ضرب‌وجرح و آزار شدید ٦ کودک از سوی پدر و مادر

ضرب‌وجرح و آزار شدید ٦ کودک از سوی پدر و مادر | 0 دیدگاه | شنبه ۲۷,خرداد,۱۳۹۶ | 1230 نفر
ضرب‌وجرح و آزار شدید ٦ کودک از سوی پدر و مادر
بهزیستی با کمک اعضای خانواده، شش فرزند زوج معتادی که فرزندشان را مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند، نجات داد.
این زوج که معتاد به مواد مخدر هستند، در زمان خماری به شدت فرزندانشان را کتک می‌زدند. از شش فرزند این زوج بزرگ‌ترین آنها که دختری ١٩ساله‌ است ازدواج کرده و بعد از رفتن او از خانه پدری وضعیت خواهران و برادرانش بدتر شده‌ است. گزارش این کودک‌آزاری‌ها به وسيله همسایه‌ها به اورژانس اجتماعی مشهد داده ‌شد و مددکاران اورژانس بعد از حضور در خانه متوجه وضعیت وخیم بچه‌ها شدند.
خبرگزاری میزان گزارش داده‌ است؛ استخوان‌های شش فرزند این زوج زیر باد کتک‌های پدر و مادر نرم شده و کار تا جایی پیش رفته که پدربزرگ برای کمک به نوه‌هایش وارد عمل شده است.
این زوج ساکن مشهد و هر دو معتاد هستند. آنها سال‌هاست که مواد مخدر مصرف می‌کنند و یکی از تفریحاتشان، نشستن در کنار هم با هدف مصرف مواد مخدر است. به گفته‌ همسایه‌ها این زوج زمانی که مواد مصرف می‌کنند، حالشان خوب است، اما فقط کافی است که پولی برای خرید مواد مخدر نداشته باشند. آن زمان است که تفریحشان آزار و اذیت بچه‌ها می‌شود. به دلیل ضرب‌وجرح شدید فرزندان از سوی پدر و مادر، دختر بزرگ خانواده زود ازدواج کرده و راهی شهرستان بروجرد شده است. او که ۱۹ سال دارد تلاش کرده یکی از خواهران خود را نیز از خانه‌ای که پر از تنش است، خارج کند. دختر دوم نیز درحال‌حاضر با خواهر خود زندگی مي‌كند و قرار است به‌زودی ازدواج کند.
به گفته همسایه‌ها پس از ازدواج خواهر بزرگ‌تر، فرزندان کوچک خانواده بی‌پناه شده‌اند. این بی‌پناهی را می‌توان از چهره این کودکان و آثار ضرب‌وشتم روی بدن آنها به خوبی مشاهده کرد.
زمانی که مددکاران اورژانس اجتماعی به خانه زوج معتاد رفتند مهسا، ۱۰ساله و خواهر و برادر کوچک‌تر او که چهار و پنج‌ساله هستند با یک نوزاد دیگر در خانه بودند.به دلیل وضعیت بسیار نامناسب کودکان، پدربزرگ با گزارشی که به بهزیستی داده، سبب شده دو کودک چهار و پنج‌ساله به بهزیستی واگذار شوند و مهسا ۱۰ساله نیز اکنون نزد پدربزرگ خود زندگی می‌کند. زن و مرد معتاد، یک فرزند نوزاد نیز دارند. نوزادی که پس از آزار و اذیت زیاد پدر و مادر، همین چند روز پیش از سوی اورژانس اجتماعی به سازمان بهزیستی کشور واگذار شد تا از این پس در شیرخوارگاه نگهداری شود.
سمیه امیرخانی، مددکار اجتماعی مؤسسه خیریه مهرآفرین که وضعیت این بچه‌ها را پیگیری کرده‌ است، گفت: از آنجا که مادر و پدر سابقه کودک‌آزاری و ضرب و شتم کودکان خود را داشته‌اند، نگرانی زیادی بابت شرایط عضو جدید خانواده داشتیم.
این مددکار اجتماعی افزود: پدر و مادر هر دو مصرف‌کننده مواد مخدر هستند و شغلی نیز ندارند که بخواهند از طریق آن کسب درآمد کنند به همین خاطر ممکن بود هر لحظه اقدام به فروش نوزاد خود كنند و آینده بدی را برای نوزاد رقم بزنند. به‌همین‌دلیل موضوع را به اورژانس اجتماعی اطلاع دادیم و خوشبختانه تکلیف آخرین بازمانده فرزندان این خانواده نیز مشخص شد.
 امیرخانی با اشاره به وضعیت پدربزرگ این خانواده گفت: پدربزرگ قادر به نگهداری از نوه‌هایش نبوده به‌همین‌دلیل است که خواستار حضور سه نفر از نوه‌هایش در بهزیستی شده و یکی از آنها را نیز خود نگه می‌دارد.
منبع: شرق

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟