تولد دوباره یک مادر/ گزارش خدمات مددکاری به زنی آسیب‌دیده و دو فرزندش

تولد دوباره یک مادر/ گزارش خدمات مددکاری به زنی آسیب‌دیده و دو فرزندش | 0 دیدگاه | یکشنبه ۱۱,آبان,۱۳۹۹ | 636 نفر
تولد دوباره یک مادر/ گزارش خدمات مددکاری به زنی آسیب‌دیده و دو فرزندش
فاطمه مادر جوانی است که از جانب مرکز اقامتی مادر و کودک پروین به موسسه مهرآفرین ارجاع داده شد. زمانی که فاطمه و دو پسر کوچکش به مهرآفرین آمدند، یک ماه از پاکی او گذشته بود. اعتیاد، سوغات فاطمه از زندگی مشترکش بود که دو سال پیش از هم پاشید و مادر و کودکانش را آواره خیابان‌ کرد.
فاطمه توسط شهرداری به مرکز اقامتی مادر و کودک فرستاده شد و در طول یک ماه اقامت در آنجا او اعتیادش را ترک کرد. 
پس از تشکیل پرونده مددکاری در مهرآفرین، بررسی‌های روانشناسی بر روی عرفان و عادل، دو پسر ۸ و ۱۰ ساله فاطمه انجام گرفت. این دو کودک که سالها شاهد اعتیاد پدر و مادر، لحظات مصرف مواد توسط آنها و اختلاف و مشاجره‌شان بودند، از اختلالات و آسیب‌هایی رنج می‌بردند. طبق تشخیص روانشناس عادل پسر کوچکتر برای ادامه تحصیل در مدرسه استثنایی ثبت نام شد و همچنین جهت درد و ناراحتی عضلات پا تحت درمان پزشک متخصص قرار گرفت. 
اکنون شش ماه از پاکی فاطمه می‌گذرد و بر اساس مشاوره‌های شغلی که در مورد او انجام شد، فعلا به کار خدماتی اشتغال دارد. با توجه به علاقمندی فاطمه به مباحث درمانی، قرار است ثبت نام او در دوره‌های آموزشی تزریقات و کمک‌های اولیه انجام شود تا در آینده بتواند فرصت‌های شغلی بهتری به دست بیاورد. اما از آنجا که این خانواده هیچگونه منبع حمایتی ندارد، از سوی موسسه برای فرزندان حامی گرفته شد و ماهانه مبلغ هفتصد هزار تومان به عنوان کمک معیشت برای مادر واریز می‌شود.

منبع:

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟