نخستین سفیر مهرآفرین

نخستین سفیر مهرآفرین | 0 دیدگاه | شنبه ۱۴,دی,۱۳۸۷ | 1615 نفر
نخستین سفیر مهرآفرین
نخستین سفیر مهرآفرین


نخستین سفیر مهرآفرین
ایرانیان در تاریخ تمدن بشری، همواره پیشگام و مبتکر اندیشه ها و روشهایی بوده‌اند که هرکدام به نوبه خود تاثیرات شگفت انگیزی در زندگی بشر داشته است. روزی روزگاری در ایران باستان در زمانه ای که از مناسبات تعریف شده دنیای امروز، هیچ خبری نبود، قوانین متمدنانه جاری بود، چاپارخانه‌ها فعال بودند، قوانین اجتماعی و تامین امنیت شغلی و صنفی اصلی مهم بود، نویسنده اولین منشور حقوق بشر ایرانی بود؛ و همو بود که به پیروان ادیان الهی احترامی عمیق می‌گذاشت و ...؛ در کتابهای تاریخی آورده‌اند که نیکوکاری و دستگیری از نیازمندان هم از کردار مردمان ایران زمین در روزگاران قدیم بوده است. پیشینیان و نیاکان ما، این سنت را دست به دست و سینه به سینه به فرزندان خود انتقال دادند و فرزندان ایران را میراث‌دار یکی از بزرگترین اندیشه‌های بشری کردند...؛ وقتی که تمدن ایرانی با برپایی باورهای الهی درآمیخت و مردمان این سرزمین به لباس واپسین دین الهی درآمدند، باورهای عمیق ما ایرانیان در زمینه دستگیری از نیازمندان و نیکوکاری و یاوری ابعادی ویژه‌تر یافت. و جهان گردید و گردید تا رسید به روزگاران امروز و مردمانی که بیش و کم هنوز هم نیک خواهی را پاس می‌دارند و هستند کسانی که زندگی خود را وقف امور نیکوکاری می‌کنند. موسسه نیکوکاری مهر آفرین با نگاه به آن میراث و باورهای باطنی و معنوی برای گستردن چتر مهرورزی و گسترش مفاهیم انسانی و دستگیری از نیازمندان و بویژه در حمایت از زنان خودسرپرست، بدسرپرست، بی‌سرپرست و کودکان، در جهان امروز چنان اندیشیده است که اگر نظمی در این مسیر بوجود آید، بهتر و جامع‌تر می‌توان به این حوزه از فعالیتها پرداخت و شعاع مهرآفرینی را بسیار بیش از آنچه که تصورش می‌رود گسترش داد و با بيدار كردن مهرباني و حس عزت‌نفس و تقويت آن در ميان مردمان‏, جامعه و جهاني بهتر را به انتظار نشست. براي نيل به اين هدف،‌ بهتر ديده شد كه از ميان شخصيت‌هاي نيكنام، نيك نهاد و مهرورز هرساله نماينده و فرستاده‌اي را معرفي كنيم تا در نظم بخشيدن به فعاليت‌هاي نيكوكاري،‌ مجموعه مهرآفرين را ياري كند. عنوان اين فرستاده؛ سفير فرهنگي و نيكوكاري مهرآفرين و به اختصار “سفير مهرآفرين” است.
گشتيم و گشتيم تا از ميان هنرمندان و آناني كه مقبوليتي در ميان مردم خوب اين سرزمين دارند‏‌، يكي را برگزيدیم؛ يكي را از ميان خوب‌ها و بهترين‌ها؛ يكي را برگزيديم كه از محبوب‌ترين‌هاي صنف خود باشد،‌ ميان مردم عادي جايگاهي داشته باشد، ميان مردمان سخت‌گير و انديشمند، ميان آنان كه به باورهاي خود سخت پايبندند، احترامي جايگاهي و ارزشي در مقام فرستاده و سفير فرهنگي و نيكوكاري؛ سفير مهرآفرين...
گشتيم و گشتيم تا به نام يك هنرمند خوب سينماي ايران،‌ به نام يك مهرورز و نيكوكار قديمي رسيديم،‌ به يك تن كه سالهاست خويشاوند من و شماست،‌ به آدمي كه در خاطرات تصويري ما نفس مي‌كشد و هميشه ايفاگر شخصيت‌هايي از درون جامعه بوده است؛‌ به زني كه در فيلمي به نقش يك مادر فداكار فرورفته و در جايي در نقش همسر و زن ايراني، ايفاي نقش كرده , به چهره‌اي كه كودكان هم دوستش دارند، كه در فيلم‌ها و آثاري براي كودكان ما نفس كشيده و براي نشاندن خنده بر چهره آنها از خودش و هنرش مايه گذاشته است...
بله!  او همان آشناي صميمي و معنوي ماست كه در روياهاي خوب كودكي و نوجواني ما  آري او؛
فاطمه معتمدآريااست....


نخستين سفير فرهنگي و نيكوكاري مهرآفرين


فاطمه معتمدآريا در يك نگاه:
1340- فاطمه معتمدآريا (سيمين) در هفتم آبان‌ماه 1340 در تهران به دنيا مي‌آيد.
1352- با خانم مريم واعظ‌زاده مرجاني- دبير ادبيات- تاثيرگذارترين شخصيت در زندگي هنري‌اش آشنا مي‌شود و به اين ترتيب درهاي ادبيات، هنر و موسيقي ايران و جهان به رويش گشوده مي‌شود.
1353- ورود به كتابخانه كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان نياوران تهران و در كلاس‌هاي موسيقي، نقاشي،‌ چاپ و مقاله‌نويسي حضور مي‌يابد. با شركت در كلاس‌هاي آموزش تئاتر كانون، نخستين قدم را براي نقش‌آفريني و بازيگري برمي‌دارد.
1354- با اجراي نمايش “زيارت” در اولين كار گروهي تئاتر تجربي شركت مي‌كند و بدين ترتيب وارد كلاس‌هاي پيشرفته تئاتر در كانون مركزي مي‌شود.
1355- به عنوان هنرجوي هنر در دانشسراي هنر تهران پذيرفته مي‌شود. همچنان در كلاس‌هاي بازيگري كانون حضور مي‌يابد و هم‌زمان با آن به اجراي نمايش براي كودكان و نوجوانان در سراسر ايران مي‌پردازد. هم‌زمان با شركت در جشنواره‌ تابستاني‌ آمفي‌تئاتر كانون در اولين‌ اجراي تئاتر حرفه‌اي خود با نمايش “كرم كتاب“ به ايفاي نقش مي‌پردازد. در جشن هنر شيراز با نمايش عروسكي ويژه كودكان و نوجوانان شركت مي‌كند.
با دوبار حضور در جشنواره تابستاني شهر مونترال و اجراي نمايش عروسكي به تجربيات تازه دست‌ مي‌يابد.
1356- باگروه دانشجويي تئاتر دانشگاه تهران همكاري مي‌كند. اجرا در شهرستان‌ها و جشنواره‌ تورنتو. شركت در كنكور اعزام به فرانسه و پذيرش براي يك سال تحصيل در پاريس.
1357- در كنكور اعزام به فرانسه براي تحصيل يك ساله پذيرفته مي‌شود، ولي هم‌زمان با روزهاي انقلاب از رفتن به پاريس سرباز مي‌زند و با دانشجويان براي اجراي نمايش در دانشگاه تهران همكاري مي‌كند.
اولين اجراي رسمي دانشجوي‌اش نمايش “آهو“ نوشته بهرام بيضايي را در تالار مولوي، به كارگرداني حميد حمزه‌ ارايه مي‌كند. همچنان به اجراي تئاتر عروسكي و نيز همكاري با تئاتر دانشجويي ادامه مي‌دهد.
1358- از دانشسراي هنر فارغ‌التحصيل مي‌شود. در اجراي نمايش‌نامه “خرده بورواها“ نوشته ماكسيم گوركي در تالار مولوي دانشگاه تهران به ايفاي نقش مي‌پردازد.
در اجراي تلويزيوني “آژير قرمز“ به كارگرداني ناصر يوسفي نژاد شركت مي‌كند. نمايش “ دايره گچي قفقازي“ نوشته برتولد برشت را در تئاتر شهر به كارگرداني داريوش فرهنگ اجرا مي‌كند.
1359- تمرينات يك‌ساله تئاتر بداهه را در واحد نمايش با جديت ادامه مي‌دهد. هم‌زمان با آن به ضبط نمايش عروسكي براي تلويزيون مي‌پردازد.
1360- با احمد حامد ازدواج مي‌كند.
تمرينات بداهه سرانجام با اجراي تئاتر “يك جفت كفش براي زهرا“ در نمايش تلويزيوني “آدينه“ را ضبط مي‌كند. نمايش‌هاي عروسكي “آسمون و ريسمون“ و “دورن و برون“ را براي گروه كودك و نوجوان تلويزيون آماده و ضبط مي‌كند.
1361- در دفتر پژوهش فرهنگي آموزش و پرورش (كتاب هنر) استخدام مي‌شود و مدت زمان كوتاهي پس از آ استعفا مي‌دهد و به ضبط برنامه‌هاي آموزشي هنر براي كودكان در تلويزيون ادامه مي‌دهد.
“نريمان“ فرزند معتمدآريا و احمد حامد به دنيا مي‌آيد.
1362- سريال عروسكي “مدرسه موش‌ها“ را براي گروه كودك تلويزيون ضبط مي‌كند كه ضبط اين سريال ادامه مي‌يابد و يك سال بعد اولين فيلم سينمايي عروسكي اين مجموعه به نمايش درمي‌آيد. پس از آن به ضبط سريال “محله بروبيا“ مي‌پردازد.
1364- براي نخستين بار در فيلم‌ بلند سينمايي “جدال“ ساخته محمدعلي سجادي ظاهر مي‌شود.
1365- بازي در فيلم سينمايي “تحفه‌ها“ ساخته ابراهيم وحيدزاده را آغاز مي‌كند كه فيلم‌برداري آن بيش از نيمي از سال به درازا مي‌كشد. تدريس بازيگري را در مدرسه هنر و ادبيات آغاز مي‌كند.
بازي در فيلم “جهيزيه براي رباب“ اولين ساخته سيامك شايقي تجربه‌اي است براي او كه با لهجه جنوبي آشنا بشود. در اين فيلم كانديداي جايزه بهترين بازيگر جشنواره فيلم فجر مي‌شود. ادامه ضبط سريال‌ها عروسكي تلويزيون دل‌مشغولي اين دوره از زندگي هنري اوست.
1366- ارائه نقش‌هاي سه‌گانه در فيلم سينمايي “گمشدگان“ ساخته محمدعلي سجادي. بازي در فيلم “محموله“ ساخته سيروس الوند. بازي در فيلم “ياد و ديدار“ ساخته رجب محمدين.
1367- در فيلم سينمايي “ستاره و الماس“ ساخته سيامك شايقي و در نمايش‌نامه “آتش افروزان“ نوشته ماكس فريش به كارگرداني مهدي ميامي بازي مي‌كند. بازي در فيلم “برهوت“، ساخته محمدعلي طالبي كه براي او جايزه بهترين بازيگر نقش دوم زن در جشنواره فيلم فجر را به همراه آورد.
به ايفاي نقش در فيلم سينمايي “ريحانه“ ساخته عليرضا رييسيان مي‌پردازد و كانديداي جايزه بهترين بازيگر نقش اول زن در جشنواره فيلم فجر مي‌شود.
در جشنواره بين‌المللي تئاتر عروسكي ايران نمايش عروسكي “سارا“ را به روي صحنه مي‌برد.
1368- نخستين كوشش‌هايش را براي تشكيل انجمن بازيگران به همراه جمعي از بازيگران قديمي سينما وتئاتر آغاز مي‌كند. اين تلاش‌ها در سال 1370 به ثمر مي‌رسد.
تدرس بازيگري را در مدرسه سينمايي داريوش آشوري آغاز مي‌كند.
1369- همراه با اجراي نمايش عروسكي “زال و سيمرغ“ در جشنواره عروسكي تهران شركت مي‌كند. دوبله فيلم “گربه آوازه‌خوان“ به كارگرداني كامبوزيا پرتوي را برعهده مي‌گيرد.
در اولين سريال تلويزيوني “گل پامچال“ بازي مي‌كند.
همراه با هياتي از سينماگران ايراني براي افتتاح اولين جشنواره فيلم‌هاي ايراني در شهر دوشنبه به تاجيكستان سفر مي‌كند.
1370- عضو هيات موسس انجمن بازيگري سينماي ايران مي‌شود.
با بازي در فيلم مسافران ساخته بهران بيضايي برنده جايزه بهترين بازيگر نقش دوم زن در جشنواره فيلم فجر مي‌شود.
به ايفاي نقش در “ناصرالدين شاه آكتور سينما“ ساخته محسن مخملباف مي‌پردازد. با نمايش “سارا“ در فستيوال تئاتر عروسكي لهستان در شهر بيسكوبياورا شركت مي‌كند.
1371- جايزه بهترين‌هاي سينماي ايران را از مجله گزارش فيلم دريافت مي‌كند.
كانديداي بهترين بازيگر براي فيلم “هنرپيشه“ ساخته محسن مخملباف و “يك بار براي هميشه“ ساخته سيروس الوند مي‌شود. بدين ترتيب جايزه بهترين بازيگر نقش اول زن جنشواره فجر را به خاطر فيلم “يك بار براي هميشه“ دريافت مي‌كند. در سريال “آرايشگاه زيبا“ به كارگرداني مرضيه برومند بازي مي‌كند و در تئاتر تلويزيوني “بازرس وارد مي‌شود“ به كارگرداني رضا بابك به ايفاي نقش مي‌پردازد.
1372- با بازي در فيلم “همسر“ به كارگرداني مهدي فخيم‌زاده به دريافت جايزه بهترين بازيگر نقش اول زن در جشنواه فجر نايل مي‌شود.
1373- عضويت هيات مديره انجمن بازيگران سينماي ايران را مي‌پذيرد. او اولين زن عضو هيات‌مديره خانه سينماست.
با ايفاي نقش در فيلم “روسري آبي“  ساخته رخشان بني‌اعتماد كانديداي جايزه بهترين بازيگر زن در جشنواره فجر مي‌شود.
در فيلم “سفر“ ساخته عليرضا رييسيان بازي مي‌كند. بازي در فيلم “كلاه قرمزي و پسرخاله“‌ ساخته ايراج طهماسب از ديگر فعاليتهاي اوست. برنده جايزه بهترين بازيگر جوان خانه سينما مي‌شود. (برنده تنديس بهترين بازيگر زن مجله گزارش فيلم).
1374- براي بيمه‌شدن اعضاي خانه سينما تلاش مي‌كند كه اولين بيمه‌شونده خانم ايران دفتري است.
در فيلم “مرد آفتابي“ به كارگرداني همايون اسعديان كه فيلم‌برداري آن نيز در سنگاپور انجام مي‌شود به ايفاي نقش مي‌پردازد.
براي شركت در مراسم فوكوس سينماي ايران در شهر فوكوئوكا به ژاپن دعوت مي‌شود.
دعوت براي شركت در جشنواره فيلم‌هاي ايراني در شيكاگو را مي‌پذيرد.
1375- براي اولين‌بار نمايشگاه تخصصي عروسك‌هاي نمايش “مرضيه محبوب“ در خانه سينما برگزار مي‌كند.
به دعوت كشور ژاپن در جشنواره فيلم‌هاي ايراني در توكيو شركت مي‌كند.
دعوت كشور سوئد را براي حضور در فستيواٌ. ام. اٌ مي‌پذيرد.
1376- از جمله فعاليت‌هاي او در اين زمان بازي در فيلم “زندگي“ ساخته اصغر هاشمي
و “مرد عوضي“ به كارگرداني محمدرضا هنرمند است.
جايزه‌ها، لباس‌ها، و فيلم‌نامه‌هايش را به موزه سينما اهدا مي‌كند.
اجراي تئاتر عروسكي “حماسه بز زنگوله پا“ به صورت صحنه‌اي، ادامه‌ فعاليت‌هاي نمايش‌هاي عروسكي و دوبله فيلم انيميشن “لالا و لولو“ از ديگر فعاليتهاي او در سال 1376 است.
1377- همراه با عتيق رحيمي فيلم‌ساز افغاني مقيم فرانسه فيلم مستندي به نام “تهران ده ثانيه ديرتر“ درباره مسابقه فوتبال ايران و آمريكا مي‌سازد.
در شانزدهمين جشنواره تورين ايتاليا به عنوان داور شركت مي‌كند.
در فيلم “عشق + دو“‌ به كارگرداني رضا كريمي بازي مي‌كند.
در تمرينات تئاتر “ريچارد سوم“ به كارگرداني داوود رشيدي حضور مي‌يابد و اين نمايش سال بعد به اجرا در مي‌آيد.
بازي در فيلم “آسمان پرستاره“ به كارگرداني حسن قلي‌زاده، “شوخي“ به كارگرداني همايون اسعديان و فيلم كوتاه “مجال“ ساخته انسيه شاه حسيني از ديگر فعاليت‌هاي هنري او در سال 1377 است.
1378- به همكاري با موسسه بين‌المللي يونيسف مي‌پردازد و روي انيميشن فيلم‌هاي آموزشي صحبت مي‌كند. دعوت جشنواره فيلم‌هاي ايراني در لندن را مي‌پذيرد.
در فيلم‌هاي “يكي بود يكي نبود“ ساخته ايرج طهماسب و “عينك دودي“ به كارگرداني محمدحسين لطيفي به ايفاي نقش مي‌پردازد.
1379- معاون رفاهي خانه سينما مي‌شود. با بخش جوان فستيوال كن همكاري مي‌كند. بنا به دعوت مجله دنياي تصوير، از سوي مردم از ميان بهترين بازيگران بيست سال گذشته سينماي ايران به عنوان بازيگر محبوب انتخاب مي‌شود. در فيلم‌ “ پرنده از قفس پريد“ به كارگرداني شهرام اسدي بازي مي‌كند. به سفارش جشنواره فيلم‌سازان زن در ايران تصويربرداري فيلم مستندي را ‎‎آغاز مي‌كند. هم زمان با برگزاري هفته يوهان سباستين باخ مستندي مشترك با كامران شيباني مي‌سازد.
در بزرگداشت معتمدآريا در شهر بووه‌ي فرانسه همراه با ژان كلود كرير و دانيل اتوي شركت مي‌كند و در همان ماه در شهر وزول براي بزرگداشتي ديگر حضور مي‌يابد.
در جشنواره فيلم كودك و نوجوان قاهره به داوري مي‌پردازد.
1380- مستند‌ “مردي با تمام دلايل“ را كارگرداني مي‌كند.
در جشنواره فيلم‌سازان در لندن با فيلم “مردمي با تمام دلايل“ شركت مي‌كند.
با حضور در فيلم مستندي درباره‌ زنان سينماي ايران به نام “شهرزاد و ديگران“‌ به كارگرداني عطا حياتي و تهيه‌كنندگي آنامارياگالونه براي تلويزيون ايتاليا ايفاي نقش مي‌كند.
در فستيوال كن حضور مي‌يابد و با بخش مردم و گفت وگو درباره سينماي كودك و نوجوان ايران همكاري مي‌كند. برنده جايزه l1EX  در دانشكده هنرهاي زيباي بوستون آمريكا مي‌شود.
در فيلم “عزيزم من كوك نيستم“ به كارگرداني محمدرضا هنرمند بازي مي‌كند.
در جشنواره تابستانه تئاتر عروسكي ايتاليا حضور مي‌يابد.
به دعوت گروه و شركت لاماما Lamama از نيويورك در جشنواره تابستاني تئاتر عروسكي در شهر اسپولتو به اجراي نمايش عروسكي مي‌پردازد.
در جشنواره تئاتر عروسكي مسكو شركت مي‌كند. دعوت براي شركت در جشنواره فيلم‌هاي ايراني در مركز يونسكو در ژنو را مي‌پذيرد كه در اين جشنواره فيلم مهرمادري نيز نمايش داده مي‌شود.
1381- در فيلم “آبادان“ به كارگرداني ماني حقيقي به ايفاي نقش مي‌پردازد. به عنوان ميهمان در فستيوال كن حضور مي‌يابد. تصويربرداري فيلم مستند درباره “فروغ غفاري“ را ‎آغاز مي‌كند. در فيلم‌هاي “كلاه قرمزي و سروناز“ و “دختر شيريني فروش“ بازي مي‌كند.
دعوت جشنواره فوكوئوكا را براي شركت در فيلم عينك دودي مي‌پذيرد. شركت در جشنواره تسالونيكي براي حضور در سمينار زنان و سينماي ايران. در جشنواره رًن فرانسه از او تجليل مي‌شود.
1382- داوري جشنواره فيلم‌هاي آسيايي را در دهلي‌نو مي‌پذيرد.
بازي در اپيزود ننه گيلانه از سه قسمتي روايت سه‌گانه به كارگرداني رخشان‌ بني‌اعتماد.
تدريس بازيگري در دانشكده سوره اصفهان، رشته كارگرداني سينما را به عهده مي‌گيرد.
1383- شركت در جشن فرهنگي ايران در توكيو، ادامه تدريس بازيگري در دانشكده سوره اصفهان، بازي در ورسيون بلند فيلم گيلانه به كارگرداني رخشان بني‌اعتماد، بازي در فيلم “يك بوس كوچولو“ به كارگرداني بهمن فرمان‌آرا.
1384- بازي در فيلم “كارگران مشغول كارند“ به كارگرداني ماني حقيقي، شركت در جشنواره كن.
در فيلم “زير درخت هلو“ ايرج طهماسب بازي مي‌كند، در هيئت انتخاب جشنواره وارش شركت مي‌كند. بازي در فيلم “تقاطع“ ابوالحسن داوودي را مي‌پذيرد.
در فستيوال آسيايي رم در جشنواره فيلم‌هاي آسيايي كراچي در پاكستان شركت مي‌كند و جايزه بهترين بازيگر آسيايي را از دست پرويز مشرف، رييس جمهور پاكستان دريافت مي‌كند؛ با فيلم گيلانه در فستيوال پوناي هند شركت مي‌كند.
براي شركت در جشنواره وزول كه چند فيلم از او را نمايش مي‌دهند، به فرانسه مي‌رود. با فيلم “كارگران مشغول كارند“‌در جشنواره برلين شركت مي‌كند. در پاييز بازي در مجموع “زير تيغ“ را به كارگرداني محمدرضا هنرمند آغاز مي‌كند. با فيلم گيلانه در جشنواره ترابيكا نيويورك، فستيوال تورنتو كانادا، فستيوال فوكواوكا ژاپن و جشنواره فيلم‌هاي آسيايي رم شركت مي‌كند.
1385- بازي در مجموعه تلويزيوني “زير تيغ“ را ادامه مي‌دهد و ويدئو آرت سوفي كال در فرانسه را بازي مي‌كند. داوري در جشنواره فيلم ديدار تاجيكستان را به عهده مي‌گيرد. براي شركت در جشنواره‌هاي پسالا و استكهلم به سوئد مي‌رود. در جشنواره آسيايي رم و اسلوني با فيلم گيلانه شركت مي‌كند. در فيلم “خواب ليلا“ مهرداد ميرفلاح نقش ويژه‌اي را به عهده مي‌گيرد.
در دي‌ماه 85 در دومين جشنواره‌ي زنان فيلمساز (پروين اعتصامي) به عنوان بهترين نقش‌آفريني در سينماي جنگ انتخاب شد. نقش گيلانه در فيلم گيلانه (رخشان بني‌اعتماد- محسن عبدالوهاب)
در آخرين روزهاي اسفند 1385 بازي در فيلم ”صدسال به اين سال‌ها“را به كارگرداني سامان مقدم آغاز مي‌كند.
1386- اوايل ارديبهشت ماه بازيگري در فيلم ”صدسال به اين سال‌ها“را به اتمام مي‌رساند.
در خردادماه جهت شركت در هجدهمين سمينار پژوهشي بنياد پژوهش‌هاي زنان ايران با عنوان تقابل نسل‌ها به دانشگاه مريلند آمريكا مي‌رود و درارتباط با سه نسل بازيگران زن سينماي ايران سخنراني مي‌كند.
در تيرماه به دعوت موزه Bowwers جهت شركت در جلسه نمايش و گفتگوي فيلم گيلانه در شهر سانتاآناي كاليفرنيا به دعوت Persion cultural art cuncil شركت مي‌كند. در 25 مرداد ماه در چهارمين فستيوال سالانه “خانه دوست“ كه توسط سازمان فرهنگي- هنري شهرداري تهران برگزار مي‌شود- به پاس فعاليت در حوزه فرهنگي نوجوانان لوح پاسداشت دريافت مي‌‌نمايد.
شهريور 86 تمرين در تئاتر “ترمينال“ نوشته و كارگرداني سيامك احصايي.
مهرماه 86 بازي در فيلم “ خواب زمستاني“ به كارگرداني سيامك شايقي.
آذرماه 86 بازي در فيلم نيلوفر به كارگرداني سابين جمايل. و برنده جايزه كوثر از جشنواره فيلم زنان به عنوان بازيگر ماندگار.
دي‌ماه 86 ادامه تمرينات نمايش ترمينال.
دي‌ماه 8 به دليل نقش‌آفريني موثر و برجسته شخصيت ننه گيلانه، در سومين جشنواره فيلم پروين اعتصامي، گيلانه به عنوان بهترين فيلم نظرخواهي از سوي 120 شخصيت علمي، فرهنگي و هنري انتخاب شد.
بهمن 86 كانديداي بهترين بازيگر در جشنواره بين المللي تئاتر فجر.

بازيگري سينما: نقش‌آ‏فريني در بيش از چهل فيلم سينمايي
تئاتر: نقش‌آ‏فريني در بيش از ده اثر
تئاترهاي عروسكي: نقش آفريني در نه اثر
تله تئاتر: نقش‌آفريني در چهار اثر
مجموعه تلويزيوني: نقش‌آفريني در سه اثر

اما آنچه از او نمي‌دانيم و نمي‌دانستيم، سالها فعاليت پنهان در عرصه نيكوكاري و عشق به كودكان ايران، و نيازمندان بي‌شماري است كه او در كنارشان زيسته‌، مهرمادري‌اش را نثارشان كرده و هم‌چنان از اين وادي كه وادي دل‌ است فروتنانه گام برمي‌دارد. نمي‌خواست، اما قانع‌اش كرديم كه بخش كوچكي از فعاليت‌هاي مهرورزانه‌اش را در آستانه معرفي او به عنوان نسختين سفير فرهنگي و نيكوكاري در ايران سفير مهرآفرين به اطلاع ديگران برسانيم:‌
همكاري با موسسات نيكوكاري:
•   همكاري و عضو موسسه محك از بدو تاسيس.
•   عضو و همكاري در خيريه كودكان ايران زمين (پايگاه خارج از كشور)
•   عضو هيئت مديره خيريه كودكان سرزمين آريا.
•   همكاري مستمر با اكثر خيريه‌هايي كه به نفع كودكان و بيماران فعال هستند.
•   همكاري با خيريه بچه‌هاي آسمان.
•   همكاري با شيرخوارگاه آمنه.
•   همكاري با خيريه دهشتي پور

  • معتمد آریا
  • نخستین سفیر

    دیدگاه ها

    بیشتر بخوانید

    نظر شما چیست؟