خالق بانوی اردیبهشت نشان نیکوکاری دریافت کرد

خالق بانوی اردیبهشت نشان نیکوکاری دریافت کرد | 0 دیدگاه | سه شنبه ۱۹,دی,۱۳۹۱ | 1983 نفر
خالق بانوی اردیبهشت نشان نیکوکاری دریافت کرد
خالق بانوی اردیبهشت نشان نیکوکاری دریافت کرد


عزت‌الله انتظامی در مراسم اهدای نشان مهرآفرین تاکید کرد حمایت مردم از خیرین و نیکوکاران، حرکت‌های خیرخواهانه را تداوم می‌بخشد..
ساعت 17 جمعه ششم خردادماه مقابل درب ورودی سالن اریکه ایرانیان مملو از جمعیتی است که در مراسمی ویژه شاهد تقدیر از نیکوکارانی هستند که با موسسه خیریه مهرآفرین همکاری می کنند.

- ساعت 17:30 درب‌های سالن برای خبرنگاران و تعدادی از مدعوین باز می‌شود، مانی رهنما روی سن مشغول تمرین و چک کردن صدا و شرایط است. امشب و در این مراسم ویژه او و رضا یزدانی دو خواننده جریان متفاوت موسیقی پاپ برنامه اجرا می‌کنند.

- مهمان‌ها از راه می‌رسند، فرهاد توحیدی، پوران درخشنده، امیر آقایی و... مردم هم آهسته آهسته وارد سالن می‌شوند و بلاخره ساعت 18:30 مراسم با پخش آیاتی از قرآن مجید شروع می‌شود، بلافاصله سرود ملی پخش شده و مراسم اهدای نشان نیکوکاری کلید می‌خورد.

- مانی رهنما پشت پیانو قرار می‌گیرد و ابتدا ترانه "چشماتو ببند آروم" را می‌خواند، او می‌گوید: این ترانه را برای تمام کودکان جهان و کودکان ایرانی خوانده‌ام، به این امید که روزهای خوبی داشته باشند، پس از خواندن ترانه به رهنما گفته می‌شود که دکتر محمد سریر آهنگساز و موسیقیدان در سالن است. مانی رهنما می‌گوید: من مقابل استادم هستم و این کار را برایم سخت می‌کند.

این خواننده که اجرای زنده‌اش به دلیل تسلطی که دارد با استقبال مواجه می‌شود، از آندره آرزومانیان آهنگساز و نوازنده فقید پیانو یاد می‌کند: پارسال در روزهای آخر عمر او روی ترانه‌های آلبومی کار می‌کردیم، یادش گرامی. "کجا به خنده می‌رسیم" قطعه آخر این آلبوم بود که آرزومانیان با حال جسمی نامناسب آن را تنظیم کرد.

همان طور که انتظار می‌رفت مانی رهنما ترانه محبوب فیلم سینمایی "مرسدس" به کارگردانی مسعود کیمیایی را هم اجرا کرد، ترانه‌ای که این خواننده را در اواخر دهه 70 به شهرت رساند، تشویق حاضران برای اجرای این ترانه نشان داد که مردم مانی رهنما را بیشتر با این ترانه می‌شناسند.

- صحنه سالن با این که ساده طراحی شده، اما زیبا و چشم‌نواز است، نورپردازی‌ها هم به آن جلوه‌ای خاص داده است..

- پس از اجرای مانی رهنما، فرزاد حسنی مجری مراسم روی سن می‌آید، او هم به شدت از طرف مردم تشویق می‌شود. فرزاد حسنی پس از سلام و خیر مقدم از ناصر حجازی یاد می‌کند: برای شادی روح این قهرمان صلواتی بفرستید. به یاد آن قامت رعنا و آن چهره مهربان و جذاب.

- حسنی در ابتدا به فعالیت‌های موسسه مهرآفرین از سال 86 تا امروز می‌پردازد و اسامی خیرینی که تقدیر شده و نشان مهرآفرین را دریافت کرده‌اند می‌آورد: اشرف قندهاری بنیانگذار موسسه خیریه کهریزک، حسن ماهوتچیان، علی پروین، عزت‌الله انتظامی و...

- عزت‌الله انتظامی یکی از حاضران در سالن است که به دلیل بیماری به ردیف اول نیامده، حسنی خود به سمت او می‌رود و از حضار می‌خواهد این بازیگر باسابقه را تشویق کنند، در فاصله‌ای که مجری به انتهای سالن و انتظامی برسد، حضار ایستاده این بازیگر سینما را تشویق می‌کنند.

- انتظامی از مهمانان تشکر می‌کند و از شرایط نامناسب جسمی‌اش می‌گوید: از این جماعت خیرخواه تشکر می‌کنم و متاسفم که نمی‌توانم ایستاده با شما صحبت کنم، با این حال جسمی آمده‌ام تا بگویم ما محتاج محبت، کمک و مهربانی هستیم، این جمله‌ها را مدتی پیش هم گفته‌ام، ما مهر نداریم، کم مهر می‌ورزیم، در گذشته بهتر بودیم و نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است. این انجمن‌های خیریه را با همکاری‌تان تائید و تشویق کنید، تا به کارشان ادامه بدهند.

- پس از پخش فیلمی درباره حضور مریلا زارعی به عنوان سفیر مهرآفرین و فعالیت‌های خیرخواهانه‌اش این بازیگر روی سن آمد، زارعی ابتدا به عزت‌الله انتظامی ادای دین کرد: از ایشان کسب اجازه می‌کنم، به این استاد بزرگ تعظیم می‌کنم و از خدا می‌خواهم به من قدرت صحبت کردن بدهد. من امروز عضوی از جامعه بزرگ میزبانان نیکوکاران هستم و خدا را از این بابت شکرگذارم.

وی ادامه داد: در زندگی انسان گاهی میزبان است و گاهی مهمان، ما همه در این کره خاکی و فانی مهمانیم، فرصت اندکی داریم تا برای دیگران هم شرایط زندگی بهتر را فراهم کنیم، سهم همه از زندگی در این دنیا یک سهم نداریم، سهم عده‌ای بیشتر است و بعضی در این تقسیمات سخت و شکاف طبقاتی سهمی اندک از زندگی دارند. این افراد هر روز ضعیف‌تر و غمگین‌تر می‌شوند.

بازیگر فیلم سینمایی "درباره الی" افزود: آنها دل‌هایی تنگ دارند اما شما میزبانان دست و دلباز می‌توانید سهم آنها از خوشی‌های زندگی را بیشتر کنید، امیدوارم سهمی از سفره دیگران در سفره ما نباشد، که روزگار بر ما تیغ هلاکت می‌زند، ما در این موسسه سعی می‌کنیم مهربانی کنیم، از خدا می‌خواهم یاری‌گران ما را حفظ کند.
در ادامه مراسم و پس از پایان صحبت‌های مریلا زارعی، از تعدادی از نیکوکاران تقدیر می‌شود، فاطمه دانشور، امیر آقایی و حسن بیادی در این بخش از حاضران تجلیل می‌کنند. مینو کلانتری، ابراهیم خلیلی، اردلان مومنی و نمایندگانی از موسسه میتسو بیشی که از یاوران موسسه خیریه بوده‌اند تقدیر می‌شوند.

- حضار زمانی که نماینده ژاپنی شرکت میتسو بیشی روی سن می‌روند، به شدت او را تشویق می‌کنند، فرزاد حسنی با کنایه به حاضران می‌گوید: این ایرانی‌نمایی شما قابل ستایش است، روحیه ایرانی‌تان را نشان دادید!

- در بخش دیگری از مراسم از سعیده قدس تقدیر می‌شود که در سالن حضور ندارد، پوران درخشنده کارگردان فیلم‌های سینمایی "بچه‌های ابدی"، "رابطه" و... با تشویق حضار روی سن می‌آید و این نشان را به نماینده سعیده قدس اهدا می‌کند.

- شبنم قلی‌خانی دیگر بازیگری است که در مراسم حضور دارد و روی سن می‌رود تا از دیگر خیرین تقدیر کند، در این بخش از فریده صباغ، حمیدرضا مختاریان، شهرام فخار و حسین سلیمی تقدیر می‌شود.

- تقدیر از عباس موسوی یکی از خیرین دیگری که با موسسه مهرآفرین همکاری دارد، بخش دیگری از مراسم است، که با نمایش فیلمی درباره فعالیت‌های این نیکوکار همراه می‌شود. جهانگیر کوثری تهیه‌کننده سینما یکی از حاضران است که برای تقدیر از مهندس موسوی روی سن می‌رود.

- اجرای زنده رضا یزدانی یکی از بخش‌های جذاب برنامه است که با استقبال همراه می‌شود، رضا یزدانی و گروهش شش قطعه را اجرا می‌کنند که در میان آنها ترانه "لاله زار" و "خلیج فارس" بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد، یزدانی زمانی که ترانه "لاله‌ زار" را می‌خواند از مسعود کیمیایی و خسرو شکیبایی یاد می‌کند: فیلم "جرم" مسعود کیمیایی روی پرده است، فیلم خوبی است آن را ببینید.
- پس از اجرای رضا یزدانی که حاضران را به وجود آورده نوبت به تقدیر از جمشید عدالتیان، مهدی محمدزاده، احمد حلت، فریبا قوامی‌پور، محمدحسین فخری، علیرضا بی‌طرفان و ... می‌رسد، نیکوکارانی که به اشکال مختلف با موسسه خیریه مهرآفرین همکاری داشته‌اند.

- پایان بخش مراسم اهدای نشان نیکوکاری به رخشان بنی‌اعتماد است که با حضور فریبرز عرب‌نیا، محمد سریر، بیتا فرهی، فاطمه دانشور و مریلا زارعی برگزار می‌شود، فرزاد حسنی در دعوت از عرب‌نیا و فرهی به سوابق آنها اشاره می‌کند، این دو بازیگر را مردم به شدت تشویق می‌کنند. فرهی در حالی که منقلب شده به ابراز احساسات مردم پاسخ می‌دهد.

- فریبرز عرب‌نیا پیش از آنکه رخشان بنی‌اعتماد صحبت کند، پشت تریبون می‌رود: من قصد صحبت کردن نداشتم، پوزش می‌خواهم از شما و خانم بنی‌اعتماد، ببخشید که آبرومندانه در این مراسم حاضر نشدم، این روزها سرم شلوغ است و فرصت نکردم به خانه بروم و برای این مراسم آماده شوم. دلم می‌خواهد به همت نیکوکارانی که در این جهان که تجارت اعضای بدن یک حرفه است و قلب از تپیدن در این جهان شرم دارد، آفرین بگویم و تاکید کنم که زندگی با حضور این نیکوکاران زیباتر است.

- حضار در پایان مراسم روی سن عکس یادگاری می‌گیرند و جمعیت آهسته آهسته سالن را ترک می‌کنند، بازار گرفتن عکس و امضا داغ است و مردم با بازیگرها و کارگردان‌های حاضر در مراسم عکس می‌گیرند.

- فرزاد حسنی مانند همیشه تسلطش را در اجرای یک برنامه زنده نشان داد، او حافظه خوبی دارد و در دعوت از مهمانان سنگ تمام می‌گذارد.


- مسئولان برگزاری مراسم تلاش کردند میزبانی مناسبی از خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌ها داشته باشند، رضا یزدانی خواننده محبوب روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و منتقدان در صحبت‌هایش از اهالی رسانه که در سالن حضور داشتند سپاسگزاری کرد. فرزاد حسنی هم از نمایندگان رسانه‌ها تشکر کرد.
در این مراسم رخشان بنی‌اعتماد، کارگردان فیلم‌های سینمایی "زیر پوست شهر"، "خون بازی"، "نرگس" و... به دلیل فعالیت‌های مختلف در حوزه سینمای داستانی و مستند و نمایش آسیب‌های اجتماعی و ... تجلیل شد.

تجلیل از کارگردان فیلم سینمایی "بانوی اردیبهشت" بخش پایانی این مراسم بود که با حضور بیتا فرهی، فریبرز عرب‌نیا، جهانگیر کوثری، مریلا زارعی، محمد سریر و دکتر فاطمه دانشور مدیر عامل بنیاد خیریه مهرآفرین انجام شد. پیش از دعوت از بنی‌اعتماد برای دریافت نشان مهرآفرین، رضا درستکار منتقد سینما درباره ویژگی‌های آثار این کارگردان صحبت کرد و پس از آن فیلمی کوتاه درباره این کارگردان روی پرده رفت.

رخشان بنی‌اعتماد به دعوت فرزاد حسنی مجری مراسم و در میان تشویق حضار روی سن رفت و گفت: این را از سر تواضع نمی‌گویم اما خود را در مقایسه با افرادی مانند خانم دانشور و بسیار کسانی که دیده نمی‌شوند و کارهای خیریه انجام می‌دهند، لایق دریافت این نشان نمی‌دانم.

کارهای کوچکی که من انجام داده‌ام در مقابل انرژی عظیمی که در کشور وجود دارد و تلاش‌هایی که نیکوکاران انجام می‌دهند هیچ است، هرچه سنم بیشتر می‌شود می‌بینم که رنج و درد در طبقه پایین جامعه بیشتر می‌شود، دامنه این درد گسترش پیدا می‌کند، این آدم‌ها کم نشده‌اند، دامنه حضور آنها گسترش یافته است.

این کارگردان ادامه داد: من شعار نمی‌دهم و حرف سیاسی نمی‌زنم، همیشه این باورها را داشته‌ام، متاسفانه نهادهایی که باید در رفع فقر و تبعیض فعالیت کنند، بار مسئولیت را به خوبی بر دوش نگرفته‌اند. خوشبختانه در این شرایط خیرین بسیاری وجود دارند که کار می‌کنند، این تشکل‌های خیریه حضور پررنگی دارند و فعالیت‌هایشان موثر است.

وی افزود: زمانی گفتم کاش روزی برسد که سوژه‌ای برای فیلم ساختن نداشته باشم، شخصیت‌های فیلم‌های من خیالی نیستند، حتی نماینده یک شخصیت نیستند و از چند شخصیت گرفته شده‌اند، این شخصیتپردازی‌‌ها حاصل شناخت و نزدیکی با این افراد  است. مردم ما را به خلوت خود، به حریمشان راه می‌دهند، از دردهایشان برای ما می‌گویند، اما ما فیلمسازان زمانی که باید واکنشی داشته باشیم، تنها تماشاچی می‌شویم و این تاسف آور است.

پس از صحبت‌های این کارگردان، نشان مهرآفرین به رخشان بنی‌اعتماد اهدا شد و محمد سریر هم به نمایندگی از خانه سینما لوحی به این کارگردان تقدیم کرد.

خبرگزاری مهر

خبرگزاری فارس

خبرگزاری ایسنا

خبرگزاری ایلنا

خبرگزاری پانا

خبرگزاری سینمای ایران

خبرگزاری برنا

خبرگزاری آریا

آفتاب

نسیم

انتخاب

سحام نیوز

دنیای اقتصاد

روزنامه شرق

خبر آنلاین

تجارت نیوز

تابناک

Tehran times

press tv

 

گزارش اولین مراسم اهدای نشان در سایت مهرآفرین

  • نشان نیکوکاری
  • عزت الله انتظامی
  • مریلا زارعی
  • رخشان بنی اعتماد
  • پوران درخشنده
  • فرزاد حسنی
  • سعیده قدس
  • فریبرز عرب نیا

    دیدگاه ها

    بیشتر بخوانید

    نظر شما چیست؟