مهرآفرین در موزه رضا عباسی

مهرآفرین در موزه رضا عباسی | 0 دیدگاه | دوشنبه ۰۶,بهمن,۱۳۹۳ | 1120 نفر
مهرآفرین در موزه رضا عباسی
مهرآفرین در موزه رضا عباسی

به گزارش روابط عمومی ,گروهی از دانش آموزان مهرآفرین با هدف آشنایی با هنر ایرانیان و آثار تاریخ اسلامی از موزه رضا عباسی دیدن  نمودند .

در این اردوی تفریحی و آموزشی که با همکاری صمیمانه مدیریت و کارکنان موزه همراه بود دانش آموزان از تالارهای پیش از اسلامی,دوره اسلامی , تالار خوشنویسی  و تالار نگارگری بازدید و با گنجینه ای مفصلی از آثار آشنا شدند.

مجموعه‌های به نمایش در آمده در این موزه بسیار متنوع بوده و آثاری از هزاره دوم پیش از میلاد تا اوایل قرن بیستم یعنی پایان دوره قاجار را در بر می‌گیرد. این آثار بر اساس ترتیب زمانی به نمایش در آمده‌اند، بنابراین این موزه  سیر تکامل هنر، تمدن و فرهنگ را در ایران زمین دنبال می کند . این چینش در میان موزه‌های دیگر ایران منحصر به فرد است.

رضا عباسی یکی از شاخص ترین نگار گران ایرانی بود که در دوره صفویه زندگی می کرد.  در اواخر دهه چهل با هدف گردآوری ,پاس داشتن,  مطالعه کردن و شناساندن دستمایه های به یادگار مانده از هنرمندان چیره دست این مرز و بوم موزه ای بنام این نگار گر مشهور راه اندازی شد. آثار این موزه از دوره ما قبل تاریخ تا قرن 13 هجری را در بر میگیرد.

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟