نمی‌گذاریم   خاموش   شوند /  

این کودک باهوش مبتلا به cp است/محمد مبین برای راه رفتن نیاز به کاردرمانی دارد

این کودک باهوش مبتلا به cp است/محمد مبین برای راه رفتن نیاز به کاردرمانی دارد

وضعیت کمپین

150000000
مــــبـــلــغ مـــورد نـیــاز ریال
150683000
مبلغ جمع آوری شده ریال
0
مبلغ باقی مانده ریال

name=15000000 - $amount_help=15068300 - $percent=1.0045533333333 -

100 %

104

یـاور تــا کنـــون در این کمـــپین شرکـــت کرده اند
همین الان کمک میکنم

این کودک باهوش مبتلا به cp است/محمد مبین برای راه رفتن نیاز به کاردرمانی دارد

محمد مبین دو سال و ده ماه دارد. این کودک شیرین بوشهری از اختلال cp یا فلج مغزی رنج می‌برد. با این حال او از هوش بالایی برخوردار است و همین هوش بالا به همراه دریافت قوی اطلاعات محیطی، باعث شده که خانواده دیر متوجه مشکل محمد مبین شود.
  مادر جوان محمد مبین تا همین چند ماه پیش خیال می‌کرد کودکش سالم و طبیعی است و فقط از آن دسته کودکانی است که دیر راه می‌افتند.
او که یک سال بعد از تولد مبین، به خاطر ناآگاهی صاحب فرزند دیگری شده، غرق در کار و زحمت بچه‌داری، متوجه مشکلات مبین در حرکت دادن دست و پایش نشده بود.
بالاخره وقتی بیماری محمد مبین تشخیص داده شد، روند درمان او هم آغاز شد. مبین از نظر گفتاری طبیعی است و نیازی به گفتار درمانی ندارد، اما در حرکت و حفظ تعادل مشکل دارد. او برای این که بتواند بدون زمین خوردن، روی پاهایش راه برود، نیاز به چند جلسه کاردرمانی مداوم در هفته دارد. به گفته مددکار مهرآفرین محمد مبین کودکی بسیار اجتماعی و خوش‌زبان است. او جواب سوال‌های مددکار را به خوبی می‌دهد و حتی به نظر می‌رسد بیشتر از سن خود می‌فهمد.
خانواده مبین که ساکن یکی از روستاهای بوشهر است، آنقدر برای درمان مبین به شیراز رفت و آمد کرده‌ که در نهایت خسته شده و مدتی پیش به ناچار به طور کامل به شیراز نقل مکان کرد.
پدر که به کارگری در مزارع گوجه اشتغال داشت، حالا کارش را رها کرده و از فرزند بیمارش مراقبت می‌کند.
مادر هم به کارهای منزل و کودک شیرخوار دیگرش یعنی آزینا رسیدگی می‌کند.
آنها برای تٲمین مخارج درمان، قطعه زمینی را که در همان روستا داشته‌اند فروخته‌ و پول آن را جهت درمان کودک و اسکان خانواده در شهر شیراز استفاده کرده‌اند.
این خانواده اکنون در پارکینگ کوچکی با ودیعه ۴ میلیون تومان و اجاره ۲۵۰ هزارتومان، با حداقل امکانات و به سختی زندگی می‌کند.
آنها هیچ منبع درآمدی جز یارانه نقدی، کمک معیشتی مهرآفرین و کمک‌های مردمی ندارند و تحت پوشش کمیته امداد یا سازمان بهزیستی هم نیستند.
هر جلسه ۴۵ دقیقه‌ای کاردرمانی محمد مبین حدود ۹۰ الی ۱۰۰ هزار تومان هزینه دارد. برای درمان یک سال این کودک مبلغ ۱۵ میلیون تومان برآورد شده است که برای تٲمین آن، از همراهان پرمهر خود طلب یاری داریم.

آینده محمد مبین چه شد؟

با کمک‌های جمع‌آوری شده در سایت مهرآفرین/  پسر ۳ ساله بوشهری می‌تواند راه برود

با کمک‌های جمع‌آوری شده در سایت مهرآفرین/ پسر ۳ ساله بوشهری می‌تواند راه برود

جمعه ۰۶,اسفند,۱۴۰۰ | 847 نفر

محمد مبین، پسر 3 ساله مبتلا به اختلال سی پی، با حمایت یاوران مهرآفرین تحت ک . . .