به مناسبت دهه کرامت همایش بزرگ دختران با حضور کاروان خادمان رضوی به همت خیریه مهرآفرین در کرمان برگزار شد

به مناسبت دهه کرامت همایش بزرگ دختران با حضور کاروان خادمان رضوی به همت خیریه مهرآفرین در کرمان برگزار شد | 0 دیدگاه | چهارشنبه ۱۱,مرداد,۱۳۹۶ | 1186 نفر
به مناسبت دهه کرامت همایش بزرگ دختران با حضور کاروان خادمان رضوی به همت خیریه مهرآفرین در کرمان برگزار شد



 
 
 
 
کرمان در ششمین روز از دهه کرامت میزبان خدام حرم رضوی شد و هزاران عاشق و دل‌شیفته عالم آل محمد‌(ص) عصر روز یکشنبه  با حضور در سالن بسطامی پارک مادر از راه دور عرض ارادتی نسبت به حضرت رضا‌(ع) داشتند.
 
به گزارش نسیم صبا:به مناسبت دهه کرامت و خجسته زاد روز حضرت فاطمه معصومه (س) همایش دختران ، حمایت های روانی – اجتماعی ، توسعه پایدار به همت بهزیستی استان کرمان وموسسه  خیریه نیکوی کاری مهر آفرین با حضورخادمین امام رضا(ع) - مدیرکل و معاون امور اجتماعی بهزیستی – مدیرکل  امور بانوان استانداری- ونیره ولندیاری نماینده خیریه مهر آفرین وجمعی از مدیران و مربیان خانه های کودکان و نوجوانان – دختران تحت حمایت بهزیستی وخیریه مهر آفرین  در تالار بسطامی پارک مادر برگزار شد.
 
 
حجت‌الاسلام علی پورحبیبی روحانی همراه کاروان خدام حرم رضوی در مراسم همایش دختران در کرمان اظهار داشت: ‌آنچه که منجی بشریت است ولایت است و این ولایت است که به ما درس زندگی می‌دهد.
 
وی با اشاره به اینکه باید از خود سوال کنیم که چرا به زیارت امام رضا(ع) میرویم و چه موضوعی باعث شده که امشب در این مکان جمع شویم گفت: تمام دغدغه نسل جوان این موضوع باید باشد که یا امام رضا، ما آمدهایم تا زندگی ما امام رضایی شود.
 
 
روحانی همراه کاروان خدام حرم رضوی با بیان اینکه افزایش آمار طلاق در جامعه نشان از آن است که سیره رضوی در زندگی ما جایی ندارد افزود: دهه کرامت دهه با برکت و فرصت مناسبی برای ایجاد روش‌های موفقیت‌آمیز در مقابله با آسیب‌های اجتماعی، احیای هویت اسلامی و گفتمان رضوی در جامعه است.
 
در ادامه این همایش عباس صادق زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان در سخنانی با تبریک ایام دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س) وجود و حضور خادمین و پرچم امام هشتم شیعیان جهان امام رضا (ع) در را مایه خیر و برکت توصیف کرد و اظهارداشت : در مسیر ارتقاء سلامت روان نوجوانان و جوانان به ویژه فرزندان دختر باید الگوهای رفتاری ائمه اطهار و معصومین به ویژه حضرت معصومه علیه السلام را به کار بست .
وی طراحی برنامه های آموزشی در زمینه مهارتهایی زندگی را از وظایف اصلی بهزیستی برشمرد و افزود: برنامه های آموزشی برای دختران نوجوان و جوان باید در قالب برنامه های شاد و مفرح که ضامن سلامت روان این گروه می باشد طراحی و عملیاتی شود.
 
فاطمه السادات حسینی مدیرکل امور بانوان وخانواده استانداری کرمان نیز در این همایش با تشریح  سه مقام حضرت معصومه(س) گفت : مقام شفاعت – مقام عصمت و مقام علم حضرت معصومه سه مقام مشترک بین ایشان و حضرت فاطمه زهرا (س) می باشد که الگو گیری از صفات برجسته این بانوی عظیم الشان به سلامت روان بانوان به ویژه دختران نوجوان و جوان منجر می شود.
 
وی سلامت روان دختران و بانوان را مستلزم رعایت سه شاخص دانست و افزود: عقلانیت و خلاقیت اولین شاخص های سلامت روان هستندکه باید بانوان و دختران جوان قوه عقلانیت و خلاقیت را در خود تقویت کنند
حسینی از  ارتباط معنوی و خطی با پرودگار و بهترین الگوهای خداوند در روی زمین به عنوان دومین شاخص سلامت روان یاد کرد و اظهار داشت : ارتباط معنوی عمیق با خالق دومین شرط تضمین سلامت روان است .
 
 
وی توجه به سلامت جسم در دو زمینه تغذیه مناسب و ورزش را به عنوان سومین شاخص سلامت روان مطرح کرد و افزود : مادران باید توجه ویژه ای به سلامت جسم دخترانشان داشته باشند چراکه تغذیه مناسب و ورزش به موقع می تواند به سلامت روان فرزندان منجر شود.
 
در ادامه این همایش علاوه بر برگزاری برنامه های هنری – فرهنگی دکتر درویشی به نقش سلامت روان در توسعه پیدار جوامع پرداخت و در پایان از دختران نوجوان و جوان تحت حمایت تجلیل شد .
 
نیره ولندیاری گفت: باید از سنین جوانی دخترانمان را برای پذیرفتن مسئولیت خطیر مادری، همسری و مسولیت پذیری جهت ایفای نقش های اجتماعی آماده کنیم.
نیره ولندیاری نماینده موسسه نیکوکاری خیریه مهرآفرین در حاشیه ی این همایش درگفتگو با خبرنگار نسیم صبا با گرامیداشت میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر اظهار داشت: این دهه پر برکت آغازش با میلاد مبارک دختر گرامی هفتمین امام شیعیان و پایانش میلاد مسعود خورشید تابناک ایران زمین حضرت علی بن موسی الرضا (ع) گره خورده است.
 
 وی  افزود: چه زیبا تر است که بیاندیشیم به دختران عزیز سرزمین مان و مسئولیت خطیر تک تک افراد جامعه علی الخصوص مادران ارجمند در قبال این نورسته های انعطاف پذیر و زیبا را یادآور شویم.
 
ولندیاری تصریح کرد: توجه به کودکان و محبت به آنها در دوران کودکی و نوجوانی از جمله مهم ترین موارد تربیتی در فرزندان به خصوص دختران می باشد، زیرا در بهره مندی فرزندان از اعتماد به نفس و ایمان راستین، به آنها کمک بسیاری می کند.
 
نماینده خیریه مهرآفرین در کرمان خاطر نشان کرد: اصرار به حفظ حرمت دختران ،ارتباط مستقیمی با پرورش نسل آینده ایران دارد چرا که این عزیزان، از همین سنین جوانی برای پذیرفتن مسئولیت خطیر مادری و همسری و مسولیت پذیری جهت ایفای نقش های اجتماعی آماده خواهند شد.
 
وی در پایان گفت: باید همه با هم، دست در دست همدیگر در تعلیم و تربیت صحیح دخترانمان بکوشیم و با رفتاری عاطفی وعاشقانه،طرح عمیق ترین رابطه  دوستانه را با این قشر آسیب پذیر و به دنبال آن ، جذب اعتماد مطلق ایشان را در اولویت فعالیت های روزمره خود قرار دهیمـ.



http://www.nasimsaba.ir/default.asp/news/27547.ashx

گزارش تصویری

منبع:

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟