ساخت ۶۰۰ کانکس توسط مهرآفرین

ساخت ۶۰۰ کانکس توسط مهرآفرین | 0 دیدگاه | شنبه ۱۶,دی,۱۳۹۶ | 1563 نفر
ساخت ۶۰۰ کانکس توسط مهرآفرین
به گزارش روابط عمومی موسسه خیریه مهرآفرین ، فاطمه دانشور  مدیر عامل موسسه در نشست خبری خود در روز شنبه16 دیماه نود و شش با موضوع گزارش آخرین وضعیت زلزله زدگان استان کرمانشاه و تشریح عملکرد موسسه خیریه مهرآفرین،اظهار کرد : 56 روز از واقعه زلزله  استان کرمانشاه می گذرد که در این زمینه علی رغم‌ تمامی اقدامات انجام شده هنوز مشکلات مردم زلزله زده بطور کامل برطرف نشده است.
وی تصریح کرد: پس از چهار روز از وقوع زلزله در استان کرمانشاه، مددکاران موسسه خیریه مهر آفرین در مناطق زلزله زده حاضر و اقدامات لازم را انجام دادند.
مدیر عامل موسسه خیریه مهرآفرین بیان کرد: با توجه به وقوع زلزله در استان کرمانشاه، مناطقی از این استان از جمله شهر سرپل ذهاب، روستای کوئیک و ثلاث باباجانی و مناطق کوهستانی شرایط نامساعدی را داشته و در همین زمینه فعالیت مددکاران موسسه در این مناطق آغاز شد.
دانشور بیان کرد: 1700 روستا در این حادثه تخریب شده اند که البته میزان و درصد تخریب خانه‌ها در روستاها متفاوت بوده است. ایشان ; عدم رعایت استانداردهای مهندسی در ساخت و ساز منازل مسکونی را عامل اصلی در تخریب ساختمان ها بر شمرد.
وی ضمن انتقاد از عملکرد سازمان‌ها،دستگاه ها و در نهایت دولت در رابطه با امداد رسانی بیان کرد: در این بخش با ضعف های بسیاری روبرو بودیم به طوری که مدیریت صحیحی در حوزه امداد رسانی وجود نداشت. در ابتدای امر شاهد حضور مردم مناطق زلزله زده و ارسال کمک ها بودیم که به تدریج این کمک ها کم شد .
مدیر عامل موسسه خیریه مهرآفرین تصریح کرد: بر اساس آماری که از شهر سرپل ذهاب به دست آمد مشخص شدکه 15 هزار و 700 خانوار در چادر زندگی می‌کنند که از این تعداد 4 هزار 500 خانوار توسط  بنیاد مسکن نیازمند شناسایی شده اند که در نهایت تا کنون به 900 خانوار کانکس تحویل شده است.کل استان کرمانشاه 15000 خانه تخریبی داشته که گفته می شود 12 هزار خانه صد در صد تخریب شده است .
دانشور ادامه داد: متاسفانه به دلیل عدم مدیریت صحیح و عدم تخصیص کافی و به موقع بودجه جهت اسکان موقت زلزله زدگان بسیاری از خانواده ها در حال حاضر در چادر زندگی می کنند و این در حالی است که بسیاری از این افراد بویژه کودکان ، بیماران و سالخورده گان شرایط نگران کننده‌ای دارند. در کل 9550 دستگاه کانکس تحویل شده است که 7981 دستگاه آن توسط قرارگاه خاتم ، 136 دستگاه بنیاد مسکن ، 393 دستگاه ارتش و 640 دستگاه توسط خیرین تامین شده است .


مدیر عامل موسسه خیریه مهرآفرین در خصوص اسکان موقت خانواده‌های زلزله زده بیان کرد: در این زمینه نیز شاهد حضور نیروهای سپاه در روستاها بودیم که البته در شهرها حضور کم رنگ تری را داشتند ضمن اینکه از نیروهای سپاه درخواست می‌شود تا پایان عملیات اسکان موقت حضور موثری را در مناطق زلزله زده داشته باشند و اعلام اتمام ماموریت فعالیت در این مناطق خیلی زود است .
دانشور ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در امر اسکان موقت خانواده‌ها وجود دارد در رابطه با خانواده‌های مستاجر است که وضعیت آنها شفاف نشده است بویژه افراد مستاجری که به روستا ها بازگشته اند نتوانسته اند تا کنون کانکس دریافت کنند .
وی اضافه کرد: با توجه به شرایط مردم زلزله زده در استان کرمانشاه انتظار می‌رود که شخص رئیس جمهور یا معاونان وی و یا حتی از وزرای وی هر 10 روز یکبار در منطقه زلزله زده حاضر و از نزدیک بر نحوه امدادرسانی نظارت می کرد .
مدیر عامل مهرآفرین اظهار کرد:
موسسه مهر آفرین نیز تا به حالا بیش از 4 میلیارد تومان از کمک‌های مردمی و همچنین برخی از شرکت‌ها نظیر شرکت معدنی زرین صنعت چاف که تا کنون 590 میلیون تومان ، شرکت آسان پرداخت نزدیک به یک میلیارد تومان کمک نموده ،شرکت  سام سرویس و سام الکترونیک که هزینه ساخت بیش از 160 کانکس را تقبل کرده اند و شرکت چینی چاینا هوامونک و خیرین متعددی نیز  ... که در این راستا کمک نموده اند .
به گفته دانشور موسسه مهرآفرین ساخت 600 کانکس را در دستور کاری خود قرار داده که از این تعداد 300 کانکس واگذار و مابقی نیز به زودی به خانواده‌های شناسایی شده تحویل می‌شود.

وی همچنین به نبود بانک اطلاعاتی صحیح انتقاد کرد و گفت: متاسفانه اطلاعات دقیقی از وضعیت آسیب دیدگان در زلزله وجود ندارد و همین امر موجب سردرگمی خیرین برای کمک شده است.

مدیر عامل موسسه خیریه مهرآفرین بیان کرد: موضوع نبود سرویس های بهداشتی و  حمام به تعداد کافی باعث بروز مشکلات بهداشت عمومی بویژه برای زنان و کودکان شده است .

دانشور ادامه داد: با توجه به گزارشات مددکاران میزان معلولیت در کودکان بالا گزارش شده است که می تواند نتیجه ازدواج های فامیلی و یا عوارض جنگ بویژه سلاح های شیمیایی باشد .

وی اضافه کرد: طی روزهای آینده موسسه مهر افرین پایگاه خدمات اجتماعی را در فضای به مساحت 300 متر در شهر سر پل ذهاب دایر خواهد کرد که این پایگاه خدماتی از جمله مشاوره‌های روانشناختی،بهداشتی ، خدمات کاهش آسیب ودیگر خدمات ارائه خواهد کرد.

مدیر عامل موسسه خیریه مهرآفرین افزود: با توجه به شرایط فعلی که در استان کرمانشاه وجود دارد پیش بینی می‌شود تا 4 الی 5 سال آینده نیز این خانواده‌ها صاحب خانه نشوند و تا رفع کامل مشکلات مردم کرمانشاه حضور خیرین ، دولت و دیگر نهاد ها بصورت هماهنگ ضرورت دارد .
دانشور : از تمامی هنرمندان ، ورزشکاران و سایر کسانی که توانسته اند مبالغی را جمع آوری نمایند در خواست نمود جهت ایجاد حس امیدواری در بین مردم منطقه و ایجاد حمایت حداکثری از ایشان ، هم اکنون وارد صحنه شده و پروژه های خود را آغاز کنند. 
انتهای پیام/

منبع:

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟