بهار در بهار؛ مهمانی فصل مهرآفرین

بهار در بهار؛ مهمانی فصل مهرآفرین | 0 دیدگاه | دوشنبه ۳۰,خرداد,۱۳۹۰ | 1178 نفر

مهماني فصل بهار موسسه مهر آفرين با حضور مسئولين موسسه و جمعي از خيرين نيکوکار و اجراي مجري توانمند صدا و سيما محمود شهرياري در تاريخ 20/03/90 درمحل تالار مهرباني ورزشگاه انقلاب برگزار شد..
اين مهماني به منظور حمايت بيشتر از قشر آسيب پذير جامعه که همان زنان و کودکان بدسرپرست و بي سرپرست هستند با حضور حدود 60 نفر از خيرين برگزار شد . ماه خرداد که به گفته اقاي شهرياري در لغت به معناي رسايي و کمال است و ماهي است که در ان تهمورث اهريمن به بند کشيده شد و ماه پيدايي ايران است و برگزاری مهمانی مهرآفرین در این ماه که مصادف با ماه رجب است را به فال نیک باید گرفت.
محمود شهریاری با بیان این که موسسه کمک های شما را فقط برای محرومان مصرف می کند و مهمانی های فصلی هر کدام یک بانی دارند، از مهندس ایرج سبحانی مدیر عامل شرکت اوراسیا که بانی و میزبان مهمانی فصل بود دعوت کرد تا دقایقی برای مهمانان صحبت کند.
ایرج سبحانی حرف های خود را با یک بیت شعر آغاز کرد:
گاهی بساط عشق خودش جور می شود
گاهی   به  صد  مقدمه ناجور   می شود
وی از زمانی گفت که همیشه می خواسته سرپرستی بچه هایی را به عهده بگیرد تا زمانی می رسد که با خانم دانشور در اتاق بازرگانی آشنا می شود. ایشان در مهمانی فصل زمستان به دعوت خانم دانشور حاضر شده و میزبانی فصل بهار را به عهده می گیرد.
آقای صبحانی اظهار داشت که با این کار سبب شده که خیرین گرد هم امده و به بچه های بی سرپرست کمک کنند و از این رو خدا را شاکر است.
مشکلات اجتماعي نيازمند راه حلهاي اجتماعي است
بنيان گذار موسسه مهرآفرين پس از خوش امدگويي به مهمانان سخناني را در ارتباط با موسسه مهرافرين و چگونگي تاسيس ان بازگو کرد و گفت : مهرافرين موسسه ايست که در سال 84 با حدود 15 پرسنل در مکاني واقع در ميدان شهداء کار خود را اغاز کرد و در طي دوران اوليه تولد و رشد موسسه حدود دو هزار کودک را تحت حمايت خود قرار داد. کودکاني که بدليل شرايط نامساعد زندگي و مورد اذيت و  آزار قرار گرفتن توسط والدين خود از مرگ احتمالي نجات پيدا کرده و در حال حاضر مشغول تحصيل هستند..

خانم دانشور راه حل هاي اجتماعي را  براي مشکلات اجتماعي مناسب دانست و افزود: گاهي براي حل برخي از مشکلات اجتماعي به کمک هاي مردمي و وجود موسسات خيريه نياز است و دولت به تنهايي نمي تواند آنها را برطرف کند و اين مسئله در تمامي کشورها صادق است .همچنين ايشان از بروز حوادث تلخي که منجر به فوت کودکاني مثل باربد سه ساله که توسط پدرش به آتش کشيده شد و نيماي 4 ساله که توسط مادرش مورد شکنجه واقع شده است اظهار تاسف کرد و گفت: موسسه حامي همه کودکان و زنان بدسرپرست خواهد بود چرا که موسسه ايست با اهداف عالي که تنها به تامين نيازهاي اوليه مثل خوراک و پوشاک و مسکن اکتفا  نکرده و تمامي اين خانواده ها را با حمايت صادقانه خود و ارائه مشاوره، روانکاوي و روان درماني،ايجاد فضاي مناسب ورزشي (تيم فوتسال موسسه متشکل از همان کودکان) و ايجاد امکان تحصيل براي کودکان بازمانده از تحصيل و ارتقا کودکاني که دچار افت تحصيل شده اند به سمت رشد و تعالي فکري و جسمي سوق مي دهد تا با داشتن زندگي سالم در اينده مادران و پدراني نمونه باشند. اگرچه بعضي از افراد جامعه بهبودي اين خانواده ها را باور ندارند و گاه بي تفاوت از کنار آن مي گذرند اما وجود خانواده هاي بهبود يافته و پيشرفت تحصيلي کودکانشان حاکي از اشتباه  بودن اين باورهاست و نشانگر مثمرثمر بودن تلاش هاي خالصانه مشاوران، مددکاران، روانشناسان و همه کارکنان موسسه مهرافرين براي ادامه اين راه است. موسسه مهرافرين تنها به شهر تهران اکتفا  نکرده و در  شهرها و مناطق محروم نيز نمايندگاني دارد که اين امر مستلزم صرف هزينه هاي بالايي است.
خانم دانشور با اشاره به بروز حوادثي مانند آنچه برای باربد، نيما و آرزو  اتفاق افتاد افزود: مهمترين مسئله در اين امر داشتن حس مسئوليت و ارزش نهادن به جان افراد بخصوص کودکان است و اين در حالي است که قانون مشخصي براي والدين کودک آزار وجود ندارد..
همچنين ايشان با اهداي تقديرنامه به اقاي مهندس سبحاني مديريت عامل شرکت اوراسيا و قدرداني از همه حاضرين که در رسيدن به اين امر خطير و انساني موسسه را حمايت کرده اند ارزو کرد که هيچ کودکي تنها به دليل ترس از والدين خود و سکوت در مورد مشکلاتش پشت درهاي بسته جان ندهد. 
در پايان پس از اجراي موسيقي توسط رضا پدیدار و نیما حدادی و نمايش فيلمي مستند تعداد بسیاری از  حضار از جمله اقايان: رضا قنبري،ايرج سبحاني،احمد هاشمي،محمد هاشمي،سينا اعتضادي،احمد حاج حسيني ، امين محمودي،ارموس افشار، سيدمهدي عراقي، هومن سبحاني، شهرام خاکسري،قنبري، ابوالفضل رضايي، حسن کواکب، مهرداد اکبريان،احمد هاشمي، داريوش اسدا... پور، نيما دبيريان،ميثم وزيريان، روبن غني پور، ناصر قدم کاشاني، مرتضي زارع، اميررضا معتمدي، پاشا محب، حسين اکبريان، سعيد زند، جواد مسلمي، مصطفي عربگري و خانمها: سوده عراقي، منيرکلانتري،کيميا هاشمي، مريم رضاخان ،ژينوس قائمي، مريم باباخاني، ندا فرامرزيان، مليکا حق بين، شهين محمدقاسمي، فاطمه حق بين، سارا مراتي، ميترا احمدي، اناهيد ملک مرزبان پگاه بيات، مريم براتي، نساء مقيمي، انيتا حريري، عطيه عراقي، فرانک طاهري محمدي، سارا ملکي،چيذري، روژان شهرياري، فرخنده آقاخاني، نسترن موسوي زاده، فاطمه آقا ماني، رنجبر و احمدي به اهدای کمک هاي نقدي خود که بالغ بر 230.000.000 ريال وکمک هاي غير نقدي و ارائه خدمات ازجمله مشاوره، درمان ،تدريس ، اهدای لوازم خانگي و به صورت رايگان براساس جدول اعلام شده از سوي موسسه اقدام کردند

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟