نمی‌گذاریم   خاموش   شوند /  

چشم نازلی نیاز به جراحی دارد/بی‌توجهی والدین این دختر کوچک را در معرض خطر قرار داده است

چشم نازلی نیاز به جراحی دارد/بی‌توجهی والدین این دختر کوچک را در معرض خطر قرار داده است

وضعیت کمپین

100000000
مــــبـــلــغ مـــورد نـیــاز ریال
101260000
مبلغ جمع آوری شده ریال
0
مبلغ باقی مانده ریال

name=10000000 - $amount_help=10126000 - $percent=1.0126 -

101 %

33

یـاور تــا کنـــون در این کمـــپین شرکـــت کرده اند
همین الان کمک میکنم

چشم نازلی نیاز به جراحی دارد/بی‌توجهی والدین این دختر کوچک را در معرض خطر قرار داده است

نازلی با انحراف چشم و سوراخی در قلب به دنیا آمد. این دختر ۸ ساله، تنها فرزند زن و شوهری است که هر دو مصرف‌کننده شیشه‌اند و از اعتیاد سنگین رنج می‌برند.
سهیلا مادر نازلی از طریق گزارش مردمی اینستاگرام به مهرآفرین معرفی شد. همسایه‌ها که متوجه شرایط بد نازلی در آن خانه شده بودند، به مهرآفرین اطلاع دادند که این کودک در اثر سهل‌انگاری و غفلت والدین دچار بیماری و سوتغذیه شده است.
وقتی مددکار اجتماعی مهرآفرین برای بازدید محل زندگی نازلی رفت، به دلیل وجود چند سگ وحشی در خانه نتوانست به راحتی از فضا دیدن کند. سگ‌ها علاوه بر برخورد خشن با افراد غریبه، از نظر بهداشتی نیز وضعیت درستی نداشتند و به آنها رسیدگی نشده بود.
طی چند بازدید مددکار متوجه شد نازلی کودک ضعیفی است که از انحراف چشم، مشکل قلبی و سوتغذیه شدید رنج می‌برد. همچنین در مصاحبه با مادر مشخص شد او هیچ گونه پیگیری در مورد سلامتی و تغذیه فرزند خود نداشته و اصولا به این موضوع بی‌اهمیت است. 
سهیلا و همسرش با وجود برگزاری جلسات انگیزشی برای ترک اعتیاد توسط مددکار، نسبت به این کار هیچ رغبتی نشان ندادند. آنها علنا گفتند تمایلی به ترک اعتیاد ندارند و برای بردن نازلی نزد دکتر نیز اقدامی نکردند.
از سوی دیگر مددکار که از همسایه‌ها شنیده بود چندین بار آخر شب‌ها نازلی را به تنهایی در پارک نزدیک خانه مشاهده کرده‌اند، این موضوع را با والدین مطرح کرد که با انکار آنها مواجه شد. این موضوع مشخص می‌کرد که امنیت و سلامت نازلی به شدت در معرض خطر است.
در نتیجه نازلی توسط مددکار مهرآفرین نزد پزشک برده شد تا وضعیت چشم و قلب او به وسیله متخصص قلب کودکان و نیز متخصص انحراف چشم بررسی شود.
به گفته پزشک متخصص قلب، نازلی باید به طور مرتب دارو مصرف کند و هر چند ماه یک بار چکاپ شود تا اگر نیاز به مداخله دیگری بود به موقع انجام شود. چشم پزشک نیز درمان قطعی چشم نازلی را عمل جراحی تشخیص داد اما به طور موقت برای جلوگیری از شدیدتر شدن انحراف چشم کودک، برای او عینک نوشت که توسط مهرآفرین تهیه شد اما چند روز بعد بر اثر سهل‌انگاری والدین شکست.
با ادامه بی‌توجهی والدین به وضعیت تغذیه نازلی با وجود تحویل بسته ارزاق به خانواده، بی‌توجهی به بهداشت کودک و شرایط منزل با وجود تلاش‌های مددکار برای آموزش به آنها و از همه مهم‌تر عدم نظارت والدین بر مصرف داروها توسط نازلی که سلامت او در معرض خطر قرار می‌دهد، مقرر شد که با رضایت والدین کودک به خانه پدری(مرکز نگهداری کودکان بدسرپرست مهرآفرین) منتقل شود.
حالا بعد از جلب اعتماد پدر و مادر، آنها با انتقال نازلی به خانه پدری موافقت کرده‌اند و نازلی به زودی به خانه پدری می‌آید. 
همچنین مقدمات لازم در زمینه عمل انحراف چشم نازلی در حال انجام است تا بعد از انتقال او به خانه پدری، جراحی انجام شود.
جراحی چشم نازلی، همچنین درمان قلب او و تهیه مکمل‌های غذایی جهت درمان سوتغذیه این کودک ۱۰ میلیون تومان هزینه دارد که برای تٲمین این مبلغ به حمایت همراهان خود امیدواریم.
چشم نازلی با موفقیت جراحی شد

چشم نازلی با موفقیت جراحی شد

چهارشنبه ۳۱,شهریور,۱۴۰۰ | 463 نفر

نازلی کودک ۶ ساله‌ای که مبتلا به انحراف چشم بود با حمایت یاوران مهرآفرین تح . . .