرآفرین:

ا . ح
پسر بچه ای پنج ساله که والدینش از یکدیگر جدا شده ، هر دو اعتیاد به کراک و شیشه داشتند کودک پس از تولد ، توسط مادربزرگ نگهداری شد . اما پس از مدتی به دیابت و قارچ پیش رونده ی ریه مبتلا گردید . دوره ی درمان شش ماه و استفاده از هجده شربت ، هر یک به مبلغ هفده میلیون و پانصد هزار ریال بود که 675،000،000از آن توسط یاوران پرداخت گردید .



ا . آ
30 ساله ،مطلقه ، دارای دو کودک زیر پنج سال . مستاجر با خانه ای مملو از ساس و موریانه . کودکان از نیش حشرات در امان نبودند ودیعه ی مسکن خانواده یک میلیون بود که به دلیل عدم پرداخت اجاره بها به اتمام رسیده بود. بیست و پنج میلیون ریال بابت ودیعه ی مسکن به خانواده پرداخت و خانه ای نه در تهران بلکه در زادگاه مددجو به منظور امنیت بیشتر خانواده تهیه گردید .


ارجاع به واحد روانشناسی :
پس از بررسی ، تائید و انجام کار کارشناسی بر روی خانواده ها در صورت مشاهده هر گونه اختلال و مشکلات روحی ، فرد مورد نظر به دکتر روانشناس و در صورت لزوم روانپزشک ارجاع داده شد . از بین مراجعین و تحت حمایت قرار گرفته ها 35 نفر مراجعه به واحد نامبرده داشتند که به این منظور مبلغ 3،620،000ريال هزینه گردیده است این رقم با تخفیف بسیار می باشد .

گزارش مالی 3 ماهه اول واحد مددکاری دفتر تهران

 

 



توضیحات:
1)گزارش فوق مربوط به واحد مددکاری دفتر تهران می باشد.
2)این گزارش به استثنای مستمری ماهیانه ی مددجویان ،مربوط به 35 خانواده تحت پوشش قرار گرفته در سه ماهه ی اول سال 91در تهران می باشد.
3)گزارش واحد آموزش در جدول فوق نیامده که به صورت جداگانه متعاقباً اعلام خواهد شد.
4)گزارش واحد شهرستانهای تحت پوشش موسسه در جدول فوق نیامده که متعاقباً اعلام خواهد شد.
5)میانگین هزینه هایی که مهرآفرین برای هر خانواده 4 نفره تهرانی انجام می دهد ماهیانه حدوداً 3.400.000 ريال می باشد.

تهیه و تنظیم:
فرشته خواجوئی نژاد
مسئول واحد مددکاری مهرآفرین

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟