گزارش واحد مددکاری تهران - سه ماهه اول 90

گزارش واحد مددکاری تهران - سه ماهه اول 90 | 0 دیدگاه | شنبه ۲۱,آبان,۱۳۹۰ | 1329 نفر

 

مراجعه به موسسه – دفتر تهران

تعداد مراجعین به مددکاری تهران 3 ماهه اول در سال 90 ، 143 خانواده بوده که 46 خانواده از ایشان به خیریه های ذی ربط ارجاع داده شده ، 62 خانوار جز گروه هدف مهرآفرین نبوده و 35 خانواده ی باقیمانده پس از بررسی و انجام تحقیقات لازمه با شرط همکاری جهت ارتقاء سطح آموزشی، بهداشتی و فرهنگی تحت حمایت قرار گرفته اند .

خانواده های پذیرش شده پس از تایید واحد مددکاری خواربار دریافت نموده و در لیست دریافت مستمری ماهیانه با توجه به نوع و مقدار نیازشان قرار گرفته اند .

از بین خانواده های پذیرش شده جدید و قدیم 11 خانواده با مشکل مسکن روبرو بوده که با پرداخت   57،000،000 ريال به پنج خانواده مشکل مذکور حل گردید  و خانواده های دیگر در لیست انتظار برای دریافت کمک هستند.

معرفی به کار  و اشتغال زایی

از بین مددجویان تحت حمایت 5 نفر از بانوان معرفی به کار شده اند و اکنون در وضعیت بسیار مساعدتری ازلحاظ اقتصادی و روحی بسر می برند .

مشاوره ی حقوقی

پس از بررسی مشکلات مددجویان واحد مددکاری 7 خانواده را جهت مشاوره حقوقی و در صورت لزوم دریافت خدمات لازمه به قسمت مربوطه ارجاع داد که موجب رفع مشکلات عدیده این خانواده ها شد.

 

معرفی به خیریه ها به همراه نتیجه ی مطلوب :

تعداد ارجاع شدگان نام موسسه

5 کمیته امداد

8 مهیار

3 امام حسن عسگری

12 نور و احسان

2 فاطمه زهرا

16 امدادگران عاشورا

46 جمع کل

حمایت درمانی ومعرفی به بیمارستانها از طریق واحد مددکاری:

معرفی به بیمارستان بهمن و ارجاع به پزشکان مختلف 8 نفر

معرفی به بیمارستان لقمان و ارجاع به بیمارستان های مختلف 25 نفر

ازجمله اقدامات انجام شده در این دو بیمارستان جراحی، فیزیو تراپی ، اسکن ، انجام آزمایشات ،  ام آر آی ،شارژ باطری قلب و سایر کارهای پزشکی بوده که رایگان انجام شده است .

با توجه به این مسئله که هزینه های عمده درمان مددجویان از طریق کارگروه پزشکان تامین می گردد اما پرداختی های واحد مددکاری 283.780.000 ريال بوده است .

ذکر نمونه هایی از بهبودیافتگان در مهرآفرین:

م.ف:

در سال 1380 کلیه اش را به همسرش اهدا کرده بود در سال 1384 همسرش با خواهر مددجو ارتباط نامشروع پیدا کرده که منجر به طلاق ایشان و گرفتن حضانت فرزندان می شود . در سال 1386 کلیه ی مددجو دچار مشکل شده 80% آن از کار می افتاد البته در کنار این بیماری عصب تخلیه ی مثانه ی وی نیز قطع شده و با مشکل دفع ادرار مواجه می گردد . زمانی که وی به به موسسه مراجعه کرد پزشکان از وی قطع امید کرده و اظهار داشتند در صورت عدم تزریق پنج آمپول و استفاده ی سریع داروهای تخصصی دیگر تا د.و هفته ی آتی باید خود را برای دیالیز آماده کند .

وی با وجود دو فرزند دختر که به سوء تغذیه دچار شده بودند، اجاره های معوق منزل و بدهی های زیاد به دوستان و آشنایان در شرایط روحی بسیار نامساعدی به سر می برد .

واحد مددکاری پس بررسی و انجام کارهای اولیه شروع به اقدام کرده هزینه تهیه ی آمپول ، تزریق آنها ، تهیه سوند و دیگر داروها را پرداخت کرد .و پس از انجام آزمایش دوم نظر پزشکان مربوطه کاملا تغییر کرد و اعلام کردند که 72% کلیه بازگشت داشته و نیاز به انجام دیالیز نیست.

پس از گذشت مدتی از بهبودی وی با توجه به اینکه مددجو به کار خیاطی کاملا آشناست چرخ خیاطی برای وی خریداری شد و اکنون مددجو یکی از خانواده های بهبود یافته ی مهرآ فرین می باشد .

جمع مبلغ هزینه شده برای مددجو 20،000،000 ريال می باشد .

ص.م:

متولد 1360 تحصیلات دوم دبیرستان همسر دوم مردی بنام م - ر شده مستاجر هستند و همسرش به خاطر شخصیت دوقطبی و افسردگی شدید توانایی کار کردن ندارد . هر دو ماه به مدت ده روز در بیمارستان روزبه بستری شده و سپس ترخیص می گردد . وقتی نامبرده مراجعه کرد باردار بود و جنینش 20 روزه بود . وی نیز حال مساعدی نداشت و تنها مشکلش را فقر مالی می دانست . او پس از انجام مشاورات مددکاری لازمه نزد پزشک روانشناس فرستاده شد. پزشک اظهار می کرد که جنین صد در صد باید سقط شود زیرا این بیماری در خانواده پدری به صورت موروثی بوده و تمامی اعضاء خانواده به نوعی درگیر هستند . پزشک متخصص زنان نیز بر این قضیه تاکید می کرد . اما مادر موافقت نکرده و موقعیت قرار گرفته در آنرا درک نمی کرد .

تنها راهی باقیمانده استمرار جلسات مشاوره ی مددکاری و روانشناسی بود که خوشبختانه نتیجه داد و پس از کسب مجوز جنین سقط گردید .

هزینه پرداختی : 4،000،000 ريال

الف.الف:

متولد 1363 بیوه دارای یک دختر پنج ساله . بی سواد و بیکار . وی را به روستای محل تولدش که والدینش در آن زندگی میکنند فرستاده شد. به پشتوانه مهرآفرین وام گرفت. زمینی به مساحت صد متر خریداری کرد و اکنون مشغول ساخت آن می باشد . مهرآفرین با کمک یاوران اقساط وام 50.000.000ريال (معادل پنج میلیون تومان) را می پردازد .

 

ارجاع به واحد روانشناسی :

پس از بررسی ، تایید و انجام کار کارشناسی بر روی خانواده ها در صورت مشاهده هر گونه اختلال و مشکلات روحی ، فرد مورد نظر به دکتر روانشناس و در صورت لزوم روانپزشک ارجاع داده شد . از بین مراجعین و تحت حمایت قرار گرفته ها 62 نفر مراجعه به واحد نامبرده داشتند که به این منظور مبلغ 24.000.000 ريال هزینه گردیده است این رقم با تخفیف بسیار می باشد .

 

گزارش مالی 3 ماهه اول واحد مددکاری دفتر تهران

 

428.500.000 مستمری ماهیانه مددجویان

96.000.000 کمک هزینه خواروبار

57.000.000 کمک هزینه خواروبار مسکن

301.780.000 کمک هزینه مشاوره حقوقی

21.760.000 خرید لوازم منزل

283.780.000 کمک هزینه درمان

24.000.000 کمک هزینه مشاوره روانشناسی

41.750.000 اشتغال زایی

1.254.570.000 ريال جمع کل

 

توضیحات:

1)گزارش فوق مربوط به واحد مددکاری دفتر تهران می باشد.

2)این گزارش مربوط به تعداد 120 خانواده تحت پوشش در تهران می باشد

3)گزارش واحد آموزش در جدول فوق نیامده که به صورت جداگانه متعاقباً اعلام خواهد شد.

4)گزارش واحد شهرستان های تحت پوشش موسسه در جدول فوق نیامده که متعاقباً اعلام خواهد شد.

5)میانگین هزینه هایی که مهرآفرین برای هر خانواده 4 نفره تهرانی انجام می دهد (نقدی و غیر نقدی شامل خواربار، مشاوره ها، کلاس های آموزشی) ماهیانه حدوداً 3.400.000 ريال می باشد.

 

گزارش : فرشته خواجویی

کارشناس مددکاری مهرآفرین

 

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟