رسیدگی ویژه به پرونده قتل کودک ٣ساله توسط پدر معتاد

رسیدگی ویژه به پرونده قتل کودک ٣ساله توسط پدر معتاد | 0 دیدگاه | شنبه ۱۸,آذر,۱۳۹۶ | 1257 نفر
رسیدگی ویژه به پرونده قتل کودک ٣ساله توسط پدر معتاد
تحقیقات از مرد معتادی که کودک سه‌ساله خود را شکنجه کرده و به قتل رسانده در حالی ادامه دارد که به گفته رئیس کل دادگستری استان گلستان به این پرونده به‌ صورت ویژه رسیدگی خواهد شد. این کودک سه‌ساله گنبدکاووسی که محمد نام داشت بارها از سوی پدرش مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته و نقاط مختلفی از بدنش با سیگار سوزانده شده بود. مرکز اورژانس اجتماعی گنبدکاووس بعد از اطلاع از این کودک‌آزاری به منزل محمد رفت اما پدر او که خانه‌اش را به دوربین مداربسته مجهز کرده بود وقتی متوجه حضور مأموران شد، در را باز نکرد و پیگیری‌های اورژانس اجتماعی به جایی نرسید تا اینکه خبر رسید کودک به بیمارستان منتقل شده و جان خود را از دست داده است. پیش از این حسین اسدبیگی، رئیس اورژانس اجتماعی کشور، درباره این پرونده گفته بود: مسئولان اورژانس اجتماعی کشور قصد مراجعت به محل زندگی «محمد» را با استفاده از احکام قضائی و حضور مأموران پلیس داشتند که مطلع شدند این کودک به‌ دلیل ضرب‌وشتم شدید به بیمارستان منتقل شده‌ است. پدر کودک که در بازجویی‌های اولیه ادعا می‌کرد بی‌گناه است، سرانجام به شکنجه فرزندش اقرار کرد.  سرهنگ محمود علیفر، فرمانده انتظامی شهرستان گنبدکاووس، درباره این پرونده توضیح داد: در پی تماس مسئولان بیمارستان طالقانی گنبد با نیروی انتظامی شهرستان مبنی بر وقوع یک فقره کودک‌آزاری، بلافاصله مأموران انتظامی و آگاهی به محل اعزام شدند و موضوع تحت بررسی‌های پلیسی قرار گرفت.  وی افزود: کودک خردسال که یک پسربچه بود، موقع تحویل به بیمارستان در حالت کما بود و آثار سوختگی ناشی از سیگار و کبودی روی پا و بدن او مشاهده شد. 
سرهنگ علیفر با بیان اینکه این کودک خردسال بر اثر شدت جراحات، جان خود را از دست داد، افزود: تحقیقات به‌عمل‌آمده نشان داد پدر این کودک که اعتیاد شدید به مواد مخدر دارد، عامل کودک‌آزاری بوده است. در بازجویی از متهم، وی ابتدا منکر هرگونه آزار و اذیت شد اما در مواجهه با اسناد و شواهد، به بزه ارتکابی خود اعتراف و علت آن را فشار اقتصادی ناشی از اعتیاد به مواد مخدر اعلام کرد.  فرمانده انتظامی گنبدکاووس گفت: با تکمیل پرونده متهم به کودک‌آزاری منجر به قتل، وی به دستگاه قضائی تحویل داده شد.  درهمین‌حال رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد پرونده ضرب‌وشتم منجر به فوت کودک سه‌ساله گنبدی با حساسیت ویژه پیگیری و رسیدگی می‌شود. 
رئیس کل دادگستری گلستان اظهار کرد: پدر این کودک بازداشت شده و پرونده‌ او به اتهام قتل و ایراد صدمه بدنی در دادسرای عمومی و انقلاب گنبدکاووس در حال رسیدگی است. هادی هاشمیان افزود: پدر این کودک كه معتاد و در کار خرید و فروش مواد مخدر است، در تحقیقات اولیه، اقرار کرده در یک هفته‌ گذشته بار‌ها به علت بازیگوشی، به شدت کودک را تنبیه کرده و انگشتان او را با سیگار سوزانده است. این مقام قضائی در ادامه بیان کرد: تحقیقات از بستگان و همسایه‌ها نیز نشان می‌دهد این فرد پیش از این هم بار‌ها، کودک را مورد ضرب‌وشتم قرار داده است. رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه دستگاه قضائی نسبت به پرونده‌های کودک‌آزاری حساسیت ویژه دارد، تصریح کرد: پرونده قتل این کودک نیز به‌سرعت رسیدگی و نتیجه‌ آن به آگاهی مردم رسانده خواهد شد.  هاشمیان از مردم خواست: در صورت مشاهده موارد کودک‌آزاری، بلافاصله موضوع را به مراجع انتظامی، قضائی یا اورژانس اجتماعی اطلاع دهند.  به گفته‌ این مقام قضائی، پدر و مادر این کودک دو سال پیش از هم جدا شدند و محمد سه‌ساله نزد پدرش زندگی می‌کرد. 
منبع: شرق

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟