هفت سینِ مهر/ سبد کالای نوروزی مهرآفرین در خانه بیش از ۳ هزار خانواده

هفت سینِ مهر/ سبد کالای نوروزی مهرآفرین در خانه بیش از ۳ هزار خانواده | 0 دیدگاه | سه شنبه ۱۷,فروردین,۱۴۰۰ | 729 نفر
هفت سینِ مهر/ سبد کالای نوروزی مهرآفرین در خانه بیش از ۳ هزار خانواده
تأمین میوه، شیرینی، ارزاق و لباس عید از خدمات ویژه نوروزی مهرآفرین به جمعیت تحت حمایت خود بود. 
مهرآفرین در آستانه نوروز 1400 خدماتی متنوع‌تر از هر سال، به 3654 خانواده مورد حمایت خود ارائه داد. این تعداد خانواده‌ که در تهران و 26 نمایندگی در شهرستان‌ها تحت پوشش مهرآفرین هستند، در اسفند ماه سال 99 بسته‌های ارزاق و سبد کالای نوروزی را دریافت کردند. این بسته‌ها که در طول سال به تناوب میان خانواده‌ها توزیع می‌شود، این بار نیز شامل 10 کیلو برنج، روغن، قند و شکر، چای، انواع حبوبات، ماکارونی و رب گوجه فرنگی بود. در بعضی از نمایندگی‌ها علاوه بر بسته‌های غذایی، بسته‌های بهداشتی شامل انواع شوینده‌، پودر لباسشویی، مایع دستشویی و دستمال کاغذی هم میان مددجویان توزیع شد. 
امسال همچنین به سبد کالای نوروزی مهرآفرین علاوه بر اقلام غذایی همیشگی، میوه و شیرینی عید هم اضافه شده بود. 5 کیلو پرتقال، 5 کیلو سیب همراه با دو جعبه شیرینی، عیدی ویژه یاوران به خانواده‌هایی بود که در طول یک سال گذشته، به دلیل گرانی بیش از حد میوه و تنگناهای شدید مالی، نتوانسته بودند برای فرزندانشان میوه تهیه کنند. این بسته‌های میوه و شیرینی در مجموع میان 1150 خانواده توزیع شد.
از دیگر خدمات نوروزی مهرآفرین، تهیه لباس عید برای کودکان بود. در ایام اسفند برای تمام فرزندان مهرآفرین، با حضور آن‌ها در فروشگاه‌ها و با سلیقه خودشان لباس و کفش عید خریداری شد. علاوه بر بچه‌هایی که در کنار خانواده‌ زندگی می‌کنند، خدمات نوروزی به کودکانی که در مراکز شبانه روزی مهرآفرین مانند خانه مهر کرمان یا مهد کودک‌های مهرآفرین نگهداری می‌شوند نیز ارائه شد. در مهدهای تهران، مشهد و کرج برای بچه‌ها برنامه‌های شاد نوروزی اجرا شد و بسته‌های ویژه به خانواده‌هایشان تعلق گرفت. در آستانه سال نو تمام مراکز شبانه‌روزی و مراکز اسکان موقت مهرآفرین از جمله همراه‌سرا رنگ و بوی نوروزی گرفتند. در مرکز پرتو مهرآفرین که حامی کودکان کار و خیابان است، جشن نوروزی برپا شد و همه خانواده‌ها سبد کالا و لباس عید و میوه و شیرینی دریافت کردند.
از سوی دیگر بعضی از نمایندگی‌های مهرآفرین مانند زنجان و بوشهر، به دلیل حمایت بیشتر حامیان بومی و منطقه‌ای خود توانستند بسته‌های غذایی غنی‌تر و کیفی‌تری میان مددجویان خود توزیع کنند. به عنوان مثال در بوشهر علاوه بر سبد کالای نوروزی و میوه و شیرینی، اقلامی مانند سیب زمینی، پیاز، بادمجان و انواع صیفی‌جات هم به خانواده‌ها داده شد.
همچنین برای خوشحال کردن کودکانی که آرزوهای خود را برای مهرآفرین نقاشی کرده بودند، اقلامی که آرزو داشتند برایشان تهیه و به صورت هدیه توسط مددکاران‌شان به آن‌ها تحویل داده شد. 
همه این فعالیت‌ها با حمایت یاوران و حامیان مهرآفرین انجام شد و ما توانستیم حال و هوای نوروز را به خانه تمام خانواده‌هایی که به نوعی تحت حمایت موسسه هستند، ببریم.

گزارش تصویری

منبع:

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟