دلال بازی مادر برای فروش کودک به قیمت ۲۰ میلیون تومان

دلال بازی مادر برای فروش کودک به قیمت ۲۰ میلیون تومان | 0 دیدگاه | سه شنبه ۳۱,مرداد,۱۳۹۶ | 1646 نفر
دلال بازی مادر برای فروش کودک به قیمت ۲۰ میلیون تومان
مژگان از 15 سالگی تا 20 سالگی 3 بار باردار شده و نوزاد های خود را به قیمت 2 و 5 میلیون تومان فروخته است اما اینبار قصد داشت نوزاد خود را 20 میلیون بفروشد که...
برای تهیه گزارش به سمت محلی در جنوب تهران مسیر خود را انتخاب می کنیم.
اینجا دروازه غار است، ناف تهران. سوار مترو که شوی، کمتر از یک ساعت به ایستگاه شوش می‌رسی و چند قدم پیاده که بیایی جایی سر در می‌آوری که تعجب می کنی..
داستان زندگی در این محله بسیار متفاوت است، زنان معتاد و کودکان کار در این محله کم نیستند...
از کوچه پس پس کوچه های محله عبور می کنیم به خانه ای قدیمی میرسیم، خانه ای که هر لحظه ممکن است سقفش ریزش کند.
در این خانه خانم 20 ساله ای زندگی می کند، خانمی که کارش شده فروش نوزاد...

فرشته خواجویی مددکار اجتماعی موسسه خیریه مهر آفرین درباره مژگان می گوید: وی در سال های گذشته دوبار نوزاد خود را فروخته است.
خواجویی می افزاید: مژگان 15 ساله بوده که از رابطه خارج از نکاح باردار می شود و در همان زمان نوزاد متولد شده خود را به قیمت 2 میلیون تومان می فروشد.
وقتی می خواهیم با مژگان صحبت کنیم وی ابتدا موضوع فروش کودک خود را انکار می کند اما پس از ارائه مدارک توسط مددکار....
مژگان درباره گذشته خود می گوید: من 15 ساله بودم که از خانه فرار کردم و سرگردان کوچه و خیابان شدم.
وی می افزاید: در همان سن با مردی آشنا شدم که پس از مدتی باردار شدم و نوزادم را به دنیا آوردم اما بچه ام را با قیمت مناسب(2میلیون) تومان فروختم.
مژگان ادامه می دهد: پس از فروش بچه ام مدتی زندگی خوبی  داشتم اما بازهم بی پول شدم و باردیگر با مردی دوست شده و از وی بچه دار شدم.
پس از تولد دومین بچه ام، او را نیز 5  میلیون تومان فروختم...

مژگان پس از بیان زندگی خود و فروش بچه های خود سکوت کرد و حاضر به ادامه گذشته خود نشد و ادامه ماجرا را خواجویی مددکار موسسه مهرآفرین ادامه داد.

مژگان برای سوم باردار شده و موقع وضع حمل به یکی از بیمارستان های جنوب تهران مراجعه می کند و قصد داشته بچه ای خود را به فردی بفروشد اما مسئولان بیمارستان از این ماجرا مطلع می شوند.
خواجویی می گوید: پس از اطلاع مسئولان بیمارستان از برنامه مژگان،موضوع به موسسه مهر آفرین گزارش داده شده و مددکار موسسه نیز با هماهنگی قوه قضائیه و بهزیستی از این کار جلوگیری می کند.
پس از ورود موسسه به موضوع اقدامات لازم برای واگذاری نوزاد به بهزیستی انجام و هم اکنون بچه به یکی از شیرخوارگاه های تهران سپرده شده است.
مددکار اجتماعی موسسه خیریه مهر آفرین اظهار امیدواری کرد که هر چه زودتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی تکلیف لایحه حمایت از کودکان را مشخص کنند چرا که هر چقدر روند این لایحه به دراز بکشد آسیب های جدی در پی خواهد داشت.یکی از مهمترین موضوعات که در لایحه حمایت از کودک باید به آن پرداخت : تولد و سرانجام فرزندان متولد از روابط خارج از نکاح می باشد .
منبع:

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟