آموزش مادران هندودر ( از توابع استان مرکزی ) برای جلوگیری از اعتیاد فرزندان

آموزش مادران هندودر ( از توابع استان مرکزی ) برای جلوگیری از اعتیاد فرزندان | 0 دیدگاه | دوشنبه ۲۱,اسفند,۱۳۹۶ | 1910 نفر
آموزش مادران هندودر ( از توابع استان مرکزی ) برای جلوگیری از اعتیاد فرزندان
جلسه آموزشی پیشگیری از اعتیاد نوجوانان برای جمعی از مادران تحت پوشش شعبه هندودر برگزار شد. این جلسات در تمامی شعبات موسسه و حتی شعبات روستایی مهرآفرین برگزار می شود .
در این جلسه ۲۵ نفر از مددجویان شرکت کردند و مباحث مرتبط با عوارض اعتیاد و پیشگیری از اعتیاد نوجوانان توسط دکتر فاطمه یزدانپور، مسئول واحد مددکاری شعبه هندودر مهرآفرین مطرح شد. به گفته یزدانپور حدود ۷۰ درصد خانوارهای تحت پوشش این شعبه، با مشکل اعتیاد سرپرست خانواده مواجه هستند. او اضافه می‌کند:"اغلب آنها نحوه برخورد اصولی با فرد معتاد را نمی‌دانند و انرژی زیادی برای کلنجار رفتن با او صرف می‌کنند. بعضی از این خانم‌ها شوهرشان را ۲۰-۳۰ بار برای ترک به کمپ فرستاده‌اند و موفق نشده‌اند. آنها باید طرز رفتار با یک بیمار را بیاموزند و دست از این کارهای بی‌فایده بردارند."
 از سوی دیگر به گفته این مددکار اجتماعی پدیده اعتیاد حتی در فرهنگ‌های کوچک، در حال زنانه شدن است. شوهران معتاد همسران خود را به مصرف مواد تشویق می‌کنند و  گرایش زنان هم متٲسفانه بیشتر به سمت مواد صنعتی مثل هروئین و شیشه است.
فرزندان این خانواده‌ها هم که شاهد روزی دو سه بار مصرف والدین خود هستند، از روی کنجکاوی هم شده به طرف مواد کشیده می‌شوند.
یزدانپور می‌گوید:" آسیب‌های اعتیاد در این خانواده‌ها مدام رو به افزایش است و آموزش مهم‌ترین نیاز آنهاست. ما در شعبه هندودر تقریبا هفته‌ای یک جلسه آموزشی برای مددجویان برگزار می‌کنیم تا مادران بتوانند نقش حمایتی خود را نسبت به فرزندانشان بهتر ایفا کنند و مراقب سرایت بیماری اعتیاد به آنها باشند."

گزارش تصویری

منبع:

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟