مداخله به موقع مددکاری مانع فروش نوزاد توسط مادر شد/ یکی از نتایج موفقیت‌آمیز طرح شبگردی‌های مهرآفرین

مداخله به موقع مددکاری مانع فروش نوزاد توسط مادر شد/ یکی از نتایج موفقیت‌آمیز طرح شبگردی‌های مهرآفرین | 0 دیدگاه | سه شنبه ۰۱,مهر,۱۳۹۹ | 662 نفر
مداخله به موقع مددکاری مانع فروش نوزاد توسط مادر شد/ یکی از نتایج موفقیت‌آمیز طرح شبگردی‌های مهرآفرین
الهام ۳۰ ساله‌، از ۱۷ سالگی مصرف مواد مخدر و محرک را آغاز کرد. علت گرایش او به مواد، زندگی در خانواده‌ای از هم گسیخته با مشکلات فراوان بود. الهام زود هنگام ازدواج کرد، فرزند دار شد و از همسرش طلاق گرفت. دو فرزند او تحت سرپرستی پدرشان باقی ماندند و الهام که با مرد دیگری آشنا شده بود که او نیز مصرف‌کننده مواد مخدر بود، به علت نداشتن سرپناه کارتن خواب شد.
مددکاران این زن را در یکی از مناطق جنوب تهران، طی اجرای طرح شبگردی‌های مهرآفرین و در حالی شناسایی کردند که هشت ماهه باردار بود. با توجه به جامعه هدف موسسه، به سرعت برای او پرونده تشکیل شد و مصاحبه‌های اولیه انجام گرفت.
الهام که مدت یک سال از بی‌خانمانی‌اش می‌گذشت و از این شرایط به ستوه آمده بود، به مددکار مهرآفرین گفت برای جور شدن ودیعه مسکن و نجات از کارتن‌خوابی، راهی جز فروش نوزادش ندارد.
با مداخله مددکار اجتماعی و قول حمایت‌های پس از زایمان، این زن مجاب شد که فکر فروش نوزاد را از سر بیرون کند.
الهام در شهریور ماه برای زایمان به بیمارستان شهدای یافت‌آباد ارجاع داده شد و نوزاد که در اثر اعتیاد مادر، آلوده به مواد بود، در بدو تولد سم‌زدایی شد. سپس دوران نقاهت خود را در بیمارستان سپری کرد و پس از هماهنگی‌های انجام شده به بهزیستی سپرده شد.
فرایند بازتوانی مادر هم آغاز شده و قرار است برای درمان اعتیاد او اقدام شود. در صورتی که الهام بتواند به طور قطعی از شر اعتیاد خود خلاص شود، پس از بررسی‌های روانشناسی و مددکاری، حمایت‌های مالی لازم از او و فرزندش برای این که بتوانند در کنار هم زندگی سالمی را آغاز کنند، انجام خواهد شد.
منبع:

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟