شلاق های پدر بر بدن کودک افلیج

شلاق های پدر بر بدن کودک افلیج | 0 دیدگاه | سه شنبه ۱۰,مرداد,۱۳۹۶ | 1529 نفر
شلاق های پدر بر بدن کودک افلیج
ضرب و شتم کودک 11 ساله توسط پدر شیشه ای، پای ناتوان کودک زمینگیر را به بهزیستی کشاند.

کودکی روزگار خوش آب و رنگ شادی و فراغت از هر غم و غصه ای است. فصلی سرشار از قربان صدقه های مادر و محبت های مردانه پدر. از روزهای راه افتادن و تاتی تاتی کردن فرزند که پدر و مادر را سر ذوق می آورد گرفته تا دویدن کودک شیرین زبان به دنبال بادبادک ها و زمین خوردن های بظاهر تلخ و لذت دوباره برخاستن برای زندگی.

برای برخی اما تمام احساس کودکی در این خلاصه می شود که حال پدر معتاد خوب باشد و ساقی در رساندن مواد به او دست دست نکند و جنس خوب برایش بیاورد که اگر غیر از این باشد پدر را به جان کودکان بی دفاع و ناتوان خانه می اندازد. خانه ای که نه ردی از مهربانی دارد و نه نشانی از محبت پدر و عاطفه مادر .

شانه های امنی که همه دار و ندار طفل کوچک به حساب می آیند  برخی از کودکان اما به سبب اینکه پدری گرفتار در افیون اعتیاد دارند از آن نعمت محروم هستند و گاهی از همین ناحیه مورد اذیت و آزار واقع می شوند.  درست مثل اتفاق تلخی که در اثر اعتیاد پدر، برای محسن رقم خورده است.

کودک 11 ساله ای که از دنیای شاد و بی دغدغه کودکی و بازی های شاد کودکانه هیچ تجربه ای ندارد. اگر محسن زبان به بازگویی ماجرای زندگی خود باز کند بعید است جز خماری و نئشگی پدر و بگو مگوهای مدام پدر و مادر با یکدیگر خاطره ای داشته باشد.

او دو سال بیشتر نداشت که در اثر ضرب و شتم پدر، برای همیشه از نعمت راه رفتن محروم و زمینگیر شده است. کودکی که می توانست همچون سایر کودکان راه برود، بدود، بازی کند و لذت شیرین دنیای کودکی را تجربه کند. اما اعتیاد پدر و ناتوانی مادر، سرنوشت او را اینگونه غم انگیز و تاریک رقم زده است.

پدر محسن دچار اعتیاد شدید است  و در نتیجه مصرف مواد محرک، علاوه بر محسن، بار ها همسر و دو فرزند دیگر خود را مورد اذیت و آزار قرار داده است و طی این سالها ، شهرام 5 ماهه ( برادر محسن )  نیز بدلیل ضرب و شتم  پدر جان باخته است .

داوود امیدی مددکار اجتماعی موسسه خیریه مهر آفرین در خصوص ضرب و شتم محسن توسط پدر می گوید: او طی آخرین ضرب و شتم خود در دو روز گذشته، آنقدر محسن را کتک زده است که مادر سراسیمه خود را به کلانتری رسانده و از اذیت و آزار کودک خود توسط پدر معتاد، گزارش داده است. وی می افزاید: مصرف پدر محسن در حال حاضر شیشه است. همان محرکی که طی سال های اخیر، بارها اخبار قربانیان متعدد مصرف کنندگان آن را در رسانه ها شنیده ایم.

مددکار اجتماعی موسسه خیریه مهر آفرین می گوید: پس از حضور مادر در کلانتری 159 بی سیم گزارش به اطلاع واحد مددکاری موسسه می رسد و وی مداخلات خود را جهت رهایی کودک از بند پدر کودک آزار آغاز می کند ، مددکار موسسه با اخذ دستور قاضی و همکاری کلانتری پدر کودک آزار را دستگیر می کند در حالیکه پدر در حالت خماری بسر می برد .

امیدی می افزاید: با توجه به شدت جراحات کودک ، محسن توسط مددکار موسسه تحویل بهزیستی می شود ،  مادر و دوفرزندش تحت حمایت موسسه مهرآفرین قرار می گیرند . آنچه در این بین نظر همه را به خود جلب کرد ، اصرار های پی در پی کودک فلج از قاضی برای واگذاری اش به بهزیستی بود .و این بیانگر تحمل شکنجه های سخت این کودک طی سالها در خانه توسط پدرش بود .

نکته: کودکان در حالی قربانی اعتیاد والدین می شوند که لایحه حمایت از کودکان در مجلس مدت هاست بلاتکلیف مانده است. فروردین ماه سال جاری بود که محمد کاظمی نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی از پیگیری لایحه حمایت از کودکان، پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، خبر داد اما این موضوع، گویا تنها در حد طرحی ناتمام باقی مانده است و خبری از تصویب و یا رد آن به گوش نمی رسد.

چند کودک دیگر باید از سوی والدین کودک آزار قربانی شوند و مورد اذیت و آزار قرار گیرند تا نقص قوانین حوزه کودکان برطرف شود؟!

انتهای پیام/
#مهرآفرین_باشیم
_
کمک به کودکان نیازمند
شماره گیری کد از طریق موبایل :
*۷۳۳*۷*۳#
شماره کارت بانک ملی :
۶۰۳۷-۹۹۱۱-۹۹۵۰-۰۰۳۸
شماره حساب جاری بانک ملی :
٠١٠٣٨٠٤٢٠٨٠٠٢
شماره تلفن :
۰۲۱-۳۵۲۶۰
ارائه پیشنهادات و انتقادات :
۰۲۱-۳۳۵۱۰۸۵۱-۳
_
منبع:

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟