بازگشت دوباره

بازگشت دوباره | 0 دیدگاه | سه شنبه ۲۹,تیر,۱۳۸۹ | 1467 نفر

شرح حال ص .آ
زنی که به دلیل عدم آگاهی و احساسات ناشی  از یک رابطه نادرست پا به خانه ی مردی گذاشته بود که  به علت مشکلات متعدد روانی ، بیکاری و اعتیاد ، زندگی برای او تبدیل به جهنم شد. شکاک بودن و سو ظن مرد باعث شده بود که همسر و کودک خود را در یک اتاق اجاره ای تقریبا زندانی کند. او همچنین به دلیل پرخاش گری ناشی از اختلالات روانی و همچنین به دلیل اعتیاد به مصرف مواد مخدر بیشتر اوقات بیکار بود و یا درزمان اشتغال  با درگیری های پیاپی موجبات اخراج خود را فرهم می کرد. به همین دلیل زن برای تامین مخارج زندگی ناچار به فروش پلاسمای خون خود شد . این زن بدسرپرست از یک سال و نیم پیش تحت پوشش مهرآفرین قرار گرفت. مهرآفرین علاوه بر خدمات مشاوره برای زن و شوهر ، ماهیانه مبلغ 150 هزار تومان به حساب این خانم واریز می کرد. شوهر این زن در ابتدا حتی حاضر نبود به دفتر عملیاتی موسسه مهرآفرین واقع در میدان شهدا قدم بگذارد. 
اما پس از یکی دو بار گفتگوی تلفنی با مددکار موسسه – خانم خواجویی – حاضر شد تا برای جلسات مشاوره به مرکز مهرآفرین مراجعه کند و زیر نظر دکتر شاهمیری (از یاوران افتخاری موسسه ) تحت درمان قرار گیرد. اکنون با گذشت یک سال و نیم از خدمات مشاوره روانشناسی و کمک های مالی مهرآفرین به این خانواده شوهر موفق به کنار گذاشتن مصرف مواد مخدر شده است و بیماری مانیک (نوعی اختلال روانی) مرد نیز تا حدود زیادی بهبود یافته است.  در خرداد ماه 89 مهرآفرین هزینه مهد کودک فرزند این زن را متقبل شد و این زن به عنوان کارگر کارگاه خیاطی مهرآفرین مشغول به کار و آموختن حرفه خیاطی شد.
بدین گونه یک زندگی در آستانه فروپاشی دوباره سر و سامان یافت و افرادی سرخورده که هر کدام می رفتند تا تبدیل به معضلی برای اجتماع شوند نجات یافته و  برای رسیدن به فردای بهتر تلاش می کنند.

  • مهرآفرین
  • خانواده
  • مواد مخدر

    دیدگاه ها

    بیشتر بخوانید

    نظر شما چیست؟