گزارش عملكرد سال 90 واحد مددكاري – شعبه تهران

گزارش عملكرد سال 90 واحد مددكاري – شعبه تهران | 0 دیدگاه | دوشنبه ۱۵,خرداد,۱۳۹۱ | 1086 نفر
گزارش عملكرد سال 90 واحد مددكاري – شعبه تهران
گزارش عملكرد سال 90 واحد مددكاري – شعبه تهران


واحد مددکاری شعبه تهران گزارش کاملی در خصوص هزینه های این واحد در سال 90 و همچنین بهبود یافته ها و هزینه های نیمه دوم سال ارائه نموده است. این اطلاعات طبقه بندی شده و بیشتر به صورت جدول ارائه می شود.
کمک هزینه تهیه مسكن:

کمک هزینه حمايت درماني و معرفي به بيمارستان:

ازجمله اقدامات انجام شده رایگان ، فیزیو تراپی ، اسکن ، انجام آزمایشات ، ام آر آی، شارژ باطری قلب و سایر کارهای پزشکی بوده است. در ضمن یکی دیگر از خدمات انجام شده معاینه ی چشم 68 نفر از مددجویان بالخص کودکان جهت تشخیص تنبلی چشم بود . که با رایزنی های انجام شده به 20 تن از ایشان که نیازمند عینک بودند عینک نیز به صورت رایگان داده شد . هزینه ی تخمین زده شده : 31000000 ريال


ارجاع به دندانپزشک :
ارجاع مددجویان به دندانپزشک از ديگر اقدامات واحد مددكاري بوده است که در سه ماهه  دوم سال 86 مددجو به پزشک مربوطه معرفی شدند و کلیه ی کارهای ایشان با تخفیف 50% انجام شد .

هزینه های متفرقه:
از بين مددجویان تحت حمایت 46 خانم معرفی بکار شده اند و اکنون در وضعیت بسیار مساعدتری ازلحاظ اقتصادی و روحی بسر می برند .

ارجاع به واحد روانشناسي :
خانواده هاي فوق پس از تاييد، خواربار دريافت كرده و در ليست مستمري ماهيانه با توجه به نيازشان قرار گرفتند. مستمري ماهيانه مددجويان 428.500.000 ريال و خوارو بار 96.000.000 ريال بوده است. میانگین هزینه هایی که مهرآفرین برای هر خانواده 4 نفره تهرانی پرداخت می کند ماهیانه حدوداً 3.400.000 ريال می باشد كه بنابر شرايط موجود گاهي به دوبرابر مبلغ ميانگين نيز مي رسد. مانند تامین جهیزیه دختران در شرف ازدواج از بین خانواده های پذیرش شده مهرآفرين بودند که به دلیل مسائل  مالی و اقتصادی ، در تهیه ی جهیزیه با مشکل روبرو شدند . از آنجایی که دریافت خدمات از مهرآفرین مشروط به همکاری بوده و تمامی دختران واجد شرایط ، تحت مشاوره های قبل  از ازدواج قرار گرفته ، در صورت تائید مشاور مربوطه به منظور رفع مشکل ایشان خدمات نقدی و غیر نقدی به ایشان داده شد .


لازم به توضیح است کلیه مدارک وجوه پرداختی به مددجویان از قبیل ودیعه مسکن ، جراحی و تامین جهیزیه موجود بوده و در صورت لزوم ارائه می گردد.

چند نمونه از بهبودیافته های نیمه دوم سال

پ . ر
پریسای 6 ماهه وقتی پدرش که راننده بود در جاده ی قم تصادف کرد و دو ماه را در کما بسر برد توسط مادر یز رها شد و بناچار مادربزرگ نگهداری از او را به عهده گرفت .
پدر هوشیاری خود را بدست آورد اما هیچ گاه دیگر نتوانست روی پای خود بایستد. استخوان های پا از چند ناحیه شکسته و خرد شده بود چندین مرحله جراحی شد اما بی فایده .
اکنون پریسای هفت ساله در خانه ای استیجاری با مادربزرگ ، پدری بیمار و عموی مبلا به اسکیزو فرنی زندگی یکند که به مهرآفرین معرفی میشود . در همین حین مالک نیز بدلیل معوق شدن اجاره بها خواستار تخلیه فوری خانه شده بود که مجددا با کمکهای مهرآفرین مشکل حل شد . ودیعه منزل به صورت کامل پرداخت گردید عموی پریسا در بیمارستان شد و به طور کلی خانواده در آرامش بیشتری بسر مبرند.

آ . الف
خانمی سی و سه ساله که همسرش وی و سه فرزندش را از خانه بیرون کرده بود ناگزیر به منزل مادر خود ، با وجود داشتن دو برادر معتاد شیشه پناه برد . خانواده ی مددجو که از لحاظ روانی و اقتصادی مشکلات شدیدی داشتند ، فرزندان مددجو را نگهداری نکرده و مادر به اجبار کودکان را نزد پدر معتاد خود فرستاد .
پدر از آنها بهره کشی کرده ایشان را به تکدی گری و تهیه ی مواد مخدر تشویق می کرد .
پس از مراجعه ی مددجو به مهرآفرین ، فرصتی از مادر بزرگ گرفته شد تا با حمایت مالی ، کودکان را برای مدت زمانی کوتاه نگهداری کند تا مهرآفرین فرصتی برای تهیه ی مسکن و لوازم اولیه ی داشته باشد .
پس از صرف مدت زمانی کوتاه کلیه ی امکانات اولیه و ودیعه ی مسکن آماده شد و مددجو به همراه سه کودکش زندگی مستقل خود را شروع کرد .

الف . ب
اعظم که با داشتن سه کودک محصل همسرش وی را از خانه بیرون کرده و به اجبار به منزل خواهرش که وی نیز در شرایط بسیار نامساعد اقتصادی بسر میبرد رفت . فرزندان بدلیل دوری مسیر ، عدم توانائی مالی و شرایط روحی یکماه به مدرسه نرفتند .
همسر مددجو چندین سال است که اعتیاد شدید به کراک و شیشه دارد بعد از آزادی از زندان به منزل بازگشت و همسر و فرزندان را از خانه بیرون کرد .
مهرآفرین اقدام کرد با کمک یاوران ودیعه ی مسکن و لوازم مورد نیاز را برای ایشان تهیه کرده و خانواده را در سطح بهتری از رضایت و کیفیت قرار داد .
تهیه ی جهیزیه
ن . ق
با تلاش و پیگیری های واحد مددکاری مهر آفرین نگرانی های مادری که برای خوشبختی دخترش در تلاش بود پایان یافت. زمان آن رسیده بود که تنها دخترش را در لباس سفید راهی خانه بخت کند او که برای تحصیل و تربیت بچه هایش از هیچ تلاشی مضایقه نکرده بود اینک تلاش می کرد که مقدمات این مهم را نیز فراهم نماید و دخترش را با یک جهیزیه ی آبرومند راهی خانه ی آرزوهایش کند.دختری که اکنون به خاطر سوء تغذیه به پوکی استخوان مبتلا شده و مفاصلش به شدت دچار آسیب شده است . وی فرزند طلاق است پدر که به جرم سرقت و حمل مواد 8سال را در زندان به سر برده بود پس از آزادی خانواده را مورد آزار و اذیت قرار می داد و مرتبا از دختر و دامادش تقاضای پول می کرد . به همین خاطر مادر تحت فشار بیشتر برای برگزاری هر چه سریعتر مراسم و فرستادن دختر به اراک بود ( محل کار داماد ).  این نیاز به مهرآفرین اطلاع داده شد و پس از تامین جهیزیه ی وی ، مراسم برگزار شد

 

دیدگاه ها

بیشتر بخوانید

نظر شما چیست؟