بهرام قربانی اعتیاد والدین که بموقع توسط مددکار مهرآفرین نجات یافت

بهرام قربانی اعتیاد والدین که بموقع توسط مددکار مهرآفرین نجات یافت | 0 دیدگاه | پنجشنبه ۱۶,فروردین,۱۳۹۷ | 1522 نفر
بهرام قربانی اعتیاد والدین که بموقع توسط مددکار مهرآفرین نجات یافت
بهرام سه ساله از بدو تولد، توسط پدر و مادرش به هروئین معتاد شده و این در حالی است که پدر و مادر تلاشی برای درمان وی نکرده‌اند.
به گزارش موسسه خیریه مهرآفرین مونا از جمله افرادی که سرنوشت وی با مواد مخدر گره‌ خورده است و با دو ازدواجی که داشته است نتواسته از مواد مخدر دور شود.

مونا28 ساله سابقه دوبار ازدواج دارد، از همسر اول یک دختر 12 ساله و از همسر دوم یک پسر 3 ساله دارد.
مونا پس از جدایی از همسر اولش، با مردی 26 ساله به نام عباس آشنا می شود وی از فروشندگان و البته مصرف کنندگان مواد مخدر بوده و همینک در یک خانه تیمی به همراه همسر و فرزندش و جمعی از فروشندگان مواد زندگی می‌کند.
مریم قنبری مددکار اجتماعی موسسه خیریه مهرآفرین شعبه کرج در خصوص شرایط مونا و زندگیش می گوید: یکبار که برای سرکشی به خانه مونا رفتم با منظره عجیبی روبرو شدم و دیدم که بهرام فرزند مونا در بین مصرف کنندگان مواد نشسته است.
وی می‌افزاید: مونا و همسرش عباس زندگی خوبی را نداشتند و مرتب با یکدیگر دعوا می‌کردند و در یکی از همین دعوا‌ها و درگیری‌ها، عباس با چاقو به همسرش حمله کرده و وی را مجروح می‌کند.

این مددکار ادامه می دهد: پس از این درگیری، مونا به همراه فرزندش خانه را ترک و چند روزی را دریکی از خانه‌های دوستش که از قضا وی نیز معتاد بوده می گذارند.

قنبری بیان می‌دارد: بعد از این ماجرا به خانه‌ی مادر مونا مراجعه کردم و از وی خواستم درصورتی که خبری از مونا پیدا کرد موضوع را به موسسه مهرآفرین اطلاع بدهد.

دو هفته پس از این موضوع و بر حسب اتفاق مونا را در حالی که ماسک زده بود که شناخته نشود دیدم از او خواستم تا به همراه من برای درمان به کمپ بیاید و وی نیز راضی شد اما بعد از گذشت چند روز در کمپ درگیر شده و در نهایت از کمپ فرار کرد .

با این شرایط   اقدامات لازم را برای سپردن بهرام به بهزیستی آغاز کردیم  اما در این زمینه با کارشکنی‌های بسیاری از سوی سازمان بهزیستی روبرو شدیم و در نهایت توانستیم حکم سرپرستی بهرام را از دادگاه گرفته و وی را به یکی از شیرخوارگاه‌های بهزیستی بسپاریم .

وی در خصوص آخرین وضعیت پدر و مادر بهرام نیز بیان می‌دارد: در حال حاضر خبری از مادر نیست و پدر بهرام نیز در همان خانه ساکن است.اما انتظار ما از اورژانس اجتماعی  سازمان بهزیستی مداخله فوری در لحظه است وقتی گزارش های اینچنینی می رسد بحث زمان خیلی مهم است چون این افراد زندگی شناوری دارند و بسرعت محل زندگی خود را تغییر می دهند و ممکن است کودک دیگر قابل ردیابی نباشد و اگر مهرآفرین مستقیمآ وارد عمل نشده بود و دستور قاضی را نمی گرفت ممکن بود بهرام در مسیر اعتیاد خیلی وقایع تلخ از کودک آزاری گرفته تا رهایی را تجربه کند .
#مهرآفرین_باشیم
منبع:

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟