با حضور دختران و مادران مددجوی مرکز پرتو برگزار می‌شود؛ مجموعه‌ کارگاه‌ چالش‌های بلوغ دختران

با حضور دختران و مادران مددجوی مرکز پرتو برگزار می‌شود؛ مجموعه‌ کارگاه‌ چالش‌های بلوغ دختران | 0 دیدگاه | سه شنبه ۰۴,آبان,۱۴۰۰ | 442 نفر
با حضور دختران و مادران مددجوی مرکز پرتو برگزار می‌شود؛ مجموعه‌ کارگاه‌ چالش‌های بلوغ دختران
سلسله کارگاه‌های چالش‌های بلوغ دختران با حضور مادران و دختران تحت پوشش مرکز پرتو برگزار می‌شود.
در این کارگاه‌ها به تغییرات جسمی و روانی دختران در دوران بلوغ، نیازها و چالش‌های آنان در این دوران پرداخته می‌شود. همچنین به مادرانی که دختران آنها در آستانه بلوغ قرار دارند، چگونگی رفتار با دختران در این سنین آموزش داده می‌شود.
همچنین مادران برای آموزش صحیح به دختران خود در فرایند بلوغ آماده می‌شوند و از آنجا که موضوعات آسیب‌زایی همچون ازدواج زودهنگام دختران در این خانواده‌ها بسیار شایع است، مباحثی فرهنگی اجتماعی نیز در کارگاه‌ها مورد بحث قرار می‌گیرد از جمله این که رسیدن یک دختر به سن بلوغ لزوما به معنای ازدواج کردن و بچه‌دار شدن او نیست.
در همین راستا سلسله کارگاه‌هایی هم برای دختران مددجو برگزار می‌شود. در این کارگاه‌ها دختران نوجوان برای مدیریت صحیح چالش‌های بلوغ و تغییرات جسمی و روانی خود در این بخش از زندگی آموزش می‌بینند.
این کارگاه‌ها در گروههای هفت یا هشت نفره با حضور مددجویانی تشکیل می‌شود که بر اساس بررسی‌های مددکاری نیاز آنها به این جلسات تشخیص داده شده است.
منبع:

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟