مرهمی بر زخم فاطمه/ زن جوانی که توسط همسرش ترک شده بود با مداخله مددکاری به زندگی برگشت

مرهمی بر زخم فاطمه/ زن جوانی که توسط همسرش ترک شده بود با مداخله مددکاری به زندگی برگشت | 0 دیدگاه | سه شنبه ۲۲,تیر,۱۴۰۰ | 536 نفر
مرهمی بر زخم فاطمه/ زن جوانی که توسط همسرش ترک شده بود با مداخله مددکاری به زندگی برگشت
فاطمه زن جوانی است با دو فرزند کوچک که شوهرش هفت سال پیش، برای کار کردن به کشور عراق رفته و دیگر بازنگشته است. 
احمد، همسر فاطمه، هفت سال پیش برای کار به کشور عراق رفت. چند ماهی گذشت و از او خبری نشد. فاطمه با دو بچه کوچک در چشم‌انتظاری و نگرانی می‌سوخت. 
قرار بود احمد کار کند و برای زن و فرزندش پول بفرستد اما حالا با طولانی شدن غیبت او، فاطمه ناچار بود برای سیر کردن شکم بچه‌هایش کار کند و با تحصیلات راهنمایی، چاره‌ای جز کار کردن به عنوان نیروی خدماتی و نظافتی نداشت. 
او که دیگر توان پرداخت اجاره خانه را نداشت، به ناچار با دو فرزندش به منزل مادر خود نقل مکان کرد. 
پدر فراری 
وضعیت زندگی مادر فاطمه هم تعریفی نداشت. پدر فاطمه هم چند سال پیش به دلیل بیماری اعصاب و روان از خانه فرار کرده بود و دوستان و آشنایان او را در پارک‌ها سرگردان دیده بودند. مادر فاطمه که از زندگی با یک بیمار اعصاب و روان به تنگ آمده بود و قدرت مالی درمان او را نیز نداشت، هیچ اقدامی برای پیداکردن و بازگرداندن شوهر خود به خانه نکرده بود. 
ازدواج مجدد احمد در عراق 
دو پسر فاطمه، کانی و قادر در شرایط سخت مالی بزرگ می‌شدند بی‌ آن که از حضور پدر خود حتی خاطره‌ای داشته باشند. کانی دو ساله بود و قادر تازه به دنیا آمده بود که احمد به قصد کار کردن از کشور خارج شد. حالا کانی ۹ ساله است و محصل مقطع سوم ابتدایی و قادر هرچند امسال به سن مدرسه رسیده، به دلیل ناتوانی مالی مادر از تحصیل بازمانده است.
زمانی که فاطمه از طریق صفحه اینستاگرام موسسه با مهرآفرین آشنا شد، درست زمانی بود که از بازگشت همسر خود قطع امید کرده و در آستانه خودکشی قرار داشت. احمد بالاخره بعد از شش سال ناپدید شدن، با او تماس گرفته و گفته بود در عراق ازدواج مجدد کرده و قصد بازگشت به ایران ندارد. فاطمه دل‌شکسته و ناامید به مهرآفرین پناه آورد. 
تمدید قرارداد منزل 
بعد از بررسی وضعیت زندگی فاطمه، در مهرآفرین برای او پرونده تشکیل شد. 
مددکار مهرآفرین با اولویت بندی مشکلات این خانواده، ابتدا به مشکل مسکن آنها پرداخت.
منزل آنها یک اتاق 40 متری بود که صاحب‌خانه پول پیش را زیاد کرده و فاطمه و مادرش توان پرداخت نداشتند. مددکار با صاحب‌خانه صحبت کرد و قرار شد موسسه مابقی پول پیش، یعنی ۱۲ میلیون تومان کسری را بپرازد و قرارداد منزل تمدید شد.
در مرحله بعد مشخص شد فاطمه مبتلا به بیماری زنان است که تا آن روز به دلیل مشکلات مالی توانایی مراجعه به پزشک را نداشته است. از دکتر زنان برای فاطمه وقت ویزیت گرفته شد تا معالجه را آغاز کند.
کانی و قادر هم به دلیل شرایط سخت زندگی دچار افت تحصیلی شده بودند که جلسات مشاوره تحصیلی برای آنها تشکیل شد.

فاطمه همچنین به علت ترک شدن توسط همسرش دچار افسردگی شده بود و دیگر انگیزه‌ای برای کار و تلاش نداشت. ضمن تشکیل جلسات روانشناسی و توانمندسازی او با بهبود تدریجی وضعیت روحی‌ فاطمه، برایش شغل مناسبی در زمینه نظافت منازل پیدا شد.
همچنین از آن زمان تا امروز به فاطمه و بچه‌هایش ماهانه ۵۰۰ هزار تومان مستمری پرداخت می‌شود و بسته‌های حمایتی شامل بسته ارزاق، خوار و بار و عیدی نیز دریافت می‌کنند. 
منبع:

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟