نمی‌گذاریم   خاموش   شوند /  

پسری باهوش در بدنی رنجور/ بهداد مبتلا به بیماری ام پی اس است

پسری باهوش در بدنی رنجور/ بهداد مبتلا به بیماری ام پی اس است

وضعیت کمپین

200000000
مــــبـــلــغ مـــورد نـیــاز ریال
200001000
مبلغ جمع آوری شده ریال
0
مبلغ باقی مانده ریال

name=20000000 - $amount_help=20000100 - $percent=1.000005 -

100 %

260

یـاور تــا کنـــون در این کمـــپین شرکـــت کرده اند
همین الان کمک میکنم

پسری باهوش در بدنی رنجور/ بهداد مبتلا به بیماری ام پی اس است

بهداد ۱۰ سال دارد اما جثه‌اش به اندازه یک کودک ۴ ساله رشد کرده است.
او به بیماری مادرزادی ام پی اس مبتلاست، همان بیماری معروف آدم کوچولوها که مانع از رشد طبیعی بدن مطابق سن می‌شود و شخص بالغ را در ابعاد یک کودک نگه می‌دارد.
اما مشکل فقط محدود به ظاهر این افراد نیست، بلکه بیماری ام پی اس در انواع شدید آن بسیار مهلک و خطرناک است. خوشبختانه نوع ام پی اس بهداد درجه ۴ این بیماری است که یکی از انواع متوسط این بیماری از نظر شدت محسوب می‌شود. در این نوع شخص مبتلا با وجود ناهنجاری‌های اسکلتی و کوتاهی قد، می‌تواند از سطح هوشیاری طبیعی و بقای طولانی مدت برخوردار باشد. بهداد نیز علیرغم بیماری‌اش، کودک بسیار باهوشی است و حتی هوش او از حد متوسط بالاتر است. او با وجود ناهنجاری‌های اسکلتی که راه رفتن و نشستن را برایش سخت می‌کند و ظاهر متفاوتی را برایش رقم زده، در تمام دروس خود موفق بوده و تا امروز در تمام مقاطع نمرات بالایی کسب کرده
است.
اولین علائم بیماری بهداد در سن ۹ ماهگی بروز کرده و مانع از رشد قد کودک شده است. زانو و دست‌های بهداد نیز درگیر هستند و برای جلوگیری از پیشرفت بیماری او باید در طول ماه 24 عدد آمپول به همراه سرم دریافت کند که ماهانه حدود ۵ میلیون تومان هزینه دارد. این داروها از کج شدن بیشتر دست و پای کودک جلوگیری می‌کند ولی خانواه توان خرید آن‌ها را به صوت ماهیانه ندارد. پدر بهداد کارگر مکانیکی است و درآمد ثابتی ندارد. این خانواده در حاشیه کرج مستٱجرند و لوازم زندگی‌شان در حد رفع نیاز اولیه است.
پاهای بهداد در حال کج شدن است و در صورتی که درمان مناسب را به موقع دریافت نکند، در آینده‌ ممکن است قدرت راه رفتن را از دست بدهد. جهت خرید و تزریق آمپول‌های ۴ ماه بهداد، نیاز به مبلغ ۲۰ میلیون تومان داریم و چشم انتظار کمک‌های یاوران پرمهر خود هستیم.

آینده بهداد چه شد؟