نمی‌گذاریم   خاموش   شوند /  

عفونت گوش تکلم محمد طاها را دچار مشکل کرده است

عفونت گوش تکلم محمد طاها را دچار مشکل کرده است

وضعیت کمپین

100000000
مــــبـــلــغ مـــورد نـیــاز ریال
155533000
مبلغ جمع آوری شده ریال
0
مبلغ باقی مانده ریال

name=10000000 - $amount_help=15553300 - $percent=1.55533 -

155 %

140

یـاور تــا کنـــون در این کمـــپین شرکـــت کرده اند
همین الان کمک میکنم

عفونت گوش تکلم محمد طاها را دچار مشکل کرده است

محمد طاها پسر ۶ ساله خوزستانی در ۳ سالگی دچار عفونت گوش شد. سهل‌انگاری در روند درمان، باعث فلج شدن عصب‌های گوش کودک و در نهایت لکنت زبان او شده است. محمد طاها که سال آینده به مدرسه می‌رود در صورت عدم درمان با مشکلات جدی تحصیلی مواجه خواهد شد.
طبق تشخیص پزشک برای رفع این مشکل، کودک نیاز به گفتار درمانی دارد که خانواده از عهده هزینه آن برنمی‌آید.
سمیه و فرود پدر و مادر محمد طاها تا امروز زندگی پرفراز و نشیبی داشته‌اند. فرود اوایل ازدواج  کارگاه برشکاری و جوشکاری داشت و در آمد خوبی از این کار به دست می‌آورد اما پس از مدتی زن و شوهر تصمیم گرفتند با سرمایه خود وارد کار ساخت و ساز شوند.
آنها پس از ورود به این عرصه در در اواخر سال ۹۴ به دلیل گرانی و تورم بالا، دچار ورشکستگی شدند و بیش از  یک میلیارد تومان بدهی بالا آوردند.
سمیه و فرود برای پرداخت بخشی از بدهی خانه، ماشین و بیشتر وسایل منزل خود را فروختند و حدود ۴۰۰ میلیون تومان از مبلغ بدهی را کسر کردند.
از آنجا که اغلب بدهی‌ها متعلق به چندین بانک و نیمی از چک ها به اسم سمیه است، به همین دلیل کلیه حساب‌های مددجو و همسرش مسدود است و نمی‌توانند یارانه‌ای دریافت کنند.
حاصل ازدواج این زوج چهار فرزند است که رضا بزرگ‌ترین آنها محصل پایه هشتم است و بعد از ورشکستگی به همراه پدر دستفروشی می‌کند. مبینا محصل پایه هفتم و محمد طاها و محمد مهدی دوقلوهای شش ساله خانواده هستند.
سمیه به همراه خانواده‌اش ابتدا ساکن شهرستان مسجد سلیمان بودند اما بعد از ورشکستگی و هجوم طلبکاران به اهواز نقل مکان کردند.
آنها منزلی با مبلغ کم اجاره کردند اما چون توان پرداخت آن مبلغ را هم نداشتند، صاحبخانه آنها را از منزل بیرون کرد.
سمیه زمانی که در حسینیه سبزی می‌فروخت با خانم دکتری آشنا شد و او با شنیدن سرگذشت سمیه، به این خانواده در مطب قدیمی خود جای زندگی داد اما چون مطب یک مکان تجاری است ماهانه ناچار به پرداخت هزینه‌های بالای برق و موارد دیگر هستند.
اکنون سمیه با چرخ خیاطی ساده‌ای که خانم دکتر در اختیارش گذاشته، ماسک می دوزد و در خیابان می‌فروشد. او همچنین در منزل دیگران کارهای خدماتی انجام می‌دهد اما اخیرا به دلیل دیسک کمر و گرفتگی شدید رگ سیاتیک دیگر مثل گذشته قادر به کار کردن نیست.
او عفونت و التهاب شدید دندان دارد که باعث عفونت سینوس‌ها شده و نیاز به سی تی اسکن دارد. همچنین مبتلا به کیست رحم بود که به علت عدم درمان، کیست در رحم ترکید و باعث ایجاد مایع اضافه در رحم و درد زیادی شده است که باز هم به دلیل عدم توان مالی قادر به شروع روند درمان نیست.
فرود پدر محمدطاها نیز به صورت مادرزادی دچار کوچک بودن حجم ریه‌هاست که همین موضوع باعث مشکل تنفسی او شده است. او قادر به انجام کارهای سنگین نیست و هرچند به شدت جویای کار است اما به دلیل داشتن تحصیلات ابتدایی نتوانسته کاری پیدا کند و فعلا ماسک های تولیدی همسرش را در خیابان می‌فروشد.
آنها همچنین برای کمک به کمیته امداد مراجعه کردند اما به علت مسدود بودن حسابهای بانکی‌شان نتوانستند تحت پوشش کمیته قرار بگیرند.
اکنون جهت گفتار درمانی محمد طاها، همچنین درمان مشکلات سینوسی، عفونت دندان‌ و کیست رحم سمیه نیاز به مبلغ 10 میلیون تومان داریم. از شما یاوران پرمهر تقاضامندیم ما را در تٲمین این مبلغ یاری کنید.

آینده محمد طاها چه شد؟

با تٲمین هزینه گفتاردرمانی توسط مهرآفرینان؛ محمد طاها می‌تواند بدون لکنت حرف بزند

با تٲمین هزینه گفتاردرمانی توسط مهرآفرینان؛ محمد طاها می‌تواند بدون لکنت حرف بزند

دوشنبه ۱۷,آبان,۱۴۰۰ | 610 نفر

گفتاردرمانی محمد طاها پسر ۶ ساله خوزستانی که در اثر عفونت گوش دچار مشکل تکل . . .